Матеріали містять конспект уроку у формі ділової гри та мультимедійну презентацію до нього.
Мета.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого.
Форма проведення уроку: ділова гра .
Обладнання: підручник, тлумачні словники, сигнальні картки, картки з текстовим матеріалом, реквізити гри, мультимедійне обладнання.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Доброго дня. Я рада вітати вас, молоде покоління українських бізнесменів на засіданні бізнес – клубу «Гранослов», яке я оголошую відкритим.
На нашому засіданні присутні представники трьох АТ, які упродовж листопада-грудня працювали над вивченням мовознавчої теми «Іменник».
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Аудитор –
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Зараз наші аудитори з’ясують, які заощадження є в кожного АТ, наскільки ви платоспроможні.
Для цього проведемо експрес – опитування . Якщо ви згодні з почутим твердженням, піднімаєте сигнальну картку „Так”, не згодні – „Ні”. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Кількість балів підраховують фінансові директори. Роботу контролюють закріплені за вашими АТ аудитори.
Підведемо підсумки. Найбільшу кількість балів набрало АТ ..., тож ви маєте чудові шанси отримати максимальні прибутки, тобто найвищі бали з теми.
V. Закріплення знань, умінь і навичок.
- Увага! Нам трапилася нагода використати щойно відновлені в пам’яті знання на практиці. Від фірми «Словолюб» отримано термінове замовлення.
Треба опрацювати запропоноване висловлювання відомого українського письменника Панаса Мирного, визначити в якому стилі його складено й свою думку довести. Виписати з нього іменники , вказати рід, число, відмінок. Правильна відповідь – це поповнення ваших рахунків на 100 балів. Працювати будуть представники кожного АТ по черзі.
Найбільше й найдорожче добро кожного народу – це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування.
Давайте пояснимо орфограми в записаних словах.
Із цим завданням найкраще справилися представники АТ ..., ваш прибуток на цьому етапі складає … балів
Перед вами ряд слів – іменників. Кожне АТ отримує завдання: „ … ” виписують іменники І відміни, „ …” – ІІ відміни, „ …” – ІІІ відміни. Аудитори відберуть іменники ІV відміни.
Але спочатку давайте пригадаємо, як визначити відміну.
Якщо команда правильно виконає завдання, із перших букв записаних слів ви зможете скласти слово, а усі разом ми складемо українське прислів’я. Ціна завдання – 5 балів, час – не більше 3 хвилин.
Молодь, дерево, нероба, ім’я, осінь, учень, аудиторія, радіостанція, шелест, вдячність, акварель, ожеледиця, теля, дорога, акваріум, курча.
Які іменники вибрали наші аудитори? Поясніть свій вибір.
А зараз давайте пояснимо орфограми в словах.
Тож спільними зусиллями нам вдалося скласти прислів’я „ Мова – душа народу”
За результатами цього завдання наші юні бізнесмени мають наступні здобутки.
Зараз ми проведемо мовознавчу лотерею і розіграємо наступні завдання для АТ. Представники кожного АТ підійдіть і виберіть жетончик.
ім. ім. ім.
Мова – душа народу. (Розп., неокл., просте, двоскладне, поширене, неускладнене)
Народу – ім., п.ф. – народ, загальна н.,істота, конкр., ч. р., одн., Р.в.,ІІ в., тв.гр., додаток.
Здобудеш освіту – побачиш більше світу.
Краще не обіцяти, як слово не здержати.
Живе слово дорожче мертвої літери.
VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.
Ось і закінчується засідання нашого бізнес-клубу. Нашим фінансистам залишається лише підрахувати зароблені бали , а аудиторам перевірити рахунки. Я ж тим часом хочу підсумувати нашу з вами роботу і запитати, що ви знаєте і що вмієте в результаті нашої співпраці.
Кожен учень відповідає, починаючи речення словами „я знаю” або „я вмію”.
Я впевнена, що ці знання і вміння обов’язково допоможуть вам бути успішними в будь-якій справі, адже людина, яка не шанує материнське слово й нехтує батьківські звичаї, не гідна поваги.
- Чи готові аудитори оголосити результати перевірки ?
Я вітаю переможців . Ваш здобуток – безцінний. Це знання. А тим ,кому сьогодні пощастило менше, хочу нагади, що найкращі результати має той, хто докладає максимум зусиль і не зупиняється на досягнутому.
VІІ. Домашнє завдання.
VІІІ. Заключне слово вчителя.