Закріплювати знання дітей про звук [ ж ], позначення його літерою «Ж»
Продовжувати вчити визначати спільний звук у словах, місце звука в слові, підбирати слова на заданий звук. Удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, вставляти пропущену літеру в слово. Покращувати читацькі вміння та навички. Поповнювати словниковий запас дітей.
Розвивати фонематичний слух, пам'ять, мислення, уяву.
Виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи. Ноутбук, телевізор, будиночки, звукові фішки, фішки-квіточки.
Тема: Закріплення букви і звука [ ж ], читання складів та слів з вивченою буквою.
Мета: Закріплювати знання дітей про звук [ ж ], позначення його літерою «Ж»
Продовжувати вчити визначати спільний звук у словах, місце звука в слові, підбирати слова на заданий звук. Удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, вставляти пропущену літеру в слово. Покращувати читацькі вміння та навички. Поповнювати словниковий запас дітей.
Розвивати фонематичний слух, пам’ять, мислення, уяву.
Виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: ноутбук, телевізор, будиночки, звукові фішки, фішки-квіточки.
Хід уроку:
l. Організаційний момент.
-Доброго дня, діти!
Я дуже рада вас бачити.
У коло всі разом ставайте
І посмішку один одному передавайте.
На сусіда подивіться
Та йому ви посміхніться.
І мені « Привіт » скажіть,
Руку дружби простягніть.
-Від ваших гарних усмішок мені стало дуже тепло. А тепер сідаємо за свої парти.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно!
Гра: « Мозковий штурм»
Девіз уроку: (на дошці)
Не ламай, не вбивай,
Не рубай, не губи.
По…алій, захисти,
Напої, о…иви.
-Ось до нас сьогодні прийшов лист із фотокарткою. Пише нам Жирафик. Він звернувся до нас щоб ми допомогли йому вивчити звук і букву. А який саме скажете ви мені, коли визначите спільний звук у словах. За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку-квіточку.
Гра: «Хитрий звук»
*Чорне тіло, чорний вус
Ніби справжній сажотрус. ( жук )
*Два кільця, два кінця,
А посередині цвях. ( ножиці )
*Тоненьке, вузеньке
По землі в’ється,
Як батіг довге,
Але зовсім не б’ється. ( вуж )
*Спинки дерев’яні
У шапочки вбрані. ( жолуді )
*За те, що я працюю справно,
Мене людина любить кожна.
У рот несу я різні страви,
А повертаюся порожня. ( ложка )
*Руку має, та не може нею брати. ( ніж )
- Що це за звук?
Мовна розминка. Звукове значення букви «Ж».
- Де у природі ви чули цей звук?
Фізкультхвилинка ( рухлива під музику )
ll. Повідомлення теми і мети уроку.
-На цьому уроці ми закріплюватимемо наші знання про букву «же» і звук [ ж ], будемо розвивати ваші вміння виділяти у словах цей звук, формувати навички правильного і свідомого читання, збагачувати ваш словниковий запас.
lll.Вивчення нового матеріалу.
Чистомовка :
Гра «Римуємо рядки».
( До першої частини підібрати другу).
Жа-жа-жа, жа-жа-жа –ми знайшли вужа.
Жі-жі-жі, жі-жі-жі – ну й слизькі вужі!
Жи-жи-жи, жи-жи-жи – з нами в ліс біжи.
Жа-жа-жа, жа-жа-жа – віднесем туди вужа.
Гра «Літачок».
-Жу – жу – жу!
Жу – жу – жу!
Я всі букви подружу!
Читалочки-з'єдналочки.
-Наші очі вже стомились, їм потрібно відпочить.
Фізкультхвилинка для очей.
Звуковий аналіз слів з попереднього завдання.
Робота в парах
Робота за букварем.
1. Читання складів у букварі.
2. Читання сполучників слів.
- хором
- «ланцюжком»
3. Робота над віршем Забіли «На зеленому лужку»
- читання вчителем
- читання «буксирам»
- читання напівголосно «небо – кидок»
4. Гра «Допоможи жирафику зібрати слова»
жа, жи, сте, ти, ка, б, ж
(жабка, жити, стежка).
Фізкультхвилинка ( рухлива під музику )
lV. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон».
- З якою буквою ви сьогодні ознайомилися?
- Що цікавого дізналися?
- Будьте і ви, діти творіть добро, саджайте дерева, очищайте струмки, джерела і річки, любіть свою матінку – землю і вона вам відповість щедрістю і любов`ю.
Гра «Буквоїд».
- Жив тут дід Буквоїд,
Що їв букви на обід.
Замість печива до чаю,
Встав, яких не вистачає.
(на дошці) - ..аба, бд…оли, ву…і, д…ерело.
І – ряд - …ук, …ало, пирі…ок, …інка.
ІІ ряд - …урнал, …асмин, …ор…ина, д…аз.
ІІІ ряд –ї…ак, сму…ка, …нива, рі…ки.
НВК №4
Урок навчання грамоти на тему:
«Закріплення букви і звука [ ж ], читання складів та слів з вивченою буквою.»
Вчитель початкових класів
Сергієнко Тамара Іванівна
м.Світловодськ
НВК №4
Розробки уроків із використанням ІКТ
підготувала Сергієнко Т. І.
м.Світловодськ
2016 р.