Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Наголос. Склад. Письмо слів під диктовку"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови (письма) для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Наголос. Склад. Письмо слів під диктовку. СМС: складання зв'язної розповіді“.

Метою уроку є: систематизувати знання учнів про голосні звуки, удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма; вчити учнів писати слова під диктовку.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Удосконалення вміння писати вивчені букви. Виконання творчих письмових завдань. Наголос. Склад. Письмо слів під диктовку. СМС: складання зв’язної розповіді

Мета: систематизувати знання учнів про голосні звуки, удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма; вчити учнів писати слова під диктовку; розширювати уявлення учнів про склад як найменшу звукову одиницю, яка виділяється в мовному потоці; удосконалювати вміння ділити слова на склади, ставити наголос, виділяти наголошений та ненаголошений склади; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності; виховувати чуйність, доброту, гуманне ставлення до всього живого, шанобливе та турботливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки, картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Каліграфічна хвилинка

Письмо довгої прямої лінії, заокругленої вгорі і внизу (перший елемент великих літер Щ, Ш, Ц, Й).

2. Робота над загадками

— Відгадайте загадки і дізнайтеся, які птахи зимують вдома.

• Я ловлю комах, жучків,

Їм маленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь! — сів я на хлівець.

Звуть мене… (горобець).

• Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю. (Дятел)

3. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок за варіантами

Варіант 1 — слово горобець.

Го|ро|бець — [горобец′] — 3 скл., 8 б., 7 зв. (Буква м’який знак звука не позначає.)

Варіант 2 — слово дятел.

Дя|тел — [д′ател] — 2 скл., 5 б., 5 зв.

4. Повторення відомостей про голосні звуки

• На які дві групи поділяються всі звуки в українській мові? (Голосні, приголосні)

• Яка з цих груп більша, а яка — менша? (Приголосних більше, голосних менше)

• Скільки голосних звуків в нашій мові? (6)

• Назвіть їх. ([а], [о], [у], [е], [и], [і])

• Назвіть букви, які позначають голосні звуки. (а, я, о, у, ю, е, є, и, і, ї)

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати вміння писати вивчені букви, ділити слова на склади, ставити наголос у словах, а також писати слова під диктовку.               

ІV. Повторення вивченого матеріалу

1. Завдання на закріплення знань про голосні звуки

— Доберіть голосні букви таким чином, щоб вийшли слова. З двома словами складіть і запишіть речення.

Варіант 1   Варіант 2   Варіант 3

р..с (о, а, и)  д..б (о, у, а)  ж..р (о, у, и)

с..р (у, а, и)  л..с (у, а, і)  к..т (у, а, і)

в..л (о, у, і)  б..к (у, а, и)  л..д (о, у, і)

2. Робота з деформованим текстом

— Переставте речення таким чином, щоб вийшла зв’язна розповідь. Запишіть два останніх речення.

1. Першими з’являються шпаки.

2. За ними прилітають жайворонки.

3. Вони дуже поспішають.

4. З приходом весни всі пташки повертаються додому.

5. Треба встигнути зайняти гніздову галявину, побудувати гніздо, вивести пташенят.

6. Навесні у пташок настає гаряча пора. 

(4, 1, 2, 6, 3, 5)

3. Виконання завдань

Завдання 1

— Прочитайте текст. Про кого в ньому йдеться? (Про журавлів)

— Яку назву можна дібрати до цього тексту?

Спишіть текст. Вставте пропущені букви.

 Журавел.. - великий птах. У н..ого довгі ноги, довга ши.., довгі крила. Він живе біл.. води.

 Журавлі – гарні танц…ристи. Вони ходять.. колом, вклоня..ться один одному.

— Які звуки позначають вставлені букви?

— Яка буква не позначає окремого звука?

— Яка її роль у слові?

Завдання 2

— Усно складіть речення за малюнком.

(Журавель побачив зелену жабку. Вона сиділа на великому листку лілії і дивилася на птаха переляканими очими. Журавлик запропонував жабці подружитися. Жабка була дуже рада.)

4. Робота над віршем

— Прочитайте вірш. Спишіть, підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

Журавель

Прилетів журавель

З невідомих земель.

А в нашій окрузі

Поселився в лузі.

Фізкультхвилинка

Ходить бусол по воді:

Чап! Чап!

Ловить жабок по одній:

Хап! Хап!

Перелякані жабки:

Ква! Ква!

Пострибали під листки:

Раз! Два!

Ой лелеко довгоногий,

Покажи ти нам дорогу:

Заблукали ми без мами,

Не знайдем дорогу самі…

«Тупни правою ногою,

Потім лівою ногою,

Потім — обома ногами,

Так і прийдемо до мами…»

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Дописування складів — утворення слів

— Допишіть склади, до яких входить одна буква.

Наприклад: ..нот — єнот.

..волга, ..рел, ..дуд, ..гуар.

змі.., ..жак, ..лень, ..щірка.

2. Дописування складів — утворення імен

— Допишіть склади, до яких входить одна буква, щоб утворилися імена людей

Варіант 1 (для хлопців)

1) ..ван, ..лля, ..гор, ..лег;

2) ..лександр, ..лексій, ..рослав, ..рій.

Варіант 2 (для дівчат)

1) Валері.., Вікторі.., Дар’.., Зо..;

2) Марі.., Наді.., ..ра, ..ля.

3. Робота в групах

— Прочитайте слова. Спишіть, поділяючи їх рисками на склади, підкресліть другий склад, поставте наголос.

Горлиця, ворона, горобець, сорока, снігур, качур, чапля, синиця.

— Побудуйте зі складів слова. Запишіть їх. З одним на вибір складіть і запишіть речення.

(Деркач, дятел, пава, папуга, фламінго, чайка, баклан, пелікан)

— Допишіть по два склади, щоб вийшло слово. З одним словом складіть і запишіть речення.

(Синиця, лелека, папуга, ластівка, горлиця, горобець)

Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика

Ось конячка прискакала,

Б’є копитом: цок-цок-цок,

І по колу, й по доріжці,

Ще й забігла у лісок.

Рухи в різні боки другим і третім пальцями рук, підстрибуючи, з акцентом на один палець.

4. Письмо слів під диктовку
— Будьте уважні. Пишіть каліграфічно. Які слова слід писати з великої букви?

 Ліс, масло, діти, літо, єнот, піч, матуся, Дмитро, колосок.

VI. Підведення підсумків уроку

— З якими пташками ви сьогодні подружилися?

— Хто з них вам запам’ятався найбільше?

— Що повторили, виконуючи письмові вправи?

— Що розкажете вдома батькам?

doc
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
4267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку