Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках"

Про матеріал

Предметні компетентності: Сформувати в учнів знання про власні і загальні іменники, розвивати уміння писати власні іменники з великої букви, закріпити уміння розрізняти назви істот та назви неістот, удосконалювати орфографічні навички, сприяти патріотичному вихованню.

Перегляд файлу

_____ учнів                І.О.Доленко

 

Українська мова (3 клас)

         ТЕМА. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

 Мета.

Ключові компетентності:

  Вміння вчитися:

  навчально-організаційні вміння і навички:

- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань; організовувати свою працю для досягнення результату;

 загально мовленнєві вміння і навички:

- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

    ІКТ- компетентності

- знаходить у тексті конкретні відомості; працювати з різними джерелами інформації ;

загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

     - почуватися частинкою класу, жити з ним спільним життям, співпрацювати в команді.

Предметні компетентності: Сформувати в учнів знання про власні і загальні іменники, розвивати уміння писати власні іменники з великої букви, закріпити уміння розрізняти назви істот та назви неістот, удосконалювати орфографічні навички, сприяти патріотичному вихованню.

Обладнання. Презентація, роздатковий матеріал, картинка Снігової Королеви, музична фізкультхвилинка, мікрофон, картки з завданнями, конверти.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

- Доброго дня, діти. Я рада бачити вас сьогодні на уроці такими усміхненими та здоровими. 

- Діти, до нас на урок  завітала Снігова Королева і принесла в конвертах різні ігри та завдання. Та, щоб їх виконати ми повинні бути уважними, зосередженими та творчими.

Я пропоную перед початком уроку, для того, щоб виконати всі завдання Снігової Королеви ,  провести вправу  «Самоналаштування»

- Я зможу сьогодні добре попрацювати

- Я особистість творча

- Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці…

 

- Молодці. А тепер відкрийте зошити, запишіть:

                         Двадцять п’яте січня

                               Класна робота  

 

1 завдання «Розминка»

1.Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо ми без зупинки

з каліграфічної хвилинки.

зз Зз зи ма

2. Робота з деформованим реченням

а з и м   -   р і в ч а н и ц я   л а в к р и   к и м п у х   г о м с н і   л ю з е м .

- Складіть і запишіть деформоване речення із цих букв.( Зима-чарівниці вкрила пухким снігом землю) (слайд 1)

-  Визначте головні слова в реченні, підкресліть їх  (Зима-чарівниця вкрила)

3.  Звуко-буквений аналіз  слів (диференційовано)(самоперевірка (слайд 2 – 3):

Група «Сніговики» – сніг [с н' і гᵡ] 

гол. [ і ] 

приг. [с н' гᵡ] 

приг.гл. [с ] 

приг.дзв. [ н' гᵡ] 

Група «Сніжинки» – зима [з иᵉ м а]

гол.  [иᵉ а]

приг.  [з м ]

приг.дзв    м ]

 

 

II. Повторення раніше вивченого

2 завдання «Зимові запитання»

-  До якої частини мови відносяться слова зима, сніг?

-  Які слова називаються іменниками?

-  Які іменники відповідають на питання хто? що?

3 завдання. Гра "Холодні слова" Робота в групах.  ( з теми "Зима")

«Крижинки». Записати 5 слів, що є назвами істот.

( Морозенко, Дід Мороз, Снігурочка, снігур, шишкар)

«Сніговики». Записати 5 слів, що є назвами неістот.

( Віхола, лід, іній, ковзани, сніжинка).

4 завдання. Гра "Істота - неістота" (оплесками)

 Сніг, Маринка, горобець, санчата, ожеледиця, дід.

 

ІІІ. Повідомлення теми. Очікування.

- Діти, сьогодні ми разом зі  Сніговою Королевою  ознайомимось з  новими мовознавчими термінами: „власні іменники", „загальні іменники"та написанням великої букви у власних іменниках.

- У вас на партах лежать сніжинки. Запишіть на них, що ви очікуєте від уроку і приклейте біля Снігової Королеви.

 

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

5 завдання «Правило»

    Загальні іменники - це назви, що даються багатьом предметам. Загальні іменники пишуться з малої букви. Наприклад: місто, село, театр.

    Прізвища, імена, по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, гір, морів - це власні іменники. Власні іменники пишуться з великої букви. Наприклад: Шевченко, Київ, Дніпро, Карпати.

Гра "Шепотушечки".

Загадка.

Як маленьке немовля у світ цей двері відчиня,

То дарують йому слово,  слово це його... (Ім'я)

                                                         Леся Українка

Прошепчіть на вушко один одному своє прізвище, ім'я, по батькові.

А тепер запишіть у зошити.

 

- Прочитайте самостійно правило в підручнику на с.104

 

6 завдання «Сніжні пари»

- Зараз попрацюйте в парах і виконайте завдання на листочках

 

1. Підкресли в тексті власні іменники (робота в парах)  («Крижинки»)

Україна

Україна - це велика незалежна держава в Європі.

Своїми розмірами Україна більша за такі держави, як Англія, Австрія, Бельгія, Голландія, Данія, Португалія і Швейцарія разом узяті.

За чисельністю населення вона посідає п'яте місце в Європі після Німеччини, Італії, Великобританії, Франції.

В Україні є гори Карпати, є й моря - Чорне й Азовське.

Київ - столиця України. Він розташований на берегах найбільшої в Україні річки - Дніпра. Це одне з найдавніших і найкрасивіших міст Європи.

Україна - твій рідний край, твоя земля, де ти народився і зростаєш.

 

2. Добери з довідки загальну назву для кожної групи власних назв і запиши (робота в парах) ( «Сніговики»)

Київ,   Луганськ,   Херсон,   Полтава,   Ужгород, Львів -  ___________________

Шевченко,     Франко,     Тичина,     Рильський,  Забашта -__________________

Сергіївна, Миколайович, Василівна, Іванович, Вікторівна -_________________

Сергій, Василь, Олена, Андрій, Семен, Марія, Пилип -  ___________________

Веселка,  Рябуха,  Чорнушка,  Димок,  Пушок, Дружок -___________________

 

Слова для довідки : клички тварин, прізвища, імена, по батькові, міста.

 

Фізкультхвилинка

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

7 завдання (диференційоване) . (взаємоперевірка)

«Крижинки»  - Гра „ Зробимо гірлянду із власних і загальних іменників " (в групах, індивідуально)

Завдання: на партах на кольорових кружечках записані слова, потрібно скласти 2 гірлянди -  власні і загальні іменники

Чорне, море, вулиця,  Новгородська,  собака, Жучка, ім’я, Сергійко, місто, Миколаїв, село, Петрівка, країна, Україна

«Сніговики» - Гра «Снігові  ложки» (робота в групах)

Завдання: розкласти ложки з власними та загальними назвами у відповідні стаканчики.

Дніпро,   ріка,   вулиця,   Хрещатик,   гори,   Карпати,   прізвище, Шевченко, місто, Львів, село, Калинівка, кіт, Пушок.

Перевірка.

 

8 завдання. Гра «Хто уважний».

Завдання. Списати текс, розкрити дужки. (взаємоперевірка, слайд 4)

 

Красиві наші (м М)іста . Славетні (л Л)ьвів, (х Х)арків, (о О)деса. На берегах

(д Д)Дніпра розкинулись такі (м М)іста: (к К)иїв, (д Д)дніпропетровськ,

(з З)запоріжжя, (ч Ч)еркаси, (к К)анів. І все хочеться побачити, скрізь побувати.

 

VІ. Підсумок уроку.

1. Метод «Мікрофон»

Чи всі очікування ваші справдились?

2. Гра "Незакінчені речення".

На сьогоднішньому уроці я навчився...

Власні іменники потрібно писати...

Загальні іменники потрібно писати...

Найцікавішим завданням на уроці було...

3. Самооцінка

 

Додаткові вправи (якщо залишився час)

1.  Гра «Хто більше за 1 хвилину?»  (робота в групах) 

1-ша група записує назви міст; 

2-га група — назви рік; 

3-тя група — імена хлопчиків; 

4-та група — імена дівчаток. 

(виграє та група, яка за 1 хв написала найбільше слів)

2. Гра "Аукціон".

До поданих загальних назв дібрати іменники - власні назви.

Місто -

Річка -

Письменник -

Країна -

Ім’я  -

 

VІІ. Домашнє завдання (диференційоване) (слайд 6)

1. Виконати завдання на картках.

2. Група «Крижинки»:  додатково до 5 любих загальних назв дібрати власні

 

 

 

 

 

 

 


 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зима-чарівниця вкрила пухким снігом землю.

Номер слайду 2

Сніг [с н' і гᵡ] гол. [ і ] приг. [с н' гᵡ] приг.гл. [с ] приг.дзв. [ н' гᵡ]

Номер слайду 3

Зима [з иᵉ м а]гол. [иᵉ а]приг. [з м ]приг.дзв [з м ]

Номер слайду 4

Красиві наші міста. Славетні Львів, Харків, Одеса. На берегах Дніпра розкинулись такі міста: Київ, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Черкаси, Канів. І все хочеться побачити, скрізь побувати.

Номер слайду 5

ДЯКУЮ ЗА ПЛІДНУ ПРАЦЮ!МОЛОДЦІ!!! ЗАГАЛЬНІ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бендас Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Даниленко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Руденко Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
26 січня 2018
Переглядів
19910
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку