Конспект інтегрованого уроку з української мови та природознавства у 3 класі. Тема уроку : Іменник як частина мови. Звірі, або ссавці. В уроці використовувала такі методи : робота з таблицею, робота в групах, бесіда, розповідь, загадки.
Інтегрований урок з української мови, природознавства
у 3 класі
Підготувала :
вчитель початкових класів
Шикотенко О. О.
Тема : Іменник як частина мови. Звірі, або ссавці.
Мета:
Предметні компетентності:
Українська мова :
Природознавство:
Ключові компетентності:
Обладнання: таблиця, картки, наочний матеріал, ілюстрації.
Тип уроку: урок – інтеграція ( українська мова, природознавство ).
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Лише дзвоник задзвенить –
Тиша в клас приходить вмить.
В нас роботи так багато,
Тож працюємо завзято!
Емоційна хвилинка
Світить сонце в вишині,
Тобі світить і мені.
Землю нашу зігріває,
Сади світлом наливає.
Світить ясно у віконце
Золотава зірка — Сонце. (заходить сонечко)
І на ньому будьте пильні, а лінощі проганяйте.
Щоб у вас був гарний настрій, щоб старанно працювали
І за це, в кінці року, лиш високі бали мали!
Дарую вам картинки із сонцями малими,
За зроблені завдання нагороджу вас ними.
-Отже, ви візьміть на партах сонечко, але воно без промінчиків, протягом уроку за кожну правильну відповідь і завдання прикріпите один промінчик. В кінці уроку порахуємо їх. А сонечко нам осяватиме дорогу (прикріплюю ілюстрацію сонечка).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
В В В в в в ва ву во ві
Влітку гуляє, а взимку відпочиває.
ш |
и |
м |
п |
а |
н |
з |
е |
|
|
|
в |
о |
в |
к |
|||||
|
в |
е |
д |
м |
і |
д |
ь |
||
|
р |
и |
с |
ь |
|||||
б |
і |
л |
к |
а |
|||||
Любить солодощі примат —
Це людини молодший брат.
Від бананів і до безе
Обожнює солодке... (шимпанзе).
По полю гасає, Овечок хапає Та всіх лякає. (вовк) |
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (ведмідь)
У кішки китиці на вухах,
Щоб звуки всі уважно слухать.
Ти не скажеш кішці: «Брись!»
Обережно, бо це — … (рись).
Ходжу в пухнастій шубі,
Живу в густому лісі.
У дуплі на старому дубі
Я гризу горішки.
(Білка)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми пригадаємо граматичні ознаки іменника та використовуючи наші знання, виконаємо цікаві завдання. Також дізнаємось більше про звірів.
ІV. Усвідомлення й систематизація нового матеріалу.
Зараз ми розділимось на 3 групи і кожна група отримає завдання, яке вона повинна буде виконати та підготувати невеличке повідомлення на задану тему (приготовлене заздалегідь).
Група 1
Іменники |
|
Власні |
Загальні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Група 2
Іменники |
|||
Жіночій рід |
Чоловічий рід |
Середній рід |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Група 3
Іменники |
|
Однина |
Множина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Для того, щоб вам було легше працювати, ви отримаєте картки, які слід заповнити.
1) Повідомлення.
1) Лось - це великий і могутній звір на високих ногах. Висота
його -2м, довжина тіла - до 3 м, маса - до 600 кг. Щороку
у листопаді - грудні лось скидає роги. У квітні - травні вони відростають .
У лосих рогів немає. Лось – малорухлива тварина, але при потребі може долати великі віддалі, легко стрибати і добре плавати. Основна їжа лося влітку - молоді гілки і листя, взимку лосі живляться гілками, корою дерев і кущів, лишайниками, мохами, що ростуть на стовбурах дерев.
Лось - цінний мисливський звір. Він дає смачне м'ясо і велику та міцну шкіру.
2) Лисиця - нагадує невелику собаку, проте в її поведінці є багато спільного з кішками. Лисиця добре бігає, плаває і стрибає.
Основна їжа лисиці - гризуни (миші, полівки). Вона може вполювати молодого зайця, пташок, їсть ягоди, насіння. Добувати їжу лисиці допомагають дужі добрі нюх і слух, про що свідчать її довга мордочка з рухомим і вологим кінчиком носа та великі насторожені вуха.
Найхитріший із звірів - це лисиця. Наприклад, спостерігали, як лисиця обдурює птахів : ляже на бік, закриє очі і лежить не ворухнеться, наче мертва. Підлетить сорока чи ворона - і попадає в лапи. Коли лисицю переслідують собаки, вона втікає по мокрому лісі, по кризі - там запах сліду менше відчутний. А може прикинутися мертвою, і собаки її не зачіпають.
Лисиця - цінний хутровий звір, на якого полюють. Як хижак, вона приносить велику користь, бо знищує багато гризунів - шкідників сільського і лісового господарства.
2. Завдання. Прочитати текст, виписати іменники.
Сонечко
Діти спіймали гарненького жучка. Голівка у нього чорненька, крила червоненькі, на крилах цяточки. Він склав шість ніжок, сховав вусики і чекає, щоб його відпустили. Це – сонечко, дуже корисний жучок. Він знищує безліч попелиць. Сонечко треба охороняти.
Завдання 1
Позмагайтеся , хто назве більше тварин груп.
1 група 2 група 3 група
Звірі комахи птахи
Завдання 2
Доведіть, що тварини вашої групи - звірі, птахи, комахи.
1 група
Лось, білка – це звірі, бо…
2 група
Сонечко, жук – це комахи, бо …
3 група
Сорока, зозуля – це птахи, бо…
VІ. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
За відповіді ваші спасибі вам, діти.
Прийшов час урок завершити.
Сьогодні ми продовжили
Тваринний світ вивчати.
Як підсумок, можу
Одне лиш сказати :
Зробити багато –
Знання будете мати.
Повинні ви завжди
Урок цей пам′ятати.
Х. Домашнє завдання.
- Підготувати казку про улюблену тварину.
- За опорною схемою наведіть приклади, як можуть змінюватися іменники.
Іменник |
За питаннями |
|
за числами |
|
за родами |