Конспект уроку
з української мови (читання) у 2 класі за програмою «Інтелект України»
Тема. Узагальнення знань про казки.
Мета. Узагальнення знань учнів щодо вивчених казок; перевірка знань учнів; розвиток логічного мислення, словникового запасу.
Обладнання. Робочий зошит, відео-фрагменти, телевізор, ноутбук, плакати.
Програма. Інтелект України
Хід уроку
І. Організаційний момент
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку. Контроль, корекція знань учнів.
-
Сьогодні на урок до нас завітав Папуга. Він вам підготував різноманітні завдання, щоб узагальнити ваші знання про вивчені казки.
-
Ви готові приступати до роботи? (так)
-
Дуже добре.
-
Відкриваємо зошит на 42 сторінці.
-
Папуга приніс цікавий відео-фрагмент. Зараз будемо дивитися та пригадувати авторів та їх казки, за якими створено мультфільми. І заодно допоможемо Незнайкові виконати завдання. Бо він заплутався і не розуміє, що потрібно робити.
-
Ви уважно слухали, тому швидко зробити завдання, щоб допомогти Незнайкові. Завдання 6. Потрібно з’єднати стрілочкою портрет письменника з відомостями про нього, заповнюючи пропуски, скориставшись довідкою.
Перший портрет – Джозеф Редьярд. «Кіт, що гуляв сам по собі».
Другий портрет – Астірд Ліндґрен. Казка « Малий і Карлсон, що живе на даху».
Третій портрет – Карло Коллоді. « Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика».
Учні по черзі читають відповідь.
-
Дітки, ви молодці. Папуга вами задоволений. Але він не пам’ятає про що йшлося в цих казках. Можете коротко розповісти ці три казки? ( так)
Учні підіймають руку. По черзі розповідають про ці три казки.
-
Ви розумнички. Папуга вам дякує. Дуже добре запам’ятали ці казки та розповіли про них.
-
ІІІ. Опрацювання матеріалу уроку
-
В 7 завданні Папуга пропонує вам прочитати чистомовку. Спочатку повільно, а потім поступово прискорюючи темп. Кожен працює самостійно. Папуга буде дивитися як ви працюєте і потім декілька учнів викликає, щоб почитали перед класом.
-
Молодці. Папуга задоволений вами. І пропонує виконати 8 завдання вправу « Фотоапарат».
-
Зараз Папуга пройдеться і подивиться як ви гарно написали.
-
Молодці. Старайтесь ще краще виводити літери.
Рухова хвилинка з піснею про казочку
-
Нас зустрічає Знайка. І він нас разом з Папугою пропонує цікаву інформацію. Підготувались читати разом з диктором. Завдання 10.
Учні по черзі ще раз читають. Викликаю я.
-
Дуже добре.
-
Поділіться своїми думками щодо читання казок. Взагалі потрібно читати казки? ( так, вони розвивають фантазія, збагачують словниковий запас)
-
Зараз будемо працювати у парах. Папуга підготував нас завдання – потрібно скласти карту знань про літературну казку.
-
Ось він підготував свою (плакат), а зараз кожен на листочку зробить свою, схожу на цю.
-
Працюємо. А ми з Папугою будемо ходити та перевіряти як ви працюєте.
-
Закінчуємо роботу. Підійміть догори свої карти знань. Продемонструйте нам.
-
Які гарні, молодці. Папузі дуже сподобались як ви оформили свої карти знань.
Вправа для покращення зору
-
Папуга хоче ще щоб ви попрацювали у парах. Вам потрібно у 12 завданні пригадати казкових персонажів та знайти відповідні пари.
Учні працюють самостійно. Через декілька хвилин закінчують. По черзі виходять до дошки та з’єднують на плакаті. Учні так перевіряють роботу.
Кося Вухань – Колько Колючка ( Всеволод Нестайко. « Найновіші пригоди Колька Кольчки та Косі Вуханя»)
Піноккіо – Джеппетто (Карло Коллоді. « Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика»)
Кіт – Собака (Джозеф Редьярд. «Кіт, що гуляв сам по собі»)
Муркавка – Позв (Мар'яна і Тарас Прохасько.«Хто робить сніг»)
Малий – Карлсон (Астірд Ліндґрен. Казка « Малий і Карлсон, що живе на даху»)
-
З яких казок ці герої? Та назвіть їх авторів.
-
Папуга задоволений, що ви так добре все запам’ятали.
-
на сторінці 44 у 13 завданні хтось зітер декілька слів. А Папуга тепер не розуміє, що там написано. Допоможете прочитати? ( так)
Учень читає, вставляючи пропущені слова. Перевірка здійснюється за допомогою аудіозапису.
-
Молодці. Ось тепер Папуга все розуміє.
-
Папуга підготував ще одне цікаве завдання. У 16 завданні потрібно ознайомитися з характеристикою головних персонажів. Поставити у кружечки цифру, яка відповідає дійовій особі.
-
Кіт (4)
-
Карлсон (2)
-
Муркавка (3)
-
Малий (1)
-
Піноккіо (5)
Учні по черзі читають свої відповіді.
-
Дуже добре, молодці. Папуга задоволений вашою відповіддю.
-
Папузі стало цікаво, який казковий персонаж став вашим улюбленим. Потрібно написати про нього. Обґрунтувавши свій вибір, що в поведінці персонажа подобається, чого навчають його дії та вчинки.
-
Записуйте свої думки у 15 завдання.
-
Папуга хоче послухати, що ви написали. ( декілька учнів читають)
-
Молодці. Дуже гарно.
-
Зараз на сторінці 45 Папуга пропонує вам взяти учать у «Літературних перегонах».
-
Й
-
М
-
А
-
И
-
Л
-
Малий
-
Папуга хоче перевірити як ви зробили. ( учні по черзі читають свої відповіді)
ІV. Підсумок уроку
Я дізнався…
Я зрозумів….
Мені сподобалось…
Мені не сподобалось…
Я навчився…
Я відчув труднощі в…
Я не вмів, а тепер вмію…
-
Зараз з Папугою заспіваєте пісню
-
Папуга дякує вам за урок. Ви старанно працювали, сумлінно виконували всі завдання, активно відповідали. Розумнички.