Тема.Будова тексту:зачин,головна частина,кінцівка.Вирізування з паперу сніжинок.Створення тематичної композиції «ЗИМА».
Мета.Дати учням уявлення про складовічастини тексту: зачин,основну частину,кінцівку;ознайомити з поняттям «абзац.».Розвивати мовлення учнів,збагачувати їхній словниковий запас;вміння працювати з ножицями та папером.Виховувати любов до природи,дбайливе ставлення до тварин,естетичний смак.
Обладнання.Відео фізкультхвилинка «Сніжок»,таблиця «Будова слова»,композиція «Зима у лісі»,картки для роботи в групах,парах,ножиці,папір, інструкції до виготовлення сніжинок.
ХІД УРОКУ
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
І урок свій починаймо.
А) Відгадування загадки
***
Стало біле навкруги,
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались? Я_____( зима).
Б) Каліграфічна хвилинка
***
Щоб букви правильно писати
Хвилинку каліграфії нам треба розпочати.
Зима наступає,мороз людей та тварин обнімає.
*** Як вночі весь ліс замовк,то на місяць виє_____( вовк).
***Гнеться від горішків гілка,їх дістане спритно___( білка).
***Мед із лісових угідь ціле літо їсть___( ведмідь).
***Сіромаха і стрибайчик-це вухатий сірий___( зайчик).
***Рудохвоста,невеличка,в лісі бігає___(лисичка).
ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА: вовк,білка,ведмідь,зайчик,лисичка.
Завдання: підкресліть назву тварини,яка залягає взимку в сплячку і виконайте звуко-буквений аналіз цього слова .
– Ми розпочали урок з розмови про зиму.
– Якою її називають поети,письменники?
ЇЇ називають казковою і чарівною порою року.Тож давайте завітаємо до зимового казкового лісу,де живуть тварини і виконаємо завдання від них.
ЗАВДАННЯ ВІД РОДИНИ ЗАЙЦІВ
***
Збудували їм кам*яну ,світлу простору та затишну.Жили вони в маленькій хатинці з гілок.А взимку хатинку заносило снігом.Коли приходила осінь у домівці ставало холодно та мокро.У старому лісі жили зайці.
***
Стоїть в країні Мовляндії будиночок цікавий
Текстом всі його зовуть.
Радо він гостей стрічає,три поверхи для них має
Перший поверх-це ЗАЧИН
Тут він з багатьох причин
Все ,що хочеш розказати,початок повинен мати.
Головна частина-буде середина,тобто ОСНОВНА ЧАСТИНА.
З неї ви дізнаєтесь,що в тексті відбувається.
А ще вище як підете,до КІНЦІВКИ попадете.
Хоч і мешкає під дахом,там без неї,знаю я
Нецікава й безконечна буде розповідь моя.
*** Ознайомлення з правилом у підручнику(с.139)
Завдання від родини вовків
Завдання від родини білочки
Робота в парах(завдання на картках).
***
Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи,жолуді.Сушить їх і складає в своєму дуплі. Скоро випаде сніг,настануть холоди. З такими запасами не страшна звірятку зима..
Фронтальна перевірка виконаного завдання.
*** Завдання від родини ведмедя
*** Знайомство з витинанками
Немов відтворення серпанку
З паперу вирізали всі .
Зразки чудової краси.( розгляд витинанок)
– Чи сподобалась вам подорож зимовим лісом?
– З яких частин складається текст
–Як виділяється кожна частина на письмі?