Конспект уроку з української мови для 3-го класу "Вживання прикметників в прямому і переносному значенні"

Про матеріал

конспект розроблено для закріплення знань про прикметник, їхню роль у тексті. Він містить цікаві завдання із розрізнення прикметників у прямому і переносному значенні: гра "Пазли", гра "Збери яблука", гра "Лабіринт".

Перегляд файлу

Конспект уроку

з української мови

для 3-го класу

  

Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Ніколаєнко А.В.

Тема. Вживання прикметників в прямому і переносному значенні

Мета:  формувати в учнів уміння розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значеннях; закріплювати знання про прикметники, їхню роль у тексті; вчити влучно вживати їх в усному і писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи. 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

1. повторення вивченого.

  • Яку частину мови ми вивчаємо? (Прикметник)
  • Що виражає прикметник?(Ознаку предмета)
  • На які питання відповідає прикметник? (Який? Яка? Яке? Які?)
  • З яким словом зв’язаний найчастіше у реченні? (З іменником)
  • у якому числі може стояти прикметник? (У однині і множині)
  • які закінчення мають прикметники у множині? ( -і)
  • Як змінюється прикметник у однині? (За родами)
  • Які закінчення мають прикметники ч.р., ж.р, с.р.? (-ий, -ій; -а, -я; -е, -є)
  • Яким членом речення виступає прикметник? (Другорядним)
  • Наведи приклад.

2. каліграфічна хвилинка

С  Сс  со  нц  це  сонце

  • Яким членом речення є слово „сонце”?
  • Доберіть до нього прикметники. (З допомогою вчителя: сонце (яке?) тепле, ясне, золоте, гаряче, усміхнене, привітне, жовте…)
  • На які дві групи можна розділити ці слова (в прямому і переносному значеннях)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо працювати над темою прикметник, будемо спостерігати за вживанням прикметників в прямому і переносному значенні.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1.               Пояснення вчителя з елементами бесіди
  • Як ви розумієте словосполучення  „сонце золоте”, „сонце усміхнене”, „сонце привітне”? 
  • (Жовте, яскраве , блискуче, схоже на золото).

Отже, сонечко насправді не золоте, а схоже на золото за кольором та блиском. Тому цей прикметник ужито в переносному значенні.

2.  Гра „Збери яблука” (додаток 1)

У зелене відро зберіть яблучка, на яких записано слова у прямому значенні, а у червоне – у переносному. (Записують у зошит відповідно у дві колонки)

3. Гра « Пазли » . Робота в групах (додаток 2)

Учні поділяються на дві групи. Перша група вибирає деталі із словами в  прямому значенні, друга – в переносному. Склавши пазли, діти побачать зображення птахів, які повертаються із теплих країв першими.

V. Фізкультхвилинка

Вчитель говорить словосполучення в прямому і переносному значенні. Коли діти чують слова у прямому значенні, роблять крок уперед, у переносному значенні – назад.

(золотий годинник, кришталева вода, тепле молоко, солодкий сон, чисте небо, чорна тканина)

VI.Систематизація та узагальнення знань

1. Виконання вправи 370 із підручника.

2. Гра „Лабіринт” (робота в парах) (додаток 3)

Допоможіть жабці дострибати по купинках до іншого берега.  Але умова така, що жабка може стрибнути лише на купинку, на якій записані слова у прямому значенні. Пройдений шлях позначте на картках і запишіть у зошит.

VІ. Підсумок уроку 

Гра «Закінчи речення» 

  • З якими словами сьогодні працювали?
  • На уроці я вчився... 
  • Найбільше мені сподобалося... 
  • На наступному уроці я хочу навчитися... 

VII. Домашнє завдання 

Вправа 373, с. 153.

 


Додаток 1

Картинки по запросу відроКартинки по запросу відро

 

 

 

 


додаток 2

 

 


додаток 3

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бикова Ірина Анатоліївна
    Дякую за своєчасніть матеріалу та підготовлені розробки до уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
4398
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку