Конспект уроку з української мови для 3-А класу Тема. Іменник як частина мови

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 3-А класу Тема. Іменник як частина мови
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для  3-А класу

Тема. Іменник як частина мови

Мета.

  • формувати вміння розпізнавати іменник за його істотними ознаками;  вчити учнів розрізняти назви істот і неістот;
  • розвивати пізнавальну активність учнів, вміння будувати повні відповіді на запитання, знаходити іменники у текстах;
  • збагачувати словниковий запас школярів;
  • вдосконалювати навички грамотного письма;
  • виховувати культуру спілкування, уважність;
  • корегувати увагу, мислення, пам'ять, звуковимову

 

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця «Іменник як частина мови», предметні малюнки, картки для самостійної роботи, орфографічні словники.

Зміст уроку

I. Організаційний момент.

Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

 - Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

(розпочинає учитель)

- Доброго ранку, (ім’я дитини), я бажаю тобі……………!

- Доброго ранку, (ім’я дитини), я дуже ……………….!

- Вітаю тебе, (ім’я дитини), я хочу щоб ……………….!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 1. Учні зачитують записаний перший абзац вправи.

Встановлюють зв’язок слів у виділеному реченні.

- Поясніть правопис слів з пропущеними буквами.

- Чому потрібно бережливо ставитися до хліба?

- Люди яких професій беруть участь у виготовленні хліба?

- Про які злакові рослини йшла мова в цій вправі?

-Які ще ви знаєте злакові рослини?(ячмінь, жито, просо, овес, кукурудза і т.д.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів

1.Хвилинка каліграфії.

Щщ що щу ще щі ща щи

Щекавиця, щит, Щек, щастя, щетина.

Щекавиця — гора на Подолі.

Князював там нескорений Щек,

і було в нього воїв доволі,

ворогів розбивав він ущент.

                                      (Олесь Лупій)

1. Підкреслити у вірші іменники.

2. Зробити звуко-буквений аналіз слова «Щекавиця».

3. Скласти речення з виділеним словом.

4. Встановити зв’язок слів у реченні.

3.Словникова робота.

 Помаранчевий, кругленький
 Солоденький і смачненький
 Не тутешній він, а гість.
 З Африки привіз привіт.

                                (Апельсин)

-Зверніть увагу на те, що це слово є словниковим. Давайте спробуємо в ньому визначити орфограму.

Апельсин – 3скл., 8 б., 7 зв.

4.Робота над реченням.

-Давайте складемо речення зі словом апельсин.

Підкреслити головні члени речення.

5.Фізкультхвилинка.

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші фали,

Руки в нас позамерзали. —

Погріємо?

А тепер на лижі стали

додому всі помчали.

ІV.Повідомлення теми,мети уроку.

-Давайте пригадаємо над якою темою ми працюємо?

(Частини мови).

-Як називається наука, яка вивчає частини мови?

(Морфологія)

(Тема уроку записана на дошці)

- Послухайте загадку, яку я вам зачитаю і відгадайте її.

 ХТО? Сестричка, ненька, батько, Пташка, білочка, зайчатко.

 ЩО? Земля, ріка, діброва, Книжка, зошит, ручка, школа.

 Все на світі називає –

 Від землі до коровая.

 Мама, мир і Україна,

 Сонце, небо, світ, людина.

 Звуки, букви, слово, мова –

 Все – частина ця чудова!(відповіді)

                                                                                         

-Що допомогло вам розгадати назву вірша?

-Сьогодні ми розширимо свої знання про іменник. Дізнаємось,чим відрізняються іменники-назви істот від іменників-назв неістот. Будемо вчитися розрізняти іменник за його істотними ознаками.

V.Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1.Пошукове завдання.

Робота з мовним матеріалом (вправа 247, с. 100-101)

- Прочитайте початок вірша Інни Кульської.

- Розгляньте малюнки.

- Що купили в крамниці? Запишіть за зразком, поданим у підручнику.

- Хто були іменинниками? Запишіть за зразком.

- Що їм подарували? Запишіть за зразком.

2. Динамічна пауза (фізкультхвилинка для органів зору)

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом

3. Робота з таблицею «Іменник як частина мови»

4. Робота в групах

- Прочитайте текст.

- Хто жив у гайку?

- Прочитайте опис зайченят.

- Які птахи заспівали на різдвяні свята?

- Як готуються до свята родина зайців?

- Що приготували зайчики до свята?

5. Малюнковий диктант

- Діти я показуватиму предметні малюнки, а ви запишіть їх у три колонки.

Люди   Тварини  Рослини

лікар             метелик  дуб

вчитель  білочка  льон

учениця  ведмідь  часник

шофер  мухоловка  лепеха

- Прочитайте слова, які є назвами істот; поставте до них запитання.

- Прочитайте іменники, які є назвами неістот; поставте до них запитання.

- Який висновок можна зробити виконуючи цю вправу?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Технологія «Кубування».

Даю дітям кубик з питаннями на кожній грані (кидають його).

1. Які слова називаються іменниками?

2. На які групи розрізняються іменники?

3. На яке питання відповідають іменники – назви істот?

4. Наведіть приклади таких іменників.

5. На яке питання відповідають іменники – назви неістот?

6. Наведіть приклади таких іменників.

VІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
3496
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку