Українська як державна Тема: Рід іменників.

Про матеріал
Українська як державна Клас: 3 Тема: Рід іменників. Мета: Продовжувати формувати уявлення про іменник як частину мови; розпізнавати іменники у тексті, самостійно добирати іменники та ставити до них питання; навчити визначати рід іменників, ставити питання і визначати приналежність іменників до одного з родів; формувати орфоепічні та орфографічні навички, комунікативно-функціональну компетенцію на основі говоріння, як виду мовленнєвої діяльності; розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет, здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом в групах. Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з новими поняттями (рід іменників, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід); поглибити знання учнів про іменники; вчити учнів визначати іменники в текстах. Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної; соціальної. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: Підручник Українська мова та читання 3 клас (1 частина) Ольги Коваленко, мультимедійна дошка
Перегляд файлу

Клас: 3                                          Тема: Рід іменників.

Мета:   Продовжувати формувати уявлення про іменник як частину мови; розпізнавати іменники у тексті, самостійно добирати іменники та ставити до них питання; навчити визначати рід іменників, ставити питання і визначати приналежність іменників до одного з родів; формувати орфоепічні та орфографічні навички, комунікативно-функціональну компетенцію на основі говоріння, як виду мовленнєвої діяльності; розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет, здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом в групах.

Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з новими поняттями (рід іменників, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід); поглибити знання учнів про іменники; вчити учнів визначати іменники в текстах. Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної;  соціальної.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: Підручник Українська мова та читання 3 клас  (1 частина)  Ольги Коваленко, мультимедійна дошка

Хід уроку

І.Організаційний момент

1.Продзвенів дзвінок

Всіх він скликав на урок.

-Перевірили чи є все необхідне для уроку?

2. Очікувані результати.

-Для того, щоб наш урок був вдалим  ми повинні на уроці…?

-Що ви очікуєте від уроку?

 

II.Перевірка домашнього завдання

 

III.Актуалізація навчальної діяльності

1. «Мозкова атака»

- Про які частини мови ми говорили на попередніх уроках?

-Пригадаєм , яку тему ми вивчаємо зараз з української мови?

-Що таке іменник?

-На які питання відповідає іменник?

-Вони є назвами ….?

-Що таке загальні іменники?

-Що таке власні іменники ? Навести приклади.

 

2. Каліграфічна хвилинка.

-Ми будемо писати каліграфічно букву «С».

- Який звук позначає буква «С»?

-Дайте характеристику даному звуку?

-Сіли рівненько , спинки вирівняли, пишемо в зошиті.

-У кожного з вас є сім'я, родина , яка вас любить , оберігає, піклується про вас.

-Напишемо слово сім'я і зробимо транскрипцію.

- Сім'я – це тато, мама і діти, а рід – це і бабуся, і дідусь, тітка, дядько.

 

3. Гра «Учитель-учень»

 - Виправте помилки в тексті. Поясніть свої дії. (написано на дошці)

Олег приїхав до дідуся тараса. У дідуся є песик булька та Котик пушок. Хлопчик покликав друга іванка. Разом вони пішли до Річки. Там побачили оленку.

 

IV. Визначення теми та мети уроку

Кожен іменник теж має свій рід, який змінити неможливо. Саме з цією граматичною категорією ми познайомимось сьогодні – родами іменників, і будемо вчитись визначати їх рід, ставити питання і визначати приналежність іменників до одного з родів; розвивати спостережливість, уважність.

 

V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 

1. Бесіда

  А допоможуть нам у цьому загадки.

(На мультимедійній дошці зображено 3 будиночки з підписом)

– Відгадайте загадки. Назвіть слова-відгадки. В яких будиночках вони живуть?

Сильний, добрий, справедливий,

біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш ….( тато)

Як правильно сказати:

 Тато  - він, мій; вона, моя; воно, моє?

– Отже, іменники, до яких можна додати слова він, мій – чоловічого роду.

 

Пестить, ніжить, і голубить

розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

бо вона моя …  (матуся).

Як правильно сказати:

    Мама - він, мій; вона, моя; воно, моє?

– Отже, іменники, до яких можна додати слова вона, моя – жіночого роду.

 – А в мами і тата хто є? Дитина – дитя. До якого будиночка ми впустимо дитя?

 Дитя – він, мій; вона, моя; воно, моє?

– Отже, іменники, до яких можна додати слова воно, моє – середнього роду.

 

2.Вправа 201 (підручник, с.103)

3. Робота над пам’ятками (підручник, с.103-104)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4 

 

VI.Закріплення та систематизація знань

1. Вправа 202 (підручник, с.104)

2. Вправа 203 (підручник, с.104)

3. Вправа 204 (підручник, с.105)

 

VII.Підсумок уроку

Бесіда з учнями.

-Що нового дізналися на уроці?

-Що вчилися робити?

- Які роди іменників запам’ятали?

-Як змінюються слова за родами?

 

VIII.Домашнє завдання

Виконати вправу 205 ст.104. До поданих іменників дібрати слова-синоніми та визначити рід, записати в 3 стовпчики.

 

ІX.Рефлексія

-Доповніть речення.

  • Сьогодні на уроці я навчився ….
  • Я знаю ….

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку