Конспект уроку розроблений до підручника" Літературне читання" для 4 класу за О.Вашуленко.
Тема. Д. Амфут «Як полюбити павученя?»
Мета: вдосконалювати навички правильного й виразного читання; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання, вміння висловлювати свою думку, збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; виховувати доброту, милосердя, співчуття, співпереживання, любов до художнього слова.
Обладнання: мультимедійний комплект
Зміст уроку
І. Організація учнів до уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Та щоб добре працювати,
Слід себе налаштувати
Тож девіз тепер згадаймо
І урок розпочинаймо.
Девіз уроку:
Красиво читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою розвиваємо!
Я впевнена, що саме так ви будете працювати на уроці. У вас уже є завдання. Переставте букви і дізнаєтесь чого я вам усім бажаю сьогодні на уроці.
С П У Х І У – УСПІХУ
2. Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мовленнєва розминка
Щоб виразно читати на уроці, чітко відповідати на запитання, будувати гарні змістовні висловлювання, потрібно підготуватись. Ось тому я пропоную провести мовну розминку.
- Прочитайте уважно червоні слова та скажіть, це спільнокореневі слова чи форми одного слова? Чому? (форми слова)
- Як називається процес, коли змінюються закінчення одного й того самого слова? (Відмінювання)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Ми з вам почали працювати з розділом «Казки», то я пропоную вам перевірити домашнє завдання.
Гра «Вірю – не вірю» (картки)
Якщо згодні з реченням ставите +, ні –
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
-Хто з вас боїться павуків? Чому?
- Сьогодні ми познайомимося з казкою німецької письменниці Діани Амфт « Як полюбити павученя?» Слайд № 5.
- Дізнаємося чому ця казка вчить; вдосконалюємо навички читання і розуміння тексту, та відкриємо для себе деякі цікаві факти про павуків.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Вправа « Асоціативний кущ». Слайд № 6. Фліпчарт.
- Давайте пригадаємо, що ми взагалі знаємо про павуків.
( Плетуть павутиння, 8 лап, отруйні – неотруйні, членистоногі, їдять комах, мають панцир)
Попростувала – направилась; спантеличена – озадаченная; почимчикувала – пошла.
Фізхвилинка
Плів павутинку павучок —
І заболів йому бочок.
Встанем разом на хвилинку
Й проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз.
Вліво, вправо повернись.
Сіли — встали, сіли — встали,
Як зайчата заплигали.
У долоньки заплескали
І за парти посідали.
( Постановка проблемного запитання)
- Зараз ми прочитаємо казку та дізнаємося чия відповідь сподобалася павутинці найбільше?
А) Первинне читання тексту сильними учнями.
Б) Відповіді на проблемне запитання з обґрунтуванням.
В) Робота зі змістом тексту. Слайд № 9
Г) Вибіркове читання:
- Знайдіть у тексті та прочитайте відповідь бабусі;
Вправа « Шифрувальник» . Слайд № 10
- Назвіть кожну другу літеру та дізнайтесь як називається сприймання всіх такими, якими вони є
- Як описує павутиння художник Міро;
- Яку відповідь дав дядечко Довгононіг;
- Відшукайте всіх дійових осіб ( Леле, мати, дядечко Довгоніг, брат Пунька, тітонька Іґітта, друг Чхачок, Муккі, сестра Белла, художник Міро, бабуся Ерна -10 )
- Що ми можемо додати до нашого кущика «павук»?
VІ. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон» (Закінчи речення)
- Сьогоднішній урок навчив мене…
- Найцікавішим на уроці для мене було…
VІІ. Пояснення д/з. Читати казку в особах