Інтегрований урок української мови, природознавства у 3 класі

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з української мови та природознавства у 3 класі. Тема уроку : Іменник як частина мови. Звірі, або ссавці. В уроці використовувала такі методи : робота з таблицею, робота в групах, бесіда, розповідь, загадки.

Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок з української мови, природознавства

у 3 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Підготувала :

                                                                             вчитель початкових класів

         Шикотенко О. О.

 

Тема : Іменник як частина мови. Звірі, або ссавці.

Мета:

Предметні компетентності:

Українська мова :

  • Розпізнає іменник серед інших частин мови;
  • Аналізує прочитаний текст, редагує його;
  • Висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
  • Уміє ставити до слів питання і визначати частину мови, красиво і правильно писати;
  • Вибирає на слух з тексту іменники.

Природознавство:

  • Розпізнає звірів серед тварин;
  • Знає основні ознаки звірів.

Ключові компетентності:

  • Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • Розвивати творче мислення та мовлення учнів;
  • Вдосконалювати вміння працювати в групі;
  • Збагачувати словниковий запас.

Обладнання: таблиця, картки, наочний матеріал, ілюстрації.

Тип уроку: урок – інтеграція ( українська мова, природознавство ).

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

                                    Лише дзвоник задзвенить –

                                    Тиша в клас приходить вмить.

                                    В нас роботи так багато,

                                    Тож працюємо завзято!

Емоційна хвилинка

Світить сонце в вишині,

Тобі світить і мені.

Землю нашу зігріває,

Сади світлом наливає.

Світить ясно у віконце

Золотава зірка — Сонце. (заходить сонечко)

  • У добрий час, найкращі діти, свій урок розпочинайте

І на ньому будьте пильні, а лінощі проганяйте.

Щоб у вас був гарний настрій, щоб старанно працювали

І за це, в кінці року, лиш високі бали мали!

Дарую вам картинки із сонцями малими,

За зроблені завдання нагороджу вас ними.

-Отже, ви візьміть на партах сонечко, але воно без промінчиків, протягом уроку за кожну правильну відповідь і завдання прикріпите один промінчик. В кінці уроку порахуємо їх. А сонечко нам осяватиме дорогу (прикріплюю ілюстрацію сонечка).

C:\Users\Администратор\Downloads\Без названия (28).jpg                            C:\Users\Администратор\Downloads\Без названия (27).jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.

В В В в в в ва ву во ві

Влітку гуляє, а взимку відпочиває.

  1. Кросворд.

ш

и

м

п

а

н

з

е

 

 

 

в

о

в

к

 

в

е

д

м

і

д

ь

 

р

и

с

ь

б

і

л

к

а


 

Любить солодощі примат —

Це людини молодший брат.

Від бананів і до безе

Обожнює солодке... (шимпанзе).

C:\Users\Администратор\Downloads\images (13).jpg

 

По полю гасає,

Овечок хапає

Та всіх лякає. (вовк)

 

C:\Users\Администратор\Downloads\animaljpg.jpg

 

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (ведмідь)

 

C:\Users\Администратор\Downloads\79C444995415-5.jpg

 

У кішки китиці на вухах,

Щоб звуки всі уважно слухать.

Ти не скажеш кішці: «Брись!»

Обережно, бо це — … (рись).

 

C:\Users\Администратор\Downloads\hqdefault.jpg

 

Ходжу в пухнастій шубі,

Живу в густому лісі.

У дуплі на старому дубі

Я гризу горішки.

(Білка)

 

C:\Users\Администратор\Downloads\154778104951b5cf5151dk.jpg

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми пригадаємо граматичні ознаки іменника та використовуючи наші знання, виконаємо цікаві завдання. Також дізнаємось більше про звірів.

ІV. Усвідомлення й систематизація нового матеріалу.

  1. Робота з таблицею.
  • Уважно роздивіться таблицю.
  • Які граматичні ознаки іменника нам відомі?
  1. Робота в групах.

   Зараз ми розділимось на 3 групи і кожна група отримає завдання, яке вона повинна буде виконати та підготувати невеличке повідомлення на задану тему (приготовлене заздалегідь).

Група 1

Іменники

Власні

Загальні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група 2

Іменники

Жіночій рід

Чоловічий рід

Середній рід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група 3

Іменники

Однина

Множина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для того, щоб вам було легше працювати, ви отримаєте картки, які слід заповнити.

  1. Повідомлення учнів.

1) Повідомлення.

1)         Лось - це великий і могутній звір на високих ногах. Висота

     його -2м, довжина тіла - до 3 м, маса - до 600 кг. Щороку

     у листопаді - грудні лось скидає роги. У квітні - травні вони відростають .

         У лосих рогів немає. Лось – малорухлива тварина, але при потребі може долати великі віддалі, легко стрибати і добре плавати. Основна їжа лося влітку - молоді гілки і листя, взимку лосі живляться гілками, корою дерев і кущів, лишайниками, мохами, що ростуть на стовбурах дерев.

    Лось - цінний мисливський звір. Він дає смачне м'ясо і велику та міцну шкіру.

 

C:\Users\Администратор\Downloads\лось1.jpg

 

2)        Лисиця - нагадує невелику собаку, проте в її поведінці є багато спільного з кішками. Лисиця добре бігає, плаває і стрибає.

Основна їжа лисиці - гризуни (миші, полівки). Вона може вполювати молодого зайця, пташок, їсть ягоди, насіння. Добувати їжу лисиці допомагають дужі добрі нюх і слух, про що свідчать її довга мордочка з рухомим і вологим кінчиком носа та великі насторожені вуха.

Найхитріший із звірів - це лисиця. Наприклад, спостерігали, як лисиця обдурює птахів : ляже на бік, закриє очі і лежить не ворухнеться, наче мертва. Підлетить сорока чи ворона - і попадає в лапи. Коли лисицю переслідують собаки, вона втікає по мокрому лісі, по кризі - там запах сліду менше відчутний. А може прикинутися мертвою, і собаки її не зачіпають.

Лисиця - цінний хутровий звір, на якого полюють. Як хижак, вона приносить велику користь, бо знищує багато гризунів - шкідників сільського і лісового господарства.

C:\Users\Администратор\Downloads\1433860-R3L8T8D-1000-1292.jpg

 

2. Завдання. Прочитати текст, виписати іменники.

Сонечко

    Діти спіймали гарненького жучка. Голівка у нього чорненька, крила червоненькі, на крилах цяточки. Він склав шість ніжок, сховав вусики і чекає, щоб його відпустили. Це – сонечко, дуже корисний жучок. Він знищує безліч попелиць. Сонечко треба охороняти.

  1. Групова робота.

Завдання 1

Позмагайтеся , хто назве більше тварин груп.

1 група                    2 група                  3 група

Звірі                        комахи                   птахи

Завдання 2

Доведіть, що тварини вашої групи - звірі, птахи, комахи.

1 група

Лось, білка – це звірі, бо…

2 група

Сонечко, жук – це комахи, бо …

3 група

Сорока, зозуля – це птахи, бо…

VІ. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

          За відповіді ваші спасибі вам, діти.

          Прийшов час урок завершити.

          Сьогодні ми продовжили

          Тваринний світ вивчати.

          Як підсумок, можу

          Одне лиш сказати :

          Зробити багато –

          Знання будете мати.

          Повинні ви завжди

          Урок цей пам′ятати.

Х. Домашнє завдання.

- Підготувати казку про улюблену тварину.

- За опорною схемою наведіть приклади, як можуть змінюватися іменники.

Іменник

За питаннями

 

за числами

 

за родами

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Квочка Олена Миколаївна
    Творчо, цікаво, компетентно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1960
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку