Конспект уроку з української мови для 3класу на тему"Будова слова".

Про матеріал
Цей урок буде корисним для вчителів,які працюють у 3 класі.Урок з елементами інтегрованого навчання.Подорож до казкового лісу та створення тематичної композиції допоможе молодшим школярам засвоїти тему "Будова слова".
Перегляд файлу

 

 

Тема.Будова тексту:зачин,головна частина,кінцівка.Вирізування з паперу сніжинок.Створення тематичної композиції «ЗИМА».

Мета.Дати учням уявлення про складовічастини тексту: зачин,основну частину,кінцівку;ознайомити з поняттям «абзац.».Розвивати мовлення учнів,збагачувати їхній словниковий запас;вміння працювати з ножицями та папером.Виховувати любов до природи,дбайливе ставлення до тварин,естетичний смак.

Обладнання.Відео фізкультхвилинка «Сніжок»,таблиця «Будова слова»,композиція «Зима у лісі»,картки для роботи в групах,парах,ножиці,папір, інструкції до виготовлення сніжинок.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

І урок свій починаймо.

  1. Повторення і закріплення  вивченого матеріалу.

А) Відгадування загадки

   ***

Стало біле навкруги,

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались? Я_____( зима).

Б) Каліграфічна хвилинка

          ***

Щоб букви правильно писати

Хвилинку каліграфії нам треба розпочати.

  • Який перший звук у слові зима?
  • Якою буквою він позначається на письмі?
  • Сьогодні на каліграфічній хвилинці ми повторимо письмо великої та малої літери «Зз».
  • Що ми знаємо про зиму з уроків читання та ЯДС?
  • Зима-це весела і водночас сувора пора року. Чому?
  • Які зимові місяці ви знаєте?
  • Кому пережити зиму найважче?
  • Які прислів *я про зиму знаєте?А ось ще одне.
  • Запишіть його каліграфічно:

Зима наступає,мороз людей та тварин обнімає.

 

  • А хто живе в лісі? Як вони готуються до зими?
  1. Словниковий диктант.Відео загадки.
  • Відгадайте  які тварини живуть у лісі,відгадки запишіть в алфавітному порядку.

*** Як вночі весь ліс замовк,то на місяць виє_____( вовк).

***Гнеться від горішків гілка,їх дістане спритно___( білка).

***Мед із лісових угідь ціле літо їсть___( ведмідь).

***Сіромаха і стрибайчик-це вухатий сірий___( зайчик).

***Рудохвоста,невеличка,в лісі бігає___(лисичка).

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА: вовк,білка,ведмідь,зайчик,лисичка.

Завдання: підкресліть назву тварини,яка залягає взимку в сплячку і виконайте звуко-буквений аналіз цього слова .

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  2. Актуалізація знань

– Ми розпочали урок з розмови про зиму.

 

– Якою її називають поети,письменники?

ЇЇ називають казковою і чарівною порою року.Тож давайте завітаємо до зимового казкового лісу,де живуть тварини і виконаємо завдання від них.

ЗАВДАННЯ ВІД  РОДИНИ ЗАЙЦІВ

  • Прочитайте речення,чи все все видалося зрозумілим?
  • Робота в групах.Поміняйте речення так,щоб вийшла розповідь.

                                          ***

Збудували їм кам*яну ,світлу простору та затишну.Жили вони в маленькій хатинці з гілок.А взимку хатинку заносило снігом.Коли приходила осінь у домівці ставало холодно та мокро.У старому лісі жили зайці.

  • Який висновок ви зробили? ( У тексті речення повинні бути в певній послідовності).

 

  1.  Пояснення вчителя.Демонстрація частин тексту.
  2. – Сьогодні ми також будемо будувати будиночок,але ресурсом для будівництва будуть речення.

                                              ***

Стоїть в країні Мовляндії будиночок цікавий

Текстом всі його зовуть.

Радо він гостей стрічає,три поверхи для них має

Перший поверх-це ЗАЧИН

Тут він з багатьох причин

Все ,що хочеш розказати,початок повинен мати.

Головна частина-буде середина,тобто ОСНОВНА ЧАСТИНА.

З неї ви дізнаєтесь,що в тексті відбувається.

А ще вище як підете,до КІНЦІВКИ попадете.

Хоч і мешкає під дахом,там без неї,знаю я

Нецікава й безконечна буде розповідь моя.

 

  • Про який будиночок мова?
  • З яких частин складається текст?
  • Знайдіть ці частини у вашому тексті про зайців.
  • Кожна частина тексту починається з нового рядка-це нова думка,абзац.
  1. Фізкультхвилинка.Руханка «Сніжок»
  2. Закріплення нового матеріалу.

*** Ознайомлення з правилом у підручнику(с.139)

 

Завдання від родини вовків

  • Скласти речення з розсипаних слів( В,школярі,знайшли, лісі,білочку).
  • Складіть і прочитайте це речення.
  • Це є зачин.
  • Прочитайте основну частину в тексті вправи
  • Про що в ній розповідається?
  • Прочитайте кінцівку.
  • Давайте ще раз пригадаємо з яких частин складається текст?(зачин,основна частина,кінцівка).
  • Скільки в текстів абзаців?(3)
  • Як закінчилася пригода з білочкою?
  • Як ви вважаєте чи добру справу зробили школярі?

Завдання від родини білочки

  • Зробіть і ви добру справу.Поміняйте місцями речення так,щоб вийшов текст і запишіть його в зошити.

 Робота в парах(завдання на картках).

                                                          ***

Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи,жолуді.Сушить їх і складає в своєму дуплі. Скоро випаде сніг,настануть холоди. З такими запасами не страшна звірятку зима..

 

Фронтальна перевірка виконаного завдання.

  1. Робота з папером

*** Завдання від родини ведмедя

  • Ведмедик скаржився,що йому взимку було холодно спати,адже мало було снігу.А поскільки ми знаходимося з вами в казковому лісі ( демонструється плакат «Зима в лісі»),то ми можемо зробити сніг з нетанучих сніжинок.
  • У якій техніці виконують сніжинки? (витинанки).

***  Знайомство з витинанками

        Немов відтворення серпанку

        З паперу вирізали всі .

        Зразки чудової краси.( розгляд витинанок)

  1. Демонстрація та аналіз зразка
  • Залежно від призначення витинанки бувають найрізноманітнішої форми.Для їх виготовлення придатний будь-який матеріал.Сніжинки мають симетричну форму.Ці форми запозичені у природі.У листочка є вісь симетрії посерединіта відгалуження однакові від неї.У пташок і комах крила розміщені симетрично,інакше вони не змогли літати.
  • Читання інструкції та порядок роботи над сніжинками ( технологічна карта).
  • Інструктаж з техніки безпеки.
  1. Практична діяльність.( Діти прикріплюють свої сніжинки до плакати «Зима у лісі)»
  2.   Рефлексія.Підсумок уроку.

Чи сподобалась вам подорож зимовим лісом?

– З яких частин складається текст

–Як виділяється кожна частина на письмі?

  • Оцініть свою роботу «цеглинкою Лего».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2022
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку