Його величність прикметник
Тема уроку: Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Прикметник».
Мета уроку: перевірити, як учні засвоїли тему, вміють утворювати ступені порівняння та правильно писати прикметники;
розвивати вміння виконувати морфологічний розбір прикметників; визначати синтаксичну роль;
удосконалювати усне й писемне мовлення шестикласників;
виховувати повагу до рідної мови, до художнього слова.
Тип уроку: урок захисту знань.
Обладнання: підручник, таблиця «Морфологічний розбір прикметника», казка-притча Емми Андієвської «Говорюща риба».
Хід уроку
1. Мотивація навчальної діяльності.
2. Оголошення теми, мети уроку.
Яка розкіш вимовити слово,
а тоді дивитися, як воно кольоровими
бульбашками рухається крізь прозору воду.
Емма Андієвська
Любі діти, сьогодні ви маєте продемонструвати свої знання про прикметник (його граматичні ознаки, синтаксичну роль, правопис). І працюватимемо зі знайомою вам притчею Емми Андієвської «Говорюща риба». Адже саме з цього твору я взяла епіграф до нашого уроку.
3. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу.
-Теоретики. Усне повідомлення на лінгвістичну тему. Рецензія на відповідь товариша.
Діти готують індивідуально завдання , запропоновані на картках.
Картка №1 (видається у двох примірниках – доповідачу й рецензенту). Підготувати усне повідомлення з теми «Групи прикметників за значенням».
Картка №2. Підготувати усне повідомлення з теми «Написання НЕ з прикметниками».
-Практики. Синтаксичний розбір речення.
Балакуща риба попрощалася з блакитними водоростями.
Морфологічний розбір прикметників із запропонованого речення.
Робота з епіграфом. Визначити рід, число прикметників , що в епіграфі, провідміняти за відмінками.
Руханка. Вправа для очей.
Картка №3.
Словниковий диктант (підготовлений учнем індивідуально).
Вибірковий диктант . Виписати прикметники, визначити групу за значенням та ступені порівняння.
З цих пір риба стала жити на березі. Спочатку вона трохи побоювалась оточення. Усе тут було нове, зовнішньо нібито великої різниці не помічалося, але крізь кущі не можна було пропливти, і в повітрі, яке так нагадувало глибину, вимовлені слова не залишали за собою найменшої бульки.
Робота біля дошки. Утворити форму вищого та найвищого ступенів порівняння від прикметників щирий, веселий. Скласти з ними речення про мову.
4. Підсумок уроку проходить у формі «Усного іспиту» (учні відповідають індивідуально на запитання за темою «Прикметник»)
Тест (усно).
Продовжити висловлювання.
Виконати тестові завдання (с.160) підручника.
Опрацювати «Мою сторінку» на с. 162 підручника.
Підготувала
Обушко Галина Петрівна,
учителька української мови
та літератури ЗЗСО «Олениненська
гімназія Камінь – Каширського району
Волинської області