Мета Розглянути настанови і практичні поради щодо розвитку поетичних здібностей, намагатися задіювати не стільки розум, скільки почуття, зосереджувати увагу на відборі оптимальних та ефективних завдань,які б пробуджували до творчості, визначити основні напрямки та етапи роботи з учнями, здатними до віршування, виконавши завдання на виявлення поетичного таланту,розвиток творчої уяви, розкриття секретів віршотворення
. № питання Відповідь а б в 1 1 3 2 2 1 2 3 3 1 3 2 4 3 2 1 5 3 2 1 6 1 3 2 7 1 2 3 17-21 балів – якщо ви ще не складаєте вірші, негайно беріться за ручку та папір і творіть: у вас дрімає прихований поетичний талант. 10-16 балів – дочекавшись натхнення, розпочніть творчу працю. Результат не забариться. 9 і менше балів – поетичний талант у вас ще не відкрився, не засмучуйтесь. Хай вас не покидає надія, що згодом у вас прокинеться бажання віршувати, і ви відчуєте себе поетом.
ЗРАЗОК ВІДПОВІДІ Вловлюю запах весни… Ніжно - солодкий,свіжий, легкий,що заповнює всі легені…Хочеться вдихати на повні груди , слухати і відчувати ,як на душі весніє…Стати б на мить отим соловейком,що тривожить тишу,своїм співом заповнює все навкруги…Чи п’янким яблуневим цвітом,який приваблює і манить усе живе…Ловлю мить щасливої вічності…
ЗРАЗКИ ТВОРІВ - МІНІАТЮР Я – золотокоса осінь… Я так люблю вплітати в коси літа золотаві барви день у день…Я так люблю вогнями майоріти серед зелених кучерявих лук. Я – весна запашна Мій прихід так трепетно чекають…Бо я люблю у все вселяти душу. Я оживляю і сади, й поля, вкриваю зелом землю невсипущу... Я люблю заквітчаною бути, бо цвіт завжди буяє й молодить…Я молодість, я – радість, я – ВЕСНА… Хай літом осяйним мені не стати, але й зими нітрохи не боюсь!
Конкурс ” Я - дослідник” Визначте види римувань у рядочках: 1.На лугах, де колишуться трави, Цілий день метушня і забави. Все під сонцем радіє і грає, Про кохання до літа співає. 2.Поезіє, на світі стільки зла, Такі хиткі надії на грядуще! Даруй же людям слово невмируще І не жалій ні світла, ні тепла. 3.Кринична прохолода Б’є з пазухи землі Ясна тверда погода Смак сонця на чолі Паралельне, або суміжне, аабб, перехресне, абаб, кільцеве, абба
Відновіть вірші, перегрупу- вавши слова у рядочках Дихає прохолода прозора, Верболіз закутався в туман. З лісу, з поля, з болота сивого Тихо зима підкрадається . Соковите літечко зів’яло, Яблуком за поріг скотилось. Листя золоте впало нечутно Килимом пухким до ніг наших. На ланах із ранку і до ночі Крають землю лемеші гострі. Не зів’яло літечко, бо хоче Залишитись у душі моїй.
Дихає прозора прохолода, Верболіз закутався в туман. З лісу, з поля, з сивого болота Тихо підкрадається зима. Соковите літечко зів’яло, Яблуком скотилось за поріг. Листя золоте нечутно впало Килимом пухким до наших ніг. На ланах із ранку і до ночі Крають землю гострі лемеші. Не зів’яло літечко, бо хоче Залишитись у моїй душі.
Перші кроки в поезію Натхнення так: являється нізвідки. Ось воно є, ну, просто є і все... Тут не спитаєш випадкових свідків, Як народились пісня,вірш,есе... Натхнення, ручка, зошита листки… І у вірші складаються рядки. Конкурс «Я – поет» Скласти вірш за поданими початками рядків Сонечком зігріте, дощиком… , Вітерцем сповите житнєє ... Колоскове літо. Жито – значить … Нам на цьому світі долею ...
Запам’ятай! Навчитися писати вірші може будь-яка грамотна начитана людина. Підвищуйте власну письменність. Читайте добре написані книги. Будь-яка граматична неточність у вірші є набагато помітнішою, ніж у прозі. У вірші повинна бути рима. Неграмотний вірш жалюгідний, навіть якщо автор плакав, пишучи його. . Навчаючись писати вірші, вам слід чітко вивчити і зрозуміти всі правила формального віршування, щоб спокійно й усвідомлено порушувати їх, якщо логіка цього вимагає.
Запам’ятай! Не бійтеся бути щирими у віршах - якщо ваше почуття зустріне розуміння у читачів – вам пробачать всі огріхи формального віршування. Оригінальність - річ критична. Важливо знайти свої слова, свою мову, свою ритміку, своє оформлення або авторську манеру читання. Не бійтеся експериментів, ігор зі словами, стилістикою, звукописом. Додайте в стовпчик похвали, а в сусідній стовпчик - зауваження. Відповідь з'явиться, коли віднімете менше число від більшого.
. Правило 5. Уникай штампів, дієслівних рим. Правило 6. Не відволікайся. Адже натхнення примхливе і може не пробачити вам неповагу до нього. Правило 7. Відчувши складність, прислухайся до свого серця, душі: їхні підказки тобі обов’язково допоможуть. Правило 1. Дочекайся особливого настрою, натхнення до творчості і лише тоді пробуй творити. Правило 2. Подумки якомога яскравіше уяви те, про що хочеш написати. Правило 3. Підбирай найбільш влучні слова і з першого разу не намагайся підібрати їх під риму. Правило 4. Пиши про те, що добре тобі відоме або що пережив