Конспект уроку з української мови 2 клас за підручником «Українська мова та читання 2 клас частина 1» К. Пономарьова
Тема уроку. Близькі за значення дієслова.
Мета уроку. Поглиблювати знання про дієслова; Розширити знання про слова близькі за значенням, добирати такі слова, вчити вживати дієслова-синоніми у власному мовленні; збагачувати лексичний запас учнів; учити складати розповідь, використовуючи опорні слова та вислови. Розвивають мовлення, увагу, пам'ять,дружні відносини між собою. Виховувати уважність, працелюбність.
Хід уроку
І. Організація класу.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Вправа «Роз’єднай слова».
Дітям пропонується роз’єднати слова і прочитати тему уроку.
ДІЄСЛОВАБЛИЗЬКІЗАЗНАЧЕННЯМ
Щоб слова були влучними, а мова — барвистою, сьогодні ми будемо вчитися добирати необхідні за змістом слова: близькі за значенням. Будемо працювати зі словами, які пишуться по – різному, але вони близькі за значенням, навчимося їх використовувати у своєму мовленні.
IІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Повторення правил.
2. Тренувальна вправа «Назви дію предмета».
СОНЕЧКО (що робить?)
Світить,гріє, усміхається, зігріває
Сніг(що робить?) Літає, падає,блищіть,скрипить
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Колективна робота за підручником (с.92-93)
– Сьогодні ми відправимося у подорож по парку розваг.
Який популярний і високоприбутковий стилістичний парк розваг компанії «Волт Дісней» у місті Анагаймі (США, Каліфорнія)? «Диснейленд»
Отже, відправляємося в уявну подорож разом з нашими друзями… Щебетунчик, Родзинка, Читалочка, Гаджик.
Хвилинка каліграфії.
Запис слова Диснейленд
Вправа «Мозковий штурм».
Вправа 2 с.92
Вправа 3 с.92
Всі посвячення у парках Діснея, починаються з фрази«Усім, хто завітав до цього щасливого місця — Ласкаво просимо! Діснейленд — це ваша країна. Тут воскресають прекрасні спогади людей похилого віку, і тут молоді можуть вдихнути виклик і обіцянки майбутнього. Діснейленд присвячується ідеалам, мрій та реальних подій, які створили Америку … з надією, що вона стане джерелом радості та натхнення для всього світу!”
Вправа 4 с.92
Вправа 5 с.92
Фізкультхвилинка
Колективна робота. Складання розповіді за ілюстрацією.
Вправа 6 с.92
Наприклад: Вінні - наївний і добродушний плюшевий ведмедик. Він забудькуватий, і його лякають довгі слова, але коли справа стосується друзів, Вінні завжди готовий прийти на допомогу.
Вправа 8 с.93
радіє — веселиться
сумує — журиться
сміється — регоче
кричить — галасує
V. Осмислення й узагальнення нових знань
1. Робота над фразеологізмами
— Замініть словосполучення одним словом, близьким за зна-
ченням. Запишіть.
Набрати в рот води — … (мовчати)
Накивати п’ятами — … (втекти)
Клювати носом — …. (дрімати)
Бити байдики — … (лінуватися)
Зарубай собі на носі — … (запам’ятай)
2.Перегляд мультика « Лепетуни».
Які слова близькі за значенням зустрічаються в мультику?
Редагування.
Робота з текстом. Які помилки є в тексті?
Діти прийшли до шкільного саду. Діти ліпили снігову бабу. Діти працювали дружно і весело.
3. Гра « Знайди зайве слово» (усно).
Юнак, хлопець, дідусь, парубок.
Будинок, човен, хата, дім.
Книга, підручник, аркуш, посібник.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що видалося найбільш цікавим на уроці?
— Що нового ви запам’ятали сьогодні?
— Яким правилом слід користуватися у житті? (Знати якомога більше!)
— Що треба робити, щоб знати якомога більше? (Старанно вчитися.)