конспект розроблено для закріплення знань про прикметник, їхню роль у тексті. Він містить цікаві завдання із розрізнення прикметників у прямому і переносному значенні: гра "Пазли", гра "Збери яблука", гра "Лабіринт".
Конспект уроку
з української мови
для 3-го класу
Підготувала
учитель початкових класів
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Ніколаєнко А.В.
Тема. Вживання прикметників в прямому і переносному значенні
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значеннях; закріплювати знання про прикметники, їхню роль у тексті; вчити влучно вживати їх в усному і писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
1. повторення вивченого.
2. каліграфічна хвилинка
С Сс со нц це сонце
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ми продовжимо працювати над темою прикметник, будемо спостерігати за вживанням прикметників в прямому і переносному значенні.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Отже, сонечко насправді не золоте, а схоже на золото за кольором та блиском. Тому цей прикметник ужито в переносному значенні.
2. Гра „Збери яблука” (додаток 1)
У зелене відро зберіть яблучка, на яких записано слова у прямому значенні, а у червоне – у переносному. (Записують у зошит відповідно у дві колонки)
3. Гра « Пазли » . Робота в групах (додаток 2)
Учні поділяються на дві групи. Перша група вибирає деталі із словами в прямому значенні, друга – в переносному. Склавши пазли, діти побачать зображення птахів, які повертаються із теплих країв першими.
V. Фізкультхвилинка
Вчитель говорить словосполучення в прямому і переносному значенні. Коли діти чують слова у прямому значенні, роблять крок уперед, у переносному значенні – назад.
(золотий годинник, кришталева вода, тепле молоко, солодкий сон, чисте небо, чорна тканина)
VI.Систематизація та узагальнення знань
1. Виконання вправи 370 із підручника.
2. Гра „Лабіринт” (робота в парах) (додаток 3)
Допоможіть жабці дострибати по купинках до іншого берега. Але умова така, що жабка може стрибнути лише на купинку, на якій записані слова у прямому значенні. Пройдений шлях позначте на картках і запишіть у зошит.
VІ. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
VII. Домашнє завдання
Вправа 373, с. 153.
Додаток 1
додаток 2
додаток 3