24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Конспект уроку з української мови для 3 класу "Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов і повагу до сім'ї , родини.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з української мови

в 3 класі

 

 

 

«Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній

 

Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов і повагу до сім'ї , родини.

Обладнання: презентація картки, підручник.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

1.Продзвенів дзвінок

Всіх він скликав на урок.

-Перевірили чи є все необхідне для уроку?

2. Очікувані результати.

-Для того щоб наш урок був вдалим  ми повинні на уроці…?

-Що ви очікуєте від уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Пригадаєм , яку тему ми вивчаємо зараз з української мови?

-Що таке іменник?

-На які питання відповідає іменник?

-Які бувають іменникі?

-Що таке загальні іменникі?

Що таке власні іменники ? Навести приклади.

1. Каліграфічна хвилинка.

-Ми будемо писати каліграфічно букву «С»

- який звук позначає буква «С»

-Дайте характеристику даному звуку?

-А тепер напишемо голівкою букву, оченятами, правим ліктем , лівим ліктем.

-Сіли рівненько , спинки вирівняли, пишемо в зошиті

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

-У кожного з вас є сім'я, родина , яка вас любить , оберігає, піклується про вас.

-Напишемо слово сім'я і зробимо транскрипцію.

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

А тепер відгадайте загадку

Сильний, добрий, справедливий

Біля нього ми щасливі,

Знає і вміє він багато

Гордимось ,бо це наш …

-Запишемо слово тато .

Як ще можна замінити слово тато?

-Тато, він , мій.

-За допомогою цих слів можна визначити рід іменників. Отже тема нашого уроку рід іменників. Тато іменник чоловічого роду і позначається так- ч.р.

V.Вивчення нового матеріалу

-А до кого ще ми можемо підставити слова він, мій.

1.Загадка

-Наймиліша , найрідніша

Це наша ….

-Записуємо слово мама у зошит і підбираємо слова. Це іменникі жін. роду.

-Навести приклади до кого ми ще можемо підставити слова моя, вона.

2.Загадка

Щаслива сім'я

Це тато , мама і я.

Запишемо слово дитя. Це іменник середнього роду. Позначається с.р. Навести приклади.

V I. Фізкультхвилинка

V I І .Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Робота за вправою 268 (с. 111)

— Прочитайте слова, дотримуючи правильної вимови.

— Випишіть іменники у три стовпчики, розподіливши їх за родами.

2.Розподільний диктант

У кожного на парті є надруковані слова. Учень зачитує слово і приклеює його на дошку у певну колонку (ч.р., ж.р., с.р.). Всі інші учні записують слова в зошит.

Слова: молоко, сир, сметана, вікно, небо, ліс, груша, дерево, дівчинка, лялька, золото, стіл, мама, голос, хмара, бджілка, сонечко, зима.

3.Самостійна робота. (Вибіркове списування)

Хлопці виписують тільки слова, які належать до чоловічого роду.

Дівчата записують слова, які належать до жіночого роду.

Слова: мяч, сонечко, груша, чобіт, барабан, село, дерево, равлик, листочок, собака, море, корова, хата, місто)

Самоперевірка

4. Робота в парах.

В конвертах виконати завдання.

Слова: спокій, свято, щастя, добро , любов.

Завдання :  визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

5. Перевірка виконання.

Учні зачитують відповіді, і клеять промінчик до сонечка.

ІХ.Узагальнення і систематизація знань учнів.

1.Гра „Якого я роду?”

Один учень називає іменникі, а інші  за допомогою сигнальних карток визначають рід .

Х. Підсумок уроку.

- Я пригадав …

- Я зрозумів…

- Я запам'ятав ….

ХІ. Оцінювання учнів.

Учні за допомого смайликів оцінюють свою роботу на уроці.

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 269, с. 111. Правило, с. 111.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

Ч.Р

Ж.Р

С.Р

 

молоко

сир

сметана

вікно

небо

ліс        

дерево

дівчинка

 лялька

 

 

Картки

 

Визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

Спокій

 

Визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

 Свято

 

Визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

 Щастя

 

Визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

Добро

 

Визначити рід слова  і скласти з ним  речення.

 Любов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайликі для оцінювання"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайликі для оцінювання"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "смайликі для оцінювання"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Windows\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Майборода Тетяна Григорівна
    Дякую!!!Хороша ідея уроку.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
8945
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку