Тема: Урок розвитку мовлення.
ПРОЕКТ «Дятел»
Письмовий переказ тексту-опису за ілюстрацією і планом
Об’єкт пізнання.
Птах дятел.
Твір - опис «Дятел»
Мета проекту:
Вчити складати план до тексту, виділяти головну думку, логічно та послідовно послідовно передавати думки на письмі ;переказувати;
Розвивати пам’ять мовлення вміння вести дослідницьку діяльність ;
Виховувати бережливе ставлення до птахів, бажання їм допомагати;
Очікуваний результат: формування навичок роботи в групах, роботи з додатковими джерелами інформації; уміння складати твір-опис за різним рівнем складності; розширити знання про птахів.
Обладнання:
Проект.
Мультимедійна презентація
Малюнки із зображенням дятла
Мелодія стукіт дятла
Тип проекту: груповий.
Тривалість проекту: два уроки
Хід проекту.
Для того, щоб наш урок був цікавим ,минув швидко із користю, ми маємо зламати кригу відчуженості, згуртуватися .Зараз виконаємо вправу «Криголам»
Отже ,наш урок повинен бути …
У-урожайний (на нові знання …),…
Р -розвивальний ,…
О-організований,…
К-красивий,корисний,….
Сьогодні ми навчимося складати план до твору і писати переказ. А описувати будемо птаха дятла. Щоб краще виконати це завдання , краще його описати нам потрібно більше дізнатися про цього птаха. Де він живе, чим харчується, яку користь а можливо шкоду він ….
Діти, готуючись до сьогоднішнього уроку ви повинні були підібрати різний матеріал про дятла. Для цього ми поділилися на групи
1. теоретиків – розкажуть де живе дятел, його вага, колір (буває різного кольору) , ….
2. дослідники – про користь яку приносить дятел лісу
3. мовознавці - розкажуть вірші, загадки,…. про дятла
ІІ. Оформлення стінгазети «Дятел-санітар лісу»
1.Загадки.
2.Вірші.
3.Прислів’я.
4.Прикмети.
III. Основна частина уроку
1.Слово теоретикам.
2. Виступ дослідників
3. Мовознавці
8. Фізкультхвилинка.
9. Усний опис дятла за малюнком і поданими в підручнику питаннями.
— Дайте повні відповіді на питання. Можете використовувати текст вправи.
— Пам'ятайте, що ми складаємо текст, а в ньому повинні бути початок і кінцівка. Яким реченням почнемо текст? Як закінчимо?
— Прочитайте ще раз текст вправи.
— А тепер, користуючись планом, перекажіть його весь. (2-3 учні переказують текст).
10.Удосконалення написаного твору.
1Робота в зошитах з розвитку зв’язного мовлення (с.39-42)
2. Перевіряють діти свої роботи за «Пам’яткою»
11. Запис переказу в зошитах. Перші два речення діти складають і записують колективно, далі — самостійно.
дятел
на потилиці
убраний
голівка
чорні
смужечки
кігтиками
жорсткий
дзьобом
червона
12. 2-3 учні читають записані тексти.
IV. Підсумок уроку
— Яку пташку ми описали сьогодні на уроці?
— Що ви про неї дізнались?
— Яку користь приносить дятел?
— Як потрібно ставитись до птахів?
V. Домашнє завдання. Вправа 268, с. 122
— Вставте у речення потрібні слова з правого стовпчика.
— Побудуйте речення за схемою.
— За бажанням можете підготувати опис лисички чи зайчика (усно).