Урок "Спостереження за багатозначними словами назвами дій"

Про матеріал

Урок з української мови із використанням різних форм роботи на уроці, цікавого роздаткового матеріалу та гарних віршів. Завдяти цікавим вправам діти швидко та якісно опановують матеріал та залишаються задоволеними.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

з  української мови

     тема «Спостереження за багатозначними словами назвами дій»

2 класу

Зінько Антоніни

 

 


Тема: Спостереження за багатозначними словами назвами дій.

Мета:

  •                  навчальна: закріплювати вміння учнів відрізняти слова, які називають дії предметів; формувати вміння розпізнавати серед інших частин мови слова, які називають дії предметів;
  •                  розвивальна: розвивати вміння ставити питання до слів у реченні, складати речення за малюнками; розвивати зв’язне мовлення в учнів; збагачувати активний словниковий запас;
  •                  виховна: виховувати бережне ставлення і любов до природи.

Обладнання: ілюстративний матеріал (сонечка), роздатковий матеріал, дошка.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Розпочавсь весняний день –

Грають райдуги на росах,

Пташечки свої пісень

Завели дзвінкоголосо…

Підвелися квіточки,

І росою вмили очі

І метеличок зрадів –

Радо крильцями тріпоче.

Всі вставайте швидше,

Бо настав вже день,

До роботи всім вставати час

Закликає сонечко всіх нас!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання

Діти, відгадайте Загадку:

Де пройде чарівниця,

Там усе оживає

Розцвітають бруньки,

Зеленіє трава

Скажіть, хто це така? (Весна)

  •                   За якими ознаками ви впізнали весну?
  •                   Що люди роблять, що привести до ладу свої подвір’я сквери, парки після зими?
  •                   Якими інструментами вони користуються?

Дати відповідь на ці запитання вам вправа, яку ви виконували дома.

 

2. Гра «Весняні слова»

- Які дієслова стоять поруч зі словом «весна»? (іде, встає, квітчає, звеселяє…)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Діти, сьогодні ми на уроці дізнаємось багато нового, цікавого. Ми продовжимо знайомитись зі словами, які завжди виконують якусь дію. Хто буде уважним, активним на уроці, той навчиться впізнавати такі слова і ставити до них питання.

 

  1.                Каліграфічна хвилинка
  •                   Діти, а що це за торбинка у мене на столі? Ніхто з вас не губив її? Чия це може бути торбинка? Може подивимося, що тут?

У торбинці цій сонечка

Але зовсім вони не прості.

Треба виконать, діти, завдання,

І ми будемо тоді молодці!

(Вчитель дістає з торбинки завдання)

  •                   Діти, треба охайно, старанно і каліграфічно написати.

Дз двз

  •       Запишіть речення:

Давайте, друзі, весну віншувати

Віншувати, - вітати, поздоровляти

 

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

  1.                Ознайомлення з багатозначними дієсловами

Благословляє мати

Весну закликати,

Весну закликати,

Зиму проводжати

(діти списують вірш з дошки)

  •                   Які слова в цьому віршику протилежні за значенням? (закликати, проводжати).
  •                   Яке слово тут незвичне?

Благословляє –

  1.                дає згоду на що-небудь, дозволяє кому-небудь;
  2.                хрестити кого-небудь, промовляючи при цьому молитву, побажання;
  3.                висловлювати подяку за щось.

 

  1.                Гра «Впізнай мене» (робота в парах)

 

а) Опис предмета за допомогою дієслів.

Учні приєднюють дієслова до зображення.

Співає, літає, будує, хапає, годує, піклується, навчає – (пташка)

Чекає, зустрічає, запитує, годує, читає, прибирає, радіє, в’яже – (бабуся)

Варить, солить, помішує, чистить, ріже, місить, пече, смажить – (кухар)

Лащиться, дряпається, грається, вмивається, ласує, п’є, мявчить – (кіт)

 

б) Підібрати до дієслова іменники.

Пливе - (пароплав, човен, качка…)

Хрумтить – (морква, огірок, цукор…)

 

  1.                Фізкультхвилинка.

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються (потягнулися)

Проліски посміхаються (посміхнулися)

Пташки прилітають (махають руками, як крилами)

Діти вибігають (біг на місці)

На луках стрибають (стрибки).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.                Самостійна робота.

Списати самостійно з дошки, дописуючи закінчення дієслів.

Я пробуджу… (ю) поля,

Я заквітчу… (ю) гаї,

І усякий мене зна, я … (весна)

  1.                Творча робота (робота в групах)
  •                   А чи хотіли б ви скласти віршик про весну? Доповніть рядки.

Там де сонце… пригріває,

Де струмочок… дзюркотить,

Де пролісок … проростає

Туди і весна … прилетить.

  •                   А що це таке яскраве на дошці? (на дошці ілюстрації сонця)
  •                   Подивіться уважно, які сонечка різні сонечка завітали до нас в гості, кому яке сподобалось? Попробуйте скласти про них казочку, використовуючи дієслова. (проснулося, зимовало, розплющило, розправило промінчики, підняло, зраділо, подякувало, милується, посміхається).

 

VІ. Домашнє завдання.

На домашнє завдання виконати вправу 359, сторінка 137.

 

VІІ. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

  •                   Що нового ви дізнались на уроці?
  •                   Що сподобалось?
  •                   Що запам’яталось?
  •                   Подякуємо сонечку.

Слава сонечку! Ура!

Хай радіє вся земля!

Хай дзвенить весна,

Хай радіє дітвора!


Додаток 1

 Лащиться, дряпається, грається, вмивається, ласує, п’є, мявчить

  Чекає, зустрічає, запитує, годує, читає, прибирає, радіє, в’яже

 Варить, солить, помішує, чистить, ріже, місить, пече, смажить

 Співає, літає, будує, хапає, годує, піклується, навчає

    

 

doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
4372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку