3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Конспект уроку з української літератури для 8 класу на тему «Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона»

Про матеріал
Цей матеріал стане у нагоді вчителю під час вивчення творчості Ю.Винничука.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української літератури для 8 класу на тему

«Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона»».

 

Тема.Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у повісті-казці Юрія Винничука «Місце для дракона».

Мета:  допомогти учням усвідомити значущість проблем, які порушуються у творі, їх важливість для сьогодення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: портрет Юрія Винничука, підручник, виставка його творів, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: комбінований                                                                  

Хід уроку

I. Організаційний момент

 ІІ.Актуалізація опорних знань

1.Учні зачитують твори.

2.Тестові завдання до ІV- VІІ розділів

1.Після смерті Пустельника дракон подружився з

а)князем;                        в)джурами;

б)лицарями;                   г)воєводою.

2.На яке прохання князя погодився дракон?

а)читати вірші;              в)вийти на герць;

б)полетіти геть;             г)зникнути.

3.Що зробив князь з донькою?

а)заховав;                       в)відвіз в монастир;

б)видав заміж;               г)залишив у лісі.

4.Хто першим прибув до Люботина на бій з драконом?

а)лицар Кельбас;               в)лицар Лаврін;

б)Антосьо;                          г)Юхно.

5.Напередодні битви кого князь привів до дракона?

а)воєводу;                           в)джуру;

б)Лавріна;                           г)доньку.

6.Зі слів князівни на кого схожий дракон?

а)динозавра;                        в)велетня;

б)великого метелика;         г)велику квітку.

7.В кого закохалася молода князівна?

а)джуру Кельбаса;               в)джуру Лавріна;

б)воєводу;                             г)Гудбранта.

8.Що зробив дракон перед початком герцування?

а)заревів;                               в)дихав полум’ям;

б)прочитав вірш;                  г)з’їв князівну.

9.Хто вбив дракона?

а)Лаврін;                               в)Юхно;

б)джура Лавріна;                  г)Любомир.

10.Скільки днів гуляли перемогу над драконом?

а)чотири дні і ночі;                в)неділю;

б)місяць;                                 г)три дні і три ночі.

11.Де поховали дракона?

а)в печері;                                            в)біля озера;

б)на галявині біля Пустельника;       г)в лісі.

12.Що сталось з князем?

а)помер;                                    в)покинув палац;

б)поїхав;                                   г)оселився в печері.

II. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слово вчителя.

  Казка-повість «Місце для дракона» переносить нас у Галичину часів середньовіччя. І тут дійсність та казка тісно переплелися довкола головних героїв — люботинського князя, пустельника, лицаря Лавріна і… доброзичливого дракона. 
Світ людей – “зло”
ІІІ. Повідомленя теми і мети.

1.Робота над текстом твору.

 Спостереження над текстом художнього твору.

1.Як ставилися жителі до того, що у них був сусідом молодий дракон?

2.А як він відносився до людей?

3. Ким для дракона був Пустельник?

4.Як Грицько відносився до свого товариша?

5.Як Грицько переніс смерть Пустельника? Зачитайте цитати з тексту.

6.Якою була реакція князя, коли він вперше зустрівся з драконом? Зачитайте цитати з тексту.

7.Що зробив князь для того, щоб дракон погодився на прохання князя?

8.Чому на вашу думку, Грицько так вірив князю?

9.Скажіть, чи варта того така самопожертва дракона?

10. На вашу думку, чому князь Лаврін так відреагував на слова князя про загибель дракона. Зачитайте цитати з тексту.

2.Слово вчителя.

Як ми знаємо в казках добро завжди перемагає зло, вірність рано чи пізно  перемагає зраду.

Міні-диспут

Як ви гадаєте, чому кінець у Юрія Винничука «Місце для дракона»  такий? Які проблеми над нами порушує письменник?

Сюжетна лінія казки-повісті "Місце для дракона": 
новина про існування дракона;
знайомство читача з доброзичливим драконом, який пише вірші, мріє бути метеликом, милується квітами;
Пустельник навчає Грицька-дракона грамоти;
князь задумує "подвиг" для майбутнього нареченого доньки;
Пустельник навчає князя, як збороти "злодія";
лицар і його вірний товариш прагнуть здолати дракона;
через підступність князя і самопожертву Грицька пермагають "драконячі закони" людей.  

2.Творче завдання.

Зачитайте та поясніть значення фразеологізмів у творі.

ІV.Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Продовжіть речення.

«Повість-казка «Місце для дракона» примусила мене замислитися над тим...»

«Коли я думаю про Винничукового дракона, тот мені здається, що я б…»

V.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VІ. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру «Над якими проблемами життя спонукала мене задуматись повість –казка «Місце для дракона».

 

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку