Конспект уроку з української літератури в 6 класі УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ НАПИСАННЯ ВЛАСНОГО ЗАКІНЧЕННЯ ДО ТВОРУ В. ВИННИЧЕНКА «ФЕДЬКО-ХАЛАМИДНИК»

Про матеріал

Конспект уроку з української літератури в 6 класі

Зінченко Алла Валентинівна, вчитель української мови та літератури Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26, м. Миколаєва

УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ

НАПИСАННЯ ВЛАСНОГО ЗАКІНЧЕННЯ ДО ТВОРУ В. ВИННИЧЕНКА «ФЕДЬКО-ХАЛАМИДНИК»

Мета:

- навчати школярів висловлювати власні версії подальшого розвитку подій твору

В. Винниченка «Федько- халамидник»; закріпити знання, які учні здобули на попередніх уроках;

- розвивати творчу уяву, логічне мислення, фантазію, вміння грамотно викладати свої міркування, поєднуючи їх з фактичним матеріалом;

- виховувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей, відповідальності за свої вчинки.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку з української літератури в 6 класі 

Зінченко Алла Валентинівна, вчитель української мови та літератури Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26, м. Миколаєва

 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ

 НАПИСАННЯ  ВЛАСНОГО  ЗАКІНЧЕННЯ  ДО ТВОРУ  В. ВИННИЧЕНКА «ФЕДЬКО-ХАЛАМИДНИК»

 

Мета:

- навчати школярів висловлювати власні версії подальшого розвитку подій твору

В. Винниченка «Федько- халамидник»; закріпити знання, які учні здобули на попередніх уроках;

- розвивати творчу уяву, логічне мислення, фантазію, вміння грамотно викладати свої міркування, поєднуючи їх з фактичним матеріалом;

- виховувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей, відповідальності за свої вчинки.

ТИП уроку  :   урок розвитку мовлення.

Обладнання  :  підручник.

 

Хід УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

     Епіграф до уроку                                               

 

 

 

 

 

 

стан душі».

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

- Прочитайте  епіграф. Як ви вважаєте, яким чином ці слова будуть стосуються твору В. Винниченка «Федько- халамидник»?

1. Бесіда

· Що найбільше збентежило вас у творі В. Винниченка «Федько- халамидник»?

· Які проблеми намагається вирішити автор у творі?

· Хто з героїв вам найбільше сподобався і чому?

· Над чим вас спонукає замислитися письменник після прочитання оповідання

В. Винниченка «Федько- халамидник»?

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Слово вчителя

Чи  замислювалися  ви над  тим, які  ви?

Які  люди  вас  оточують?

Чи  у  вашому  характері  присутні  такі  риси як  гордість, чесність, справедливість, людяність?

Сьогодні на уроці ви маєте уявити, що виписьменникиі виконати завдання:  написати  власне закінчення   до оповідання

В. Винниченка «Федько- халамидник»?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

(Учні записують у зошити тему уроку, епіграф)

V. ЗМІСТ РОБОТИ

1. Зачитування вчителем зразка власного закінчення   до оповідання

В. Винниченка «Федько- халамидник»?

 

…..Батько подивився  на Федька. Його очі були наповнені слізьми, не через те, що його били, а через страх і переживання за Толика.  Мати доторкнулася до його лоба, він був червоний і гарячий, його тіло трусилося і батьки зрозуміли, що щось не так. Мати побігла за лікарем, а батько суворо і водночас  милостиво дивився на Федька, у якого заплющувалися очі.

   - Не спи, не спи, відкрий очі сину!- казав батько, але у Федька раз по раз заплющувалися очі, він марив, щось бурмотів під ніс. Коли прийшов лікар, його відразу забрали до лікарні. Там повідомили, що Федько дуже хворий. Два місяці поспіль батьки і лікарі боролися за його життя. І коли майже не залишалось надіїсталося диво: Федько почав одужувати. Він краще став почувати себе, температура почала спадати. А через два тижні Федько повністю видужав.

Одного разу він вийшов прогулятися і побачив Толика, який вдавав, що не помічає його.  Але Федько прямував прямо до нього. Малий зрадник тривожно дивився на свого «друга» , він очікував найгіршого і це сталося. Федько відлупцював його, а він плачучи побіг додому.  Халамидник вслід крикнув:

-І чижика мого віддай!

Звичайно, Толик міг цього не робити, але цей випадок його навчив,що скидати  свою провину на інших неправильно і на друзів не можна робити наклеп. Толик виніс чижика і вони в один голос сказали один одному:

-Вибач.

Звичайно, друзями вони не стали, але й ворогами не залишились. Федько разом з батьками переїхав до іншої , ще кращої квартири і жили вони у радості.

Можливо, це не ідеальний кінець оповідання, але , на мою думку,  потоваришувати з людиною, яку ти врятував, а вона так тобі віддячила неможливо. Адже потрібно бути справжніми людьми.

2. Бесіда

- Яка  людина  могла б  вирости  з  Федька, а  з Толі?

- Чому  навчило  вас  це  оповідання?

-Чи   хотіли б ви  мати  такого  друга, як  Федько?

3. Самостійна робота учнів

4. Презентація дитячих версій закінчення твору

(Учні зачитують свої версії продовження твору

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

       Багато з тих реалій, серед яких живуть персонажі Винниченкових оповідань, давно відійшли в минуле, але є те, що не зникає: самі характери цих літературних героїв, їхні пригоди й відкриття світу довкола себе та в собі, зрештоюоті бунти, в яких гартується неповторне людське Я.

1. Рефлексія

(Фрази записані на дошці, учні по черзі продовжують одну фразу за бажанням.)

- У ролі письменника мені було...

- Я думаю, що писати твори...

2. Слово вчителя

Сподіваюся, шановні письменники, усі дописали твори до кінця?

Наполегливо йдіть до своєї мети, долайте всі перешкоди на шляху до своєї мрії. Будьте щирі, відкриті до людей. Творіть добро, і воно до вас вернеться сторицею.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Створити рекламу оповідання у вигляді вірша, презентації, плаката, інсценування.

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
2967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку