Конспект уроку з української мови 2 клас частина 1 (Н. Кравцова, В. Романова, А. Савчук)

Про матеріал
Конспект уроку з української мови 2 клас частина 1 (Н. Кравцова, В. Романова, А. Савчук) Тема. Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків (букв) слова так, щоб утворилося інше слово. Дослідження мовних явищ.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови 2 клас частина 1

(Н. Кравцова, В. Романова, А. Савчук)

Тема. Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків (букв) слова так, щоб утворилося інше слово. Дослідження мовних явищ.

Мета: закріпити  і  поглибити  знання  учнів  про  звуки; вчити заміняти, додавати, вилучати один зі звуків слова таким чином, щоб вийшло інше слово; розвивати спостережливість, пам’ять; розширювати світогляд; виховувати комунікативні здібності, вміння працювати в парах.

Обладнання: підручник Українська мова 2 клас частина 1, картки з надписом «стоп», мультимедійна презентація. 

Література: Українська мова та читання : підруч. для 2 кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х частинах) : Частина 1 : Українська мова / Н. Кравцова, В. Романова, А. Савчук. Київ : Грамота, 2019. 160 с. т іл.

Інтернет-джерела:

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

  •          Добрий день, дітки. Мене звати Ірина Володимирівна, сьогодні  урок укр. мови проведу у вас я.
  •          Девіз уроку: Усім гарно, дружно працювати, мову рідну добре знати!
  •          Сьогодні у нас з вами буде дуже цікавий урок. Сподіваюсь, що він пройде швидко та захоплююче. Принесе всім нам задоволення і нові знання.  -  Розпочнемо!

 

II.  Актуалізація опорних знань

1.  Перевірка домашнього завдання (с. 4, вправа 5)

 

2.  Гра «Чим відрізняються слова?»

Мак — рак, шишка — мишка, сірка — зірка, коса — коза, ворона — ворота, сливи — слава, пічка — річка.

Порт — спорт, Оля — Коля, боби — бобри, сова — слова, оса — роса, оси — коси.

- Давайте розгорнемо наші зошити напишемо сьогоднішнє число і класна робота.

3. Хвилинка каліграфії

Ведмідь, ясен, дятел;

— Скільки звуків у цих словах? Намалюємо звукову модель одного з слів.

III.  Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про звуки мовлення, будемо вчитися утворювати нові слова.

IV.  Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1. Відгадайте загадку.

     К дерева захищає

І на них вона завжди.

  • Н звіряток заховає,

Коли треба, від біди. (Кора — нора)

— Із яких звуків складається перше слово-відгадка? ([к], [о], [р], [а])

— А друге? ([н], [о], [р], [а])

— які звуки в них однакові? ([о], [р], [а])

— А які розрізняють значення слів? ([к] — [н])

— який висновок можна зробити? (спотворювати звуки у словах не можна.)

— є слова, які хоча й схожі за звучанням, але різні за значенням. Наприклад: мак — рак. який звук треба замінити в слові мак, щоб утворилося слово рак? чим відрізняється слово лак?

— чим відрізняються слова?

Шишка — мишка, губка — шубка, галка — палка, коса — коза, день — пень, миска — мишка, валити — варити.

— Кожний звук у слові має своє важливе значення. Тому їх треба вимовляти чітко й правильно, бо, спотворивши навіть один звук у слові, ви вимовите слово з іншим значенням, а це зашкодить розумінню тієї інформації, яку ви хочете передати.

2.  Робота за підручником (с. 6–7)

3. Первинне закріплення

Гра «Звук Чарівник»

— Дуже важливо називати всі звуки у словах, незамінювати їх

іншими, бо від цього змінюється значення. є звуки-«чарівники»,

які змінюють слова.

— як вони це роблять, ви зрозумієте, виконавши завдання.

1)З кожного поданого слова виключити один звук, щоб утворилося нове.

Зразок: зубр — зуб.

— Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало в новому слові?

слова: коса (оса), сміх (міх), екран (кран).

2) Додати до кожного почутого слова один звук так, щоб утворилося нове.

Зразок: мій — змій.

— Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало у новому слові?

слова: дар (у), клад (с), бере (г), оса (к);

3) Замінити в почутих словах один звук так, щоб утворилося нове.

Зразок: корж — морж.

— Скільки звуків було у слові спочатку, скільки стало в новому слові?

— який звук замінили у слові?

слова: нігті (к), зуби (д), пісок (л), галка (п), світ (ц).

Учні записують на вибір одну з пар слів до кожного завдання; вимовляють по порядку всі звуки в цих словах.

  Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=DxS_dV9T55U

4. Робота з підручником впр 8, ст. 5

V.  Узагальнення й систематизація знань

 1. Гра «Допоможіть Незнайкові»

— якось Незнайко вирішив стати поетом і почав писати вірші, але припустився помилки, написавши в одному зі слів не той перший звук, тому вірш звучить дуже кумедно. Треба допомогти Незнайкові виправити помилку.

Учитель читає вірші, а учні піднімають слово «стоп» коли чують помилку.

В кип’яток потрапив (б)ак (рак),

Став червоний, наче мак.

Наш Данило — лісоруб.

Він спиляв старезний — (ч)уб (дуб).

Просо висіяв Микита,

Та чомусь вродило (с)ито (жито).

я вночі забравсь на гірку

 І побачив в небі (д)ірку (зірку).

 риє нам з тобою (д)ріт (кріт)

Під землею перехід. я іменини відзначаю:

З’їв (п)орт (торт) і випив кухоль чаю

2. Вправа

— Замініть перші звуки в словах: син, рак, сік, річ, а в словах: сом, сир, гак, брат — останні звуки так, щоб утворилися слова з іншим значенням.

— Зробіть висновок про роль звуків у мові. (Кожний звук у слові має своє важливе значення. Тому їх треба вимовляти чітко й правильно, бо, спотворивши навіть один звук у слові, ви вимовите слово з іншим значенням)

— Як  ніч  можна  перетворити  на  рака,  змінюючи  почергово  лише  одну букву? (Ніч — річ — рік — рак.)

VI.  Підбиття підсумків.

  1. Рефлексія

— Із чого складаються слова, які ми вимовляємо?

— Щоб не плутати значення слів через один спотворений звук, що треба робити? (Треба чітко вимовляти всі звуки у слові, щоб не спотворювати його значення.)

— Наведіть приклади слів, схожих за звуковим складом. (Гриб — грип, зуб — суп, гора — кора — нора — пора, гілка — білка, піч — ніч — річ, кіска — кізка)

2. Домашнє завдання

-Молодці усі гарно справилися. Ми з вами добре попрацювали сьогодні.

Домашнє завдання. вправа 9 с. 5.

Дякую вам щиро за урок і до наступної зустрічі. До побачення!

docx
Додано
3 грудня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку