Конспект уроку з української мови для 4 класу на тему " Урок розвитку зв`язного мовлення. Складання тексту-опису"

Про матеріал
Урок містить завдання для закріплення знань з теми "Прикметник", вчить дітей застосовувати свої знання, зокрема при створенні текстів - описів.Матеріал уроку сприяє розвитку мовлення дітей, розвиває уяву, творчість.
Перегляд файлу

ТЕМА:  Закріплення вмінь вживати у мовленні прикметники у різних 

               відмінкових формах,використовувати прикметники для  опиcу.                              

                Опис зовнішності людини. Урок розвитку зв’язного мовлення.

МЕТА  :Закріплювати вміння дітей вживати прикметники в різних        

               відмінкових формах у мовленні. Вчити використовувати            

               прикметникові  форми для опису характерних ознак зовнішності

               людини ; розвивати зв’язне мовлення . 

ОБЛАДНАННЯ : ноутбук,проектор,малюнок Снігуроньки, картки з           

                              завданням,  сніжинки для оцінювання.

ХІД УРОКУ

 

1.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ        

 

  Девіз уроку :

   

  Вчимося думати,аналізувати, шукати, творити.

  

Анонс:

       Урок буде:            Ми будемо:

   Цікавий                 Уважними

   Пізнавальний        Розумними

   Творчий                 Щирими

 

2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ 

   - Як одним словом назвати ці слова (прикметники)                                            

   - Заповнення таблиці про прикметники

 

           ЗНАЄМО

 

                   УМІЄМО

 

3.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

4.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

   Виписати з тексту словосполучення прикметника з іменником,узгодивши

   закінчення

             На вулиці кружляє сніг. Дерева вкриті (пухнастий) ковдрою. Ніде не

              видно (зелена) травички. Лише мороз постукує у (скляний) віконце, 

              ніби запитує :

              -Ну, що,раді (біла) зимі ?

- Що змінили ?  (закінчення прикметників)

- Як називається зміна закінчень прикметників ?  (відмінювання)

Що допомогло підібрати правильне закінчення ?  (іменник)

 

5.РОБОТА НАД ОПИСОМ

   Прикметники описують гостя уроку , який звернувся по допомогу:

 

СТАРИЙ                  НОВОРІЧНИЙ

ХОЛОДНИЙ           СВЯТКОВИЙ

ДОБРИЙ                  УЛЮБЛЕНИЙ

ЩИРИЙ                   ( ДІД МОРОЗ)

 

Дід Мороз надіслав листа :

«Любі друзі! Незабаром завітає до нас Новий рік. А у мене трапилась біда:пропала моя онучка-Снігуронька! Вона за мною доглядає,допомагає у всьому ,любить мене. Мені без неї дуже важко . Допоможіть її розшукати!»

 

- Чи допоможе нам у пошуку текст,який написав Дід Мороз? Чому?                      ( Ні, тому що це текст-розповідь)

- Яка мета  тексту-розповіді?

- Що потрібно знати про людину,щоб її знайти? (Її зовнішність)

- Який текст описує зовнішність людини ? (Текст-опис)

 

Пригадайте:

 

                    ТЕКСТ-ОПИС

Мета – описати зовнішність людини, подати її словесний портрет.

Використовують-прикметники і порівняння.

 

 

 

 

 

СТРУКТУРА ТЕКСТУ-ОПИСУ

 

 

 

    ЗАЧИН               ОСНОВНА ЧАСТИНА            КІНЦІВКА

 

      Хто?                                Яка?                           

Повідомлення           Риси зовнішності,                   Враження про цю

Про людину                 особливості                                  людину

 

 

 

- Дід Мороз передав нам фотографію Снігуроньки,щоб ми змогли її описати.

Демонструється портрет Снігуроньки

 

Діти самостійно записують зачин (1 речення)

- Хто така Снігуронька,що ми про неї знаємо?

 

Робота над основною частиною твору

Робота в парах.

Сніжинки-подружки Снігурки кинули на парти сніжинки з ознаками,які допоможуть описати її зовнішність. Діти обирають із них 4 прикметника,виписують їх на листок і прикріплюють до дошки.

 

1 пара.ОЧІ-великі,маленькі,хитрі,сині,зелені,карі,ясні,сяючі,злі,розумні,уважні,добрі,за-

думливі

 

2 пара НІС-

великий,маленький,довгий,короткий,прямий,широкий,кирпатий,орлиний

 

3 пара БРОВИ-

густі,біляві,чорні,широкі,тонкі,руді,гарні,негарні

 

4 пара ГУБИ-

тонкі,пухлі,рожеві,червоні,скривлені,усміхнені,напружені

 

5 пара ОБЛИЧЧЯ-

кругле,миловидне,симпатичне,цікаве,веселе,похмуре,сумне,розумне,щире,          

добре

 

6 пара ВОЛОССЯ-

довге,коротке,шовковисте,темне,світле,пряме,кучеряве,сиве,розкуйовджене,

охайне

 

7 пара ОДЯГ-

літній,зимовий,охайний,неохайний,гарний,модний,темний,світлий,

(якого?) кольору

 

Вчитель наголошує,що ці слова-ознаки діти можуть використовувати  під

час письмового опису.

 

Зла сусідка Діда Мороза – баба Віхола вирішила завадити нашим пошукам

і запропонувала словосполучення, які описують вдачу,характер Снігурки

 

          ЗЛИЙ ВИГЛЯД

          ЧЕРСТВИЙ ХАРАКТЕР

           КРИЖАНИЙ ПОГЛЯД

          МЕТАЛЕВИЙ ГОЛОС

          БІЛОРУЧКА

Ми зможемо викрити бабу Віхолу і дізнатись правду,якщо до прикметників

підберемо антоніми:

 

          ВИГЛЯД-добрий, щирий;

          ХАРАКТЕР-м’який,поступливий ;

         ПОГЛЯД-теплий,відвертий;

        ГОЛОС-тихий,лагідний ;

        РУКИ-золоті,працьовиті

Ці словосполучення будемо використовувати при описі характеру нашої

героїні.

 

Для допомоги пошуку Полярні Зірочки принесли на своїх промінчиках      слова-порівняння.   Вони впевнені,що ці порівняння допоможуть нам краще описати Снігуроньку.

Діти вибирають слова,записують собі у чернетку для подальшого         використання  у творі.

 

Самостійна робота. Використовуючи допоміжні слова і схему-опору діти

записують основну частину і кінцівку опису Снігуроньки.

                

СХЕМА-ОПОРА

У  Снігурки ( Що? Які?)- зовнішність

Була одягнена (У що? Який?)- одяг

Друзі шанують (За що? Який?)- характер

Снігуронько,повертайся швидше ,тому що…

                                                                                                                                

 

Після закінчення роботи бажаючі зачитують свої твори                                     

(  вправа Крісло Автора)

Вчитель пропонує до повернення Снігурки приготувати їй подарунок -Сенкан

 

                                      СНІГУРОНЬКА

Яка?                                    ,

 

Що робить?                           ,                           ,                               .

 

Речення про неї ( 3-5 слів )                                                                                .

 

Синонім                                               .

 

6.САМООЦІНЮВАННЯ

На полях зошита діти прикріплюють сніжинки:

3 сніжинки-працював відмінно

2 сніжинки-працював добре

1 сніжинка-буду старатися працювати краще

 

Під кінець уроку приходить повідомлення від Снігурки

«Дорогі діти! Дякую вам за турботу. Я була в гостях у бабусі,але вже

повертаюсь додому. Вітаю всіх вас з прийдешнім Новим Роком!

Загадайте бажання-воно обов’язково збудеться!»

 

7.Домашнє завдання.  

 Переписати роботу  з чернетки в зошит. Намалювати

 малюнок Снігуроньки.

 

8.ПІДСУМОК УРОКУ

 Діти під партою знаходять сніжинки . На одній стороні сніжинки новорічне

побажання від Снігурки,на іншій-одна літера ( у кожного інша). Школярі

придумують підсумкові речення,що починаються з їхніх літер,в алфавітному

порядку читають свої речення.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку