Презентація "Спільнокореневі ( споріднені) слова"

Про матеріал
Розрізнення слів, корені яких звучать однаково,але мають різне значення. Закріплення теми корінь слова ,спільнокореневі слова .Вилучення слів у ряді ,якщо ці слова немають спільного значення.Дидактичні ігри.словникова робота.За підручником Захарійчук.2017р. видання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТII. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ1. Каліграфічна хвилинка. М ет ди ив ул иця2. Словниковий диктант. Метро, диван, вулиця.

Номер слайду 3

Вправи на повторення— Серед поданих спільнокореневих слів знайдіть «зайве» слово. Коза, козак, козенята, козяче, кізка, козлик. Блузка, бузок, бузина, бузковий, бузочок.

Номер слайду 4

— Прочитайте слова голуб і голубий.— Яка в них спільна частина?— Чи можна назвати ці слова спорідненими?—--- Чому? (Слова «голуб» і «голубий» не є спорідненими, тому що їх спільна частина «голуб» — тільки звучить однаково, але має різне значення. У першому слові вона означає пташку, а в другому — колір.)

Номер слайду 5

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ—  Сьогодні на уроці ми розглянемо слова, корені яких звучать однаково, але мають різне значення. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 123-124)

Номер слайду 6

Вправа 1— Прочитайте казку. Про що в ній розповідається?— Знайдіть у тексті спільнокореневі слова. Випишіть, позначте корінь. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова.— Які слова Водяника свідчать, що він був уважним до гостей?— Прочитайте пораду. Запам’ятайте її.

Номер слайду 7

Вправа 2— Прочитайте слова.— Спишіть спільнокореневі слова, вилучивши «зайве». Підкресліть корінь.— Із вилученими словами складіть і запишіть речення. Спілкуймося красно!

Номер слайду 8

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ1. Словникова робота. Календар — таблиця або книжка, в якій перераховані в послідовному порядку всі дні року з поділом на місяці й тижні.

Номер слайду 9

2. Гра «Ввічливі слова»— Виділіть слова ввічливості. Запишіть їх. Добрийденьсердечнодякуємо.

Номер слайду 10

3. Гра «Так — ні»Учитель називає пари слів, учні за допомогою «світлофорів» показують відповідь «Так», якщо слова в цій парі споріднені. Якщо в словах спільні частини тільки звучать однаково, але мають різне значення, учні показують відповідь «Ні». Літо — літечко; вода — водичка; літати — літак; гора — горіти; водити — водяний; берег — берегти; син — синій; сад — садок; мило — милий.

Номер слайду 11

4. Гра «Доведи»— Прочитайте слова. Доведіть, що ці слова, хоч і мають однакову частину, проте не є спільнокореневими. Гора, горить,горе. Літо, літак, літера. Вода, водночас, водій. Колір, колія, колодязь.

Номер слайду 12

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які слова ми вчилися розпізнавати сьогодні на уроці?— Чи завжди частини слів, які вимовляються й пишуться однаково, є спільним для них коренем? Наведіть приклади.— Що, крім спільної частини, мають ще спільнокореневі слова?VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯС. 124-125, завдання після вправи 2.

pptx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
5049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку