Урок "Іменник як частина мови. Закріплення правил написання іменників з великої букви."

Про матеріал

Урок з використанням інноваційних технологій з метою закріплення правил написання великої букви в іменниках. Використані вправи збагачують словниковий запас учнів, вчать аналізувати і узагальнювати.

Перегляд файлу

Українська мова 2 клас

 

Тема: Іменник як частина мови. Закріплення правил написання іменників з великої букви.

 

Мета: : поглиблювати знання учнів про про слова – живі істоти і неживі предмети, навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?,  розвивати вміння ставити запитання до слів,; вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках;   збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв′язне мовлення дітей, аналітично-синтетичні вміння учнів; довільну увагу, культуру слухання і мовлення; ; виховувати любов до природи, бажання вивчати рідну мову.

Тип уроку:  комбінований.

Форма проведення уроку: урок-гра

Методично-дидактичне забезпечення уроку, картки для групової роботи, мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація уроку, картки із зображенням предметів,іграшки (білочка,медведик,зайчик),

 

Хід уроку

І. Організаційна частина .Привітання       

Продзвенів уже дзвінок,       

Час почати наш урок.

Активно будем працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі –

Діти просто молодці!

ІІ.Мотивація навчання і повідомлення теми, мети і завдання уроку.

1.Слово вчителя.

Діти, тітонька Сова прислала вам листа. Ось що вона пише: «Дорогі другокласники! Я вирішила відкрити лісову школу. Усі мешканці хочуть грамотно і гарно писати. Я хоч і дуже мудра,але не всі правила знаю. Ви щодня ходите до школи,а я вдень сплю. Будь ласка,допоможіть звірятам дізнатися,що таке іменник і які іменники пишуться з великої букви. Дякую»

Діти, допоможемо тітоньці Сові та звірятам?

2. Оголошення теми і завдань уроку.

Сьогодні повторимо,що таке іменник ,на які питання відповідають. Повторимо правила , будемо вдосконалювати вміння вживати велику букву в іменниках.

Девіз уроку: Не намагайся бути першим ,а намагайся бути кращим!

Актуалізація опорних знань.

Епіграф уроку: Іменник! Він узяв собі на плечі                                                                        Велике діло – визначати речі…

ІІІ.Узагальнення та систематизація знань.

«Мозковий штурм»

-Що називають іменником?

-На які питання відповідає?

3.Робота в групах.

Вправа на розпізнавання слів,які відповідають на питання хто?що?

Дітям пропонується розкласти по конвертах картинки

1)назви слів-неістот,які відповідають на питання що?

2)назви слів-істот,які відповідають на питання хто?

Перевірка.

4.Каліграфічна хвилинка

Де живе сова?( у лісі )

Напишемо маленьку букву л,а потім слово «ліс»

-на яке питання відповідає це слово?

А мешканці лісу на яке питання ?

5.Вправа « асоціативний кущ» робота в групах.

      

міста, села, вулиці  річки, моря, озера  гори та долини 

 

Велика буква

 

клички тварин   імена  по батькові   прізвищ

1 Гра «Добери назву»

— Доберіть загальну назву до кожної групи власних назв:

Львів, Запоріжжя, Київ, Черкаси —

Гагарін, Сухомлинський, Глібов, Каденюк —

Андрій, Богдан, Наталія,Марія

Григорович, Іванович, Олексіївна, Петрівна —

Рекс, Лайка, Мурчик, Орлик —

Дерево успіху

--- А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.

--Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів,-- прикріплюйте на дошку червону квітку. Якщо ви відчували певні труднощі  і під час виконання завдань про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте на дошку квітку жовтого кольору. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть блакитну квітку.

--Як бачите, наше дерево успіху рясно зацвіло квітами ваших знань. То ж я бажаю вам завжди бути успішними, упевненими в собі, розумними і обов′язково здоровими.

Собака

кіт

дівчинка

баба

Дарина

Рекс 

Мурчик

Надійка

коза

хлопчик вчитель сержант

Петренко

Олександр Петрович Микола

Зірка

 

 

 4 Диктант-тест

— Виберіть з дужок правильну відповідь і вставте її замість пропусків.

 1) Столицею України є місто. (Львів, Київ, Луганськ).

 2) Тарас Григорович Шевченко народився в селі. (Таращі, Мо-

ринці, попівка).

 3) Київ розкинувся на берегах. (Волги, дніпра, Черемоша).

 4) На території України протікають ріки. (Тиса, ніл, Амазонка).

                    -  Давайте тваринам клички.

                    -  Про кого так говорять?

                 Сірий, косий, вухатий, боягузливий  -  це    (зайчик)  - Вуханчик, Куцохвостик.

                 Руденька, прудка, оченята, як намистини  -  це… ( білочка)    Рудочка, Ласунка, 

                Пустунка.

Високий, прудкий, має гарну гриву  -  це .. (кінь) – Орлик, Прудко,    Каштан,    Вітер.

                    За чим ми даємо їм клички? ( За ознаками, кольором, характером).

  в назвах і кличках тварин. Допоможемо йому! ( На дошці – таблиця)

 місто      -     .. иїв                      море   -   ..зовське

 хлопчик  -  ..ндрій                     гора     -   .. оверла

 кінь         -   ..рлик                     заєць   -   ..острибайчик

 письменник-  ..евченко             річка    -  ..ніпро

 2. Гра «Незакінчені речення».       21 слайд

1) Сьогодні на уроці ми вивчали тему…

2) Імена, по батькові та прізвища людей пишуться …

3) Найбільш цікавим на уроці було…

3. Самооцінка.  

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку