Тема. Розбираю іменник як частину мови.
Мета: узагальнити й систематизувати рівень сформованості знань з теми «Іменник»; дати зразок розбору іменника; розвивати допитливість, збагачувати словниковий запас дітей; виховувати бажання любити рідну мову.
Обладнання: підручники, зошити, скринька, написи передбачення, смайлики, цеглинки LEGO .
Хід уроку
І.Організація класу.
- Сьогодні у нас – незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок,
В країну чудову, в країну відому,
Що нас чекає й збагачує мову.
Мову рідну я вивчаю,
Її люблю, не забуваю.
Рідну мову буду знати,
Берегли і поважати.
ІІ. Мотивація навчання.
2.Інтерактивна вправа «Скринька передбачень»
- Шановні діти, у моїх руках незвичайна скринька. В ній є мої передбачення (діти дістають по черзі передбачення і зачитують вголос)
- Тобі сьогодні пощастить!
- Наполегливість принесе тобі успіх!
- Ти сьогодні дізнаєшся новинки!
- Ти багато вже вмієш!
ІІІ. Актуалізація опорних знань дітей.
1. Повідомлення теми і мети уроку
2.Фронтальна перевірка домашнього завдання.
3.Побудова «Асоціативного куща».
ІV. Сприйняття учнями навчального матеріалу.
Вулкани почали грати, з жерла лаву вивергати.
Вулкан гримить, палахкотить, і хоче всіх злякати.
Та раптом вже вогонь почав згасати…
Вулкан останній раз вогнем дихнув –
І на десятки років знов заснув.
6.Вибіркове списування із завданням.( завдання 4, с.62)
- Випиши з казки виділені речення. Підкресли іменники. Познач над кожним його рід.
V. Засвоєних знань.
1. Робота в парах. Вправа «Ти - мені, я – тобі».
- Разом зробіть усно розбір підкреслених у казці іменників. Зробіть це за зразком, поданим у 2 завданні.
2.Творча робота.
- Написати текст про книжку, яку ви читаєте або нещодавно прочитали.
3. «Скарбничка цікавинок».
- Прочитайте інформацію про походження імені Піноккіо. Чи було для вас це цікавим?
VІ. Рефлексія.
1.Вправа «Продовж фразу»
Сьогодні я дізнався/дізналася…
Мені захотілося…
Для мене стало новим…
2.Самооцінювання.
VІІ. Домашнє завдання (диференційоване).
1 група - виконати завдання 8 на с.62
2 група – завдання 8 на с.62,списати текст із попереднього завдання, розкривши дужки. Підкреслити іменники.