Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему: "Читання віршів про весну. Складання розповіді про зміни в природі, які відбулися навесні. «Річечка» Микола Вінграновський"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Читання віршів про весну. Складання розповіді про зміни в природі, які відбулися навесні. «Річечка» Микола Вінграновський“.

Мета уроку: удосконалювати вміння учнів читати поетичні твори; вчити робити інтонаційну розмітку вірша, узагальнити поняття «веснянка».

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Читання віршів про весну. Складання розповіді про зміни в природі, які відбулися навесні. «Річечка» Микола Вінграновський

Мета: удосконалювати вміння учнів читати поетичні твори; вчити робити інтонаційну розмітку вірша; узагальнити поняття «веснянка»; учити дітей бути спостережливими, уважними, розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова; розвивати допитливість, інтерес до навколишнього світу; збагачувати активний словник учнів; виховувати гуманні почуття, любов до природи.

Обладнання: малюнки весняної природи.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Мовленнєва розминка

Ма-ма-ма — минула вже зима.

Оз-оз-оз — утіка від нас мороз.

На-на-на — надійшла весна.

Ки-ки-ки — дзюркотять струмки.

Ва-ва-ва — зеленіє трава.

Хи-хи-хи — прилітають птахи.

Ла-ла-ла — квітка розцвіла.

Ло-ло-ло — сонце припекло.

2. Робота над віршем В. Гринько «Чарівні слова»

— Додайте свої чарівні слова до переліку В. Гринько.

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать неважко:

Маленькі ключики твої —

«Спасибі» і «Будь ласка».

3. Творча вправа

— Доберіть близькі за значенням вирази до кожного з поданих.

Добрий ранок.

До зустрічі.

Гарних снів.

Перепрошую.

Щиро вдячний.

Доброго здоров’я.

4. Виразне читання вірша В. Крищенка «Добрий день»

— Чи може щире слово прикрасити день? А поліпшити настрій людини? Доведіть свою думку.

5. Читання за особами оповідання за В. Сухомлинським «Скажи людині: “Доброго дня!”»

6. Гра «Чи уважний ти читач?»

• У кущах заспівали цвіркуни. (–)

• Листя заграло і затремтіло. (+)

• Сонце засвітило яскравіше. (–)

• Польовою стежечкою ідуть батько й маленький син. (–)

• — Доброго дня, бабусю! — каже син. (+)

• — Бо ми побажали людині здоров’я. (–)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Відгадайте загадки.

• Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки.

Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (Лелека)

• Привітанням журавля я пробуджую поля,

Небеса і ручаї та заквітчую гаї.

Відгадайте, хто вона, ця красуня чарівна? (Весна)

— Так, весна пробуджує землю від зимового сну, заквітчує гаї, наповнює струмки водою, викликає птахів у рідний край, вітається з сонечком ясним, квітами барвистими, пробуджує комах, звірів, веселить усіх людей. Сьогодні на уроці ми будемо читати і обговорювати вірші про весну.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа для розвитку навички читання

Прочитайте вірш. У другій строфі виділіть голосом кому і що несла весна. Для цього робіть паузу після кожного слова, підвищуйте і понижуйте голос так, як показують стрілочки.

2. Робота над спільнокореневими словами до слова весна

Прочитайте слова. Яке серед них найголовніше?

весняний

весніти  весна   веснянка

веснонька

3. «Скарбничка слів і понять». Уточнення поняття «веснянка»

Веснянка – це хорова пісня. В ній оспівується пробудження природи від зимового сну.

4. Ознайомлення з віршем Т. Коломієць «Веснянка»

1) Читання вірша учнями

2) Обговорення вірша

— У чому до нас прийшла весна?

— Що вона принесла?

— Як ви зрозуміли вираз весна-красна?

3) Виразне читання вірша дітьми

4) Відповіді на запитання. Розглядування ілюстрації

— Як поетеса назвала весну?

— У чому вона до нас завітала?

— Як ви вважаєте, чому весна була в синій хустинці?

— Що весна з собою принесла?

— Поясніть, чому вона несла саме такі гостинці?

Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

(Встати із-за парт, потягнутися.)

Підсніжники прокидаються,

Проліски посміхаються,

(Посміхнутися, потерти кулачками очі.)

Пташки прилітають, (Помахати руками, як крилами.)

Діти вибігають, (Біг на місці.)

На луках стрибають. (Стрибки.)

5. Словесне малювання

— Як би ви, діти, зобразили весну?

6. Творча робота

— Доберіть до слова весна якомога більше слів — ознак предмета.

Весна (яка?) ... рання, весела, зелена, яскрава, різнокольорова, сонячна, радісна, ніжна, веселкова, квітуча.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в парах

— Прочитайте речення. Яку пору року вони відображають? Яке слово повторюють у кожному реченні?

• Діти побігли купатися на... (річку).

• Пригріло сонечко, і до... (річки) побігли дзюркотливі струмки.

• Сумно опустила верба золоті віти до тихого плеса... (річки).

• Мороз скував у льоди... (річки) та озера.

2. Ознайомлення з віршем М. Вінграновського «Річечка»

1) Читання вірша вчителем

Річечка

Сама собою річка ця тече,

маленька річечка, вузенька, як долоня.

Ця річечка – Дніпра тихенька синя доня,

маленька донечка без імені іще.

Вона тече в городі в нас під кленом,

і наша хата пахне їй борщем.

Цвіте над нею небо здоровенне

солодкими хмаринами з дощем.

Ця річечка тече для клена і для мене,

її й тоді я бачу, коли сплю.

Я річечку оцю в городі в нас під кленом

Як тата й маму і як мед люблю.

— Чи є ім’я в маленької річечки?

2) Самостійне читання учнями

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

3) Обговорення прочитаного. Вибіркове читання

— Як описав М. Вінграновський річечку? Зачитайте.

— До якої річки несе свої води маленька річка?

— Прочитайте, де тече річечка?

— Знайдіть слова, що відображають ставлення автора до маленької річечки.

— Які образні вислови та порівняння використав автор у вірші? (Небо здоровенне, солодкі хмарини, Дніпра тихенька синя доня; вузенька, як долоня)

— З чим порівнюється любов до річки?

VІ. Підведення підсумків уроку

— Про яку пору року ми сьогодні говорили?

— На кого схожа весна? Опишіть її.

— Що принесла нам весна?

— З яким настроєм ви завершуєте урок?

doc
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
1771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку