— Прочитайте слова голуб і голубий.— Яка в них спільна частина?— Чи можна назвати ці слова спорідненими?—--- Чому? (Слова «голуб» і «голубий» не є спорідненими, тому що їх спільна частина «голуб» — тільки звучить однаково, але має різне значення. У першому слові вона означає пташку, а в другому — колір.)
3. Гра «Так — ні»Учитель називає пари слів, учні за допомогою «світлофорів» показують відповідь «Так», якщо слова в цій парі споріднені. Якщо в словах спільні частини тільки звучать однаково, але мають різне значення, учні показують відповідь «Ні». Літо — літечко; вода — водичка; літати — літак; гора — горіти; водити — водяний; берег — берегти; син — синій; сад — садок; мило — милий.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які слова ми вчилися розпізнавати сьогодні на уроці?— Чи завжди частини слів, які вимовляються й пишуться однаково, є спільним для них коренем? Наведіть приклади.— Що, крім спільної частини, мають ще спільнокореневі слова?VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯС. 124-125, завдання після вправи 2.