Урок з української літератури. 9 клас. Вчитель: Ульянова О.В.
Тема уроку: Вічна поезія «Саду Божественних пісень» Г.Сковороди: пісня «Всякому місту звичай і права», вірш «De libertate».
Мета: допомогти учням засвоїти зміст віршів Г.Сковороди, збагнути особливості цих творів; удосконалювати вміння аналізувати, читати твори; розвивати самостійність мислення, сприяти формуванню бажання жити чесно, правдиво, по совісті.
Цілі уроку:
Учні знатимуть: особливості поетичних творів Сковороди, основну думку пісні «Всякому місту…» і вірша «De libertate».
Учні вмітимуть: виразно і вдумливо читати виучувані твори, розкривати зміст образів, висловлювати власні враження від побаченого і почутого.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: тексти творів, ілюстрації до творів, картки з завданнями.
Хід уроку.
І.Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. Обмін побажаннями.
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
2.1. Бесіда
Учитель. Діти, чи легко людині бути чесною, правдивою, жити по совісті? Чому? (Це вимагає бути сильним, відповідальним навіть перед самим собою).
ІІ. Цілевизначення і планування
Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про чесність, про життя по совісті. Цілі нашого уроку такі: (зачитую). Подумайте і доповніть представлені цілі власними і запишіть.(Учні озвучують власні цілі)
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Учитель: Далі перед нами постають різні штиби людей. Який спосіб життя ведуть ці люди? ( Підлабузник – утратив гідність, брехливий купець, адвокат «викручує» закон, скуповує землі скнара)
Учитель: Я думаю, жити чесно, « по уму» нелегко, навіть складно, але розраду, яку людина отримає в свободі, набагато більша.
ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Спробуймо дати ім`я нашому уроку. На картках записані вислови Г.С.Сковороди. Доберіть той, який, на вашу думку, є більш вдалим для імені уроку.
Учитель: Я теж думала над іменем уроку і мені припав до душі вислів «Добрий розум робить…», тому що чесна, совісна людина може насправді почуватися вільно.
На уроці я: дізнався… зрозумів…навчився..
Найбільший мій успіх…
Найбільші труднощі я відчув…
Я не вмів, а тепер вмію…
На наступному уроці я хочу…
Цей твір мене навчив…
-Перегляньте свої цілі , записані в зошитах. Які з них ми досягнули? (озвучують). Які ще потребують нашої уваги? На наступному уроці своїх цілей ви обов’язково досягнете.
4. Оцінювання.
IV. Домашнє завдання
Обов`язкове загальне: Вивчити напам`ять пісню «Всякому місту звичай і права», записати тему, ідею вірша «De libertate».
Обов`язкове на вибір: скласти усну розповідь на тему: «З усіх втрат втрата часу найтяжча», пояснити значення слова «аскет».
За бажанням: створити ілюстрації до творів.