Мета Розглянути настанови і практичні поради щодо розвитку поетичних здібностей, намагатися задіювати не стільки розум, скільки почуття, зосереджувати увагу на відборі оптимальних та ефективних завдань,які б пробуджували до творчості, визначити основні напрямки та етапи роботи з учнями, здатними до віршування, виконавши завдання на виявлення поетичного таланту,розвиток творчої уяви, розкриття секретів віршотворення
Номер слайду 3
Номер слайду 4
. № питання Відповідь а б в 1 1 3 2 2 1 2 3 3 1 3 2 4 3 2 1 5 3 2 1 6 1 3 2 7 1 2 3 17-21 балів – якщо ви ще не складаєте вірші, негайно беріться за ручку та папір і творіть: у вас дрімає прихований поетичний талант. 10-16 балів – дочекавшись натхнення, розпочніть творчу працю. Результат не забариться. 9 і менше балів – поетичний талант у вас ще не відкрився, не засмучуйтесь. Хай вас не покидає надія, що згодом у вас прокинеться бажання віршувати, і ви відчуєте себе поетом.
Номер слайду 5
Релаксація. “Пошук натхнення” Закрийте очі і уявіть зараз себе у квітучому садочку на рідній Полтавщині поряд із соловейком… Що бачите,що відчуваєте?Які слова народжуються у душі?
Номер слайду 6
ЗРАЗОК ВІДПОВІДІ Вловлюю запах весни… Ніжно - солодкий,свіжий, легкий,що заповнює всі легені…Хочеться вдихати на повні груди , слухати і відчувати ,як на душі весніє…Стати б на мить отим соловейком,що тривожить тишу,своїм співом заповнює все навкруги…Чи п’янким яблуневим цвітом,який приваблює і манить усе живе…Ловлю мить щасливої вічності…
Номер слайду 7
Складіть твір — перевтілення, вжившись у роль улюбленої пори року. Єдина умова — обов'язкове використання тропів
Номер слайду 8
ЗРАЗКИ ТВОРІВ - МІНІАТЮР Я – золотокоса осінь… Я так люблю вплітати в коси літа золотаві барви день у день…Я так люблю вогнями майоріти серед зелених кучерявих лук. Я – весна запашна Мій прихід так трепетно чекають…Бо я люблю у все вселяти душу. Я оживляю і сади, й поля, вкриваю зелом землю невсипущу... Я люблю заквітчаною бути, бо цвіт завжди буяє й молодить…Я молодість, я – радість, я – ВЕСНА… Хай літом осяйним мені не стати, але й зими нітрохи не боюсь!
Номер слайду 9
Підберіть якомога більше слів,що римуються з поданими Сонечко ... ; круча ... ; зорі... ; хата... ; струмочки...; життя ... ; мрія... .
Конкурс ” Я - дослідник” Визначте види римувань у рядочках: 1.На лугах, де колишуться трави, Цілий день метушня і забави. Все під сонцем радіє і грає, Про кохання до літа співає. 2.Поезіє, на світі стільки зла, Такі хиткі надії на грядуще! Даруй же людям слово невмируще І не жалій ні світла, ні тепла. 3.Кринична прохолода Б’є з пазухи землі Ясна тверда погода Смак сонця на чолі Паралельне, або суміжне, аабб, перехресне, абаб, кільцеве, абба
Відновіть вірші, перегрупу- вавши слова у рядочках Дихає прохолода прозора, Верболіз закутався в туман. З лісу, з поля, з болота сивого Тихо зима підкрадається . Соковите літечко зів’яло, Яблуком за поріг скотилось. Листя золоте впало нечутно Килимом пухким до ніг наших. На ланах із ранку і до ночі Крають землю лемеші гострі. Не зів’яло літечко, бо хоче Залишитись у душі моїй.
Номер слайду 14
Дихає прозора прохолода, Верболіз закутався в туман. З лісу, з поля, з сивого болота Тихо підкрадається зима. Соковите літечко зів’яло, Яблуком скотилось за поріг. Листя золоте нечутно впало Килимом пухким до наших ніг. На ланах із ранку і до ночі Крають землю гострі лемеші. Не зів’яло літечко, бо хоче Залишитись у моїй душі.
Номер слайду 15
Перші кроки в поезію Натхнення так: являється нізвідки. Ось воно є, ну, просто є і все... Тут не спитаєш випадкових свідків, Як народились пісня,вірш,есе... Натхнення, ручка, зошита листки… І у вірші складаються рядки. Конкурс «Я – поет» Скласти вірш за поданими початками рядків Сонечком зігріте, дощиком… , Вітерцем сповите житнєє ... Колоскове літо. Жито – значить … Нам на цьому світі долею ...
Номер слайду 16
.
Сонечком зігріте, дощиком умите, Вітерцем сповите житнєє зерно. Колоскове літо. Жито – значить жити Нам на цьому світі долею дано.
Номер слайду 17
Скласти другий і четвертий рядочки до вірша Заціпенів садок вишневий, …………………………… Мороз розкинув щедро невід, ……………………………
Номер слайду 18
.
Перевір Заціпенів садок вишневий, Заклякло листя вогняне. Мороз розкинув щедро невід, Скував усе живе, земне.
Номер слайду 19
Скласти вірш за словами, що римуються …………… села, …………. весела. …………. малює. ………….. дарує.
Номер слайду 20
(У гаї) і села, (Осінь йде) весела. (Все кругом) малює. (Радість нам) дарує.
Номер слайду 21
Скласти поетичний твір за фотоілюстраціями з теми “Красо природи, рідний краю...”
Номер слайду 22
Зразок відповіді
Номер слайду 23
Запам’ятай! Навчитися писати вірші може будь-яка грамотна начитана людина. Підвищуйте власну письменність. Читайте добре написані книги. Будь-яка граматична неточність у вірші є набагато помітнішою, ніж у прозі. У вірші повинна бути рима. Неграмотний вірш жалюгідний, навіть якщо автор плакав, пишучи його. . Навчаючись писати вірші, вам слід чітко вивчити і зрозуміти всі правила формального віршування, щоб спокійно й усвідомлено порушувати їх, якщо логіка цього вимагає.
Номер слайду 24
Запам’ятай! Не бійтеся бути щирими у віршах - якщо ваше почуття зустріне розуміння у читачів – вам пробачать всі огріхи формального віршування. Оригінальність - річ критична. Важливо знайти свої слова, свою мову, свою ритміку, своє оформлення або авторську манеру читання. Не бійтеся експериментів, ігор зі словами, стилістикою, звукописом. Додайте в стовпчик похвали, а в сусідній стовпчик - зауваження. Відповідь з'явиться, коли віднімете менше число від більшого.
Номер слайду 25
. Правило 5. Уникай штампів, дієслівних рим. Правило 6. Не відволікайся. Адже натхнення примхливе і може не пробачити вам неповагу до нього. Правило 7. Відчувши складність, прислухайся до свого серця, душі: їхні підказки тобі обов’язково допоможуть. Правило 1. Дочекайся особливого настрою, натхнення до творчості і лише тоді пробуй творити. Правило 2. Подумки якомога яскравіше уяви те, про що хочеш написати. Правило 3. Підбирай найбільш влучні слова і з першого разу не намагайся підібрати їх під риму. Правило 4. Пиши про те, що добре тобі відоме або що пережив