Конспект уроку з української мови " Час дієслова"

Про матеріал
Формувати уявлення учнів про дієслово як частину мови, про часи дієслова; розвивати уміння визначати частини мови, розвивати навички роботи з реченням, текстом, збагачувати лексичний запас учнів.
Перегляд файлу

Тема: Час дієслова

Мета:формувати уявлення учнів про дієслово як частину мови, про часи дієслова; розвивати уміння визначати частини мови, розвивати навички роботи з реченням, текстом, збагачувати лексичний запас учнів; розвивати навички самостійної роботи, виховувати інтерес до вивчення української мови.

Хід уроку

 

І. Організація класу

Добрий день!

У добрий час, радо ми вітаємо вас.

Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо

Урок рідної мови розпочинаємо.

 

II. Актуалізація опорних знань

 

1.Перевірка домашнього завдання 

- Самоперевірка за зразком.

2. Хвилинка чистопису

 - А зараз відкрийте зошити і запишіть число класна робота.

- І  записи у зошиті почнемо з каліграфічної хвилинки.

 На дошці запис діти коментують з’єднання.

 Ва  Вв Вм ву во ве

Все навколо зеленіє , річка ллється і шумить.

- Про яку пору року ідеться в реченні?

- Знайдіть у реченні іменник, прикметник і дієслово.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 

На сьогоднішньому уроці ви ознайомитеся  з ознаками дієслів різних часових форм, новими термінами, переконаєтеся, чи змінюються дієслова за часами.

 

IV. Вивчення нового матеріала.

 

  1. Розповідь з елементами бесіди.

    Дієслова — основні трудівники у мові. А дія пов'язана з часом. Щось робиться сьогодні, щось робилося вчора, а щось буде відбуватися завтра.

 Подумайте і скажіть, які зміни у природі ви помітили вчора? (Була тепла погода)

 Що ви побачили сьогодні, коли йшли до школи? (Зеленіють бруньки)

 А що, на вашу думку, відбудеться у природі через місяць? (Зацвітуть дерева, з'являться квіти)

  1. Зоровий диктант.

 

Верби зеленіють над ставком.

 

  • А зараз потренуємо увагу і пам'ять. Увага! Зоровий диктант.
  • Перевіряємо.
  • Знайдіть у реченні дієслово, випишіть його, вкажіть коли відбувається дія. Запишіть разом з питанням .

Зеленіють ( що роблять ?)

-  Доберіть до нього інші часові форми.

Зеленіли ( що зробили?)

Будуть зеленіти ( що будуть робити?)

  1. Вправа « Ти – мені, я – тобі» ( правило с.149)

Опрацьовувати тексти самостійно, презентувати основну інформацію один одному.

Де кілька учнів   презентують інформацію для усіх учнів.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА

 

V.Закріплення вивченого матеріалу

 

1.Робота з загадкою.

 Випиши дієслова, визнач їх час.

Іще сніг не розтанув із землі,

А з під нього рослинки малі

Визирають і сонце вітають,

Синім цвітом вони процвітають.

 

2.Робота з підручником (с., 149 Впр.,354 самостійна робота)

-Самоперевірка за зарозком.

 

3.Вправа «Гронування».

- А тепер сіли рівненько і будьте уважними. У нас цікавий вид роботи – «Гронування». Ми проводимо його досить часто. І я думаю, що ви швидко справитесь із завданням:

Підібрати дієслова до поданих слів за даним часом.

(Кожна пара дітей в рядах записує по одному дієслову і передає наступній парі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Майбутній час Теперішній час Минулий час

 

 

VІ. Підсумок уроку

 

— Що вивчали на сьогоднішньому уроці?

— Які нові знання здобули?

— З яким настроєм закінчуєте урок?

 

VII. Домашнє завдання

Впр 356 с.150

 

docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку