Конспект уроку з української мови для 4 класу

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 4 класу ( Тема "Відмінювання іменників. Початкова форма. іменників") за підручником М. Захарійчук.

Перегляд файлу

Тема. Відмінювання іменників Початкова форма іменників

Мета. ознайомити з поняттям відмінювання як зміною форми слова за питаннями, з системою відмінків іменників; вчити визначати відмінки іменників в тексті; розвивати мовлення учнів; виховувати сумлінне ставлення до навчальної праці, старанність і наполегливість.

Обладнання: таблиця відмінків, картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку
  2. Перевірка ДЗ

Зачитування учнями тексту. Визначення відмінків іменників.

Технологія «Мозковий штурм»

-Для чого служать закінчення у реченні?

-Що допомагає встановити зв’язок між словами у реченні?

Які запитання ставимо до іменників-назв істот?

Які запитання ставимо до іменників-назв неістот?

За чим змінюються іменники у реченні?

Скільки є відмінків? Назвіть їх разом із питаннями.

Картки індивідуального опитування

Картка 1

Прочитай прислів’я та приказки.

Вчення — світ, а невчення — тьма. Правда кривду переважить. Більше роби, а менше говори. Від вогню біжу, а у воду скачу. День і ніч — доба пріч. І сміх, і біда, і людям сором казати.

Випиши парами іменники-антоніми. Визнач їх рід.

Випиши парами іменники-антоніми. Визнач їх рід.


Картка 2

Чи є синонімами спільнокореневі слова? Доведи свою думку.

Говорити, говіркий, говірливий, заговорити. Радість, радісний, радіє. Цікавість, цікавий, цікавитися.

До виділених слів добери і запиши синоніми.

Картка 3

Спиши текст. Підкресли слова, вжиті в переносному значенні.

Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золоті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені коси. Сміються сонячні зайчики, а берези сумують.
IIІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Колективне виконання вправи 107 (стор. 43).

IV. Повідомлення теми і мети уроку
 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Засвоєння теоретичного матеріалу на стор. 44

— Форма якого відмінка є початковою для іменника??

2. Колективна робота за вправою 108 на стор. 44

Прочитай словосполученняСпиши словосполучення, указуючи в дужках назву відмінка та питання за зразком початкової форми іменників. Познач закінчення.

  1. Закріплення та систематизація знань

 

1 Робота над вправою 109(стор. 44)

 

Прочитайте текст. Перекажіть одне одному, розкриваючи зміст останнього речення.

Робота за ілюстрацією до тексту.

Які квіти тут зображено? З чим автор порівнює кульбаби? Прочитайте речення, яке, на вашу думку, найкраще підходить до малюнка. Як ви розумієте зміст останнього речення?

Випиши підкреслені іменники, указавши в дужках відмінок і питання.

Випиши виділені іменники, указавши в дужках відмінок і питання.

2 Пояснювальний диктант

У річці купає свої довгі коси стара верба. А чи знаєш ти про її найголовнішу таємницю?

Чого і коли кричить сойка? А як прийшла до тебе рум’яна запашна паляниця? Як дбають про своїх діток сосна,береза, клен? Як правильно ловити рибу в озері?

Таких запитань безліч. А відповіді на них можна знайти в книжках про природу. Книга- добрий супутник у твоїх мандрах полісу, луках, під час відпочинку на озері чи річці.

V. Підсумок уроку

— Проаналізуйте свою роботу на уроці.

— Розкажіть, що на уроці ви засвоїли добре, а над яким матеріалом треба буде ще додатково попрацювати.

VI. ДЗ Вправа 110(стор. 45)

Правило на с. 44; вивчити відмінки й питання до них.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
1865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку