Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Велика буква у кличках тварин"
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати
клички тварин з великої букви; розвивати зв'язне мовлення учнів;
розширювати їх світогляд; виховувати любов до тварин.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: ілюстрації тварин, аудіозапис голосів тварин, набори для ігор.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 116, вправа 303)
Робота в парах
— Поставте одне одному запитання за змістом вправи.
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Сьогодні ми повторимо написання маленької та великої букви «ве».
Рука вгору плавно йде,
Униз рівненько опускається,
Красиво хвостик закругляється
І знову вгору трішки піднімається.
Л. Павленко
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Утвори ім'я»
— Від поданих слів — імен дорослих — утворіть дитячі імена.
Іван — Іванко
Марина — Маринка
Олена — Оленка
Андрій — Андрійко
— Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
2. Посміхніться!
Сонячний зайчик стриб-стриб по кімнаті,
Весело Галі і весело Наті, —
Зайчика того ловили — ловили,
І... лиш однісіньку чашку розбили.
Н. Поклад
Тема. НАПИСАННЯ З ВЕЛИКОЇ БУКВИ КЛИЧОК ТВАРИН
(с. 116-117, вправи 304-306)
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати
клички тварин з великої букви; розвивати зв’язне мовлення учнів;
розширювати їх світогляд; виховувати любов до тварин.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: ілюстрації тварин, аудіозапис голосів тварин, набори для ігор.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 116, вправа 303)
Робота в парах
— Поставте одне одному запитання за змістом вправи.
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Сьогодні ми повторимо написання маленької та великої букви «ве».
Рука вгору плавно йде,
Униз рівненько опускається,
Красиво хвостик закругляється
І знову вгору трішки піднімається.
Л. Павленко
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Утвори ім’я»
— Від поданих слів — імен дорослих — утворіть дитячі імена.
Іван — Іванко
Марина — Маринка
Олена — Оленка
Андрій — Андрійко
— Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
2. Посміхніться!
Сонячний зайчик стриб-стриб по кімнаті,
Весело Галі і весело Наті, —
Зайчика того ловили — ловили,
І... лиш однісіньку чашку розбили.
Н. Поклад
V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Послухайте вірш. Запам’ятайте клички тварин.
Є у мене киця Мурка,
Дуже мудра кішка.
Тільки скажеш «Замазурка!» —
Вмивається трішки.
А синок її Васько
Муркне: «Мила нене,
Поки вип’ю молоко,
Вимийся за мене».
П. Воронько
— Як звали кішку? А її синка?
VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 116–117)
Вправа 304
— Прочитайте і спишіть.
Заучування правила (с. 117)Робота в групах
— Розкажіть, які казки про тварин ви читали. Пригадайте їхні клички.
2. Фізкультхвилинка
Зайчата на городі
До бабусі на город Зібрались зайчата.
Ходьба на місці (крадучись).
І до моркви нахилились, Щоб її зірвати.
Нахили тулуба вперед, імітація виривання моркви з землі.
Та з-за тину на зайчат Погляда бабуся
Нахили тулуба вправо і вліво.
І кричить: "Ось я до вас Зараз доберуся!"
Погрози лівою, потім правою рукою.
Злякалися зайці, й нумо утікати.
Біг на місці.
До лісочка, до лісочка Весело стрибати.
Стрибки.
3. Продовження роботи за підручником (с. 117)
Вправа 305
— Прочитайте.
— Випишіть з тексту назви і клички тварин та описи кота, півня і собаки.
— До слова приятелі доберіть слова, близькі за значенням.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш «Васькові іменини». Назвіть тварину та її кличку.
У кота Васька іменини,
Друзі прийдуть на гостини.
Будуть м’явкати до ранку,
Пити молочко й сметанку.
— Назвіть кличку кота.
— Як пишеться це слово?
5. Гра «Упізнай тварину»
Учні слухають голоси тварин (корови, кози, коня, кота, собаки), записують
їх назви, добирають клички.
Корова Лиска, коза Зірка, кінь Каштан, кіт Мурчик, собака Дружок.
6. Робота в групах
— Складіть речення з поданими словосполученнями. Речення, яке найбільше сподобалося,— запишіть.
7. Творчий диктант
— Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть... Прізвище моє... У мене є багато друзів. Це... А ще у мене є песик... та кицька...
8. Опис тварини
— Відгадайте загадку.
Що за дивна непосида
На стежинку шишку кида,
З гілочки стриба на гілку?
Рудохвоста, жвава... (білка).
— Розгляньте малюнок. Опишіть тваринку.
— Яке у білки хутро? Який хвіст? Які вушка? очі?
— Придумайте кличку білці.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Як пишуться клички тварин?
— Чому тварин називають нашими друзями?
— Як ми повинні ставитися до тварин?
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 117, вправа 306, с.117 – вивчити правило.
Пояснення виконання вправи.