Конспект уроку з української мови для 7 класу на тему: "Способи дієслів"

Про матеріал
Презентація конспекту уроку з української мови для учнів 7-го класу. Можна використовувати для вивчення теми «Способи дієслів». Ідея для написання такого конспекту уроку виникла при підготовці до конкурсу "Учитель року".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Способи дієслів. Дистанційний урок

Номер слайду 2

Мета:дати учням поняття про способи дієслів, виробити вміння розрізняти способи дієслів; формувати вміння утворювати різні способи, правильно вживати їх у мовленні; розвивати навички аналізувати, узагальнювати; виховувати мовну культуру.

Номер слайду 3

Тип уроку:урок   засвоєння  знань, навичок  і  умінь,  творче  застосування їх на практиці  в нестандартних умовах

Номер слайду 4

Обладнання:мультимедійна презентація.

Номер слайду 5

Не забувайте ні на хвилину. Свою домівку, свою родину. Своїх найближчих, маму й тата,Як нас плекала старенька хата. Все пам’ятайте, ви ж бо людинаІ вже доросла, а не дитина. Не забувайте, не забувайте,Труднощі, болі завжди долайтеІ Україну свою кохайте.

Номер слайду 6

Вітаю!Зичу Вам здоров’я,щастя,успіхів!Бажаю приємно провести сьогоднішній день. Будьте здорові,щасливі!

Номер слайду 7

Термінологічний диктан1. Дієслово означає ... 2. Дієслова мають вид ... 3. Завершену дію означає ... 4. Неза­вершену дію означає ... 5. Розрізняють часи дієслів ... 6. Розрізняють роди дієслів ... 7. Основна синтак­сична роль дієслова ...8. Граматичні категорії дієслова ...  

Номер слайду 8

Картка №1 Утворити усі можливі форми майбутнього часу від поданого дієслова. Святкувати

Номер слайду 9

Картка №2 Подане дієслово утворити в усіх особах і числах теперішнього часу. Вишивати

Номер слайду 10

Прочитати прислів'я та приказки, знайти дієслова і визначити їх час.1. Здобудеш освіту - побачиш більше світу2. Що маєш казати – наперед обміркуй 3. Не кажи - не вмію, а кажи - навчусь (Нар. творчість.)

Номер слайду 11

Прочитати прислів'я та приказки, знайти дієслова і визначити їх вид.1. Кому легко на серці, тому світ усміхається. 2 Умієш говорити – умій слухати . 3. Лінуватися та гуляти – достатку не мати. (Нар. творчість.)

Номер слайду 12

Поставити подані дієслова у форму інфінітиву, позначити закінчення цих дієслів. Захищає -..., оберігає - …,прикрашаємо - …, малював - …, прожило - …, співають - ...

Номер слайду 13

Прочитайте речення. У яких із них йдеться про ре­альну дію, а в яких висловлено лише побажання чи спонукання до дії?1. Ми частіше читаємо зараз твори жанру фентезі.2. Чи хотіли б ви знати, які книги читали ваші батьки, коли ходили до школи?3. Читайте твори сучасних письменників і поетів.

Номер слайду 14

ДІЙСНИЙУМОВНИЙНАКАЗОВИЙВиражаєДійсну, реальну дію. Бажану , можливу за певних умов дію. Спонукання до дії (наказ, пораду, прохання, побажання )Питання Що робить? Що зробить? Що зробив?Що робив би?Що зробив би?Що роби?Що зроби?Змінюється. За часами, числами та особами або родами (мин.ч.)За числами ,В одн. – за родами. За числами та особами. В одн. – 2-га особа, у мн. – 1-ша і 2-га особи. Творення Дієслово минулого часу і частки б, би. Можуть творитися за допомогою часток хай, нехай. Приклади. Працює, сміється, забуде, зробив. Повідомив би, хотіли б, прийшла б. Говори, говорімо, хай говорить, нехай говорить Способи дієслів

Номер слайду 15

Сяйте зорі! Сяйте, чисті!Лийте світ!Бризки сійте променисті. В душу війте сни барвисті…Сяйте, зорі, сяйте чисті! М. Вороний

Номер слайду 16

«Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя»Т. Шевченко

Номер слайду 17

Вибірковий диктант. Знайти дієслова умовного способу. Ми пливли б під вербами, наче в зеленому гроті; тут стояла б принишкла сутінь, і лише подекуди вгорі жаром світились би китиці стиглої калини. Я сидів би на веслах, вибирав би дорогу. За нами сумно плив би старий Нінин човник. Він, мабуть, не схотів би самотнім залишитись на броду. І , притоплений, тихо снував би за нами (За В. Близнецем).

Номер слайду 18

Усно утворіть від поданих дієслів дієслова наказового способу. Писати, ловити, мріяти, шанувати, поважати, пекти, сіяти, вчитися, конструювати.

Номер слайду 19

Доповніть речення, вводячи в кожне з них дієслово умовного способу. Зразок. За гарної погоди стежки висохли б.1. За гарної погоди ... 2. Якби я поквапився, то ... 3. Якби ми добре одяглися, то ... 4. Без дощу ...

Номер слайду 20

Замініть наказовий спосіб дієслів умовним. Простежте, як наказова тональність речення змінюється на побажання. Зразок. Сів би ти з нами та подивився б серіал.1) Сядь із нами та подивися серіал. 2) Вийди пограти з нами у футбол. 3) Провідайте свого хворого товариша. 4) Після уроків пообідай, відпочинь, а потім уже берись за уроки.

Номер слайду 21

Гра « Хто швидше». Утворити від поданих дієслів форми умовного часу, змінити ці дієслова за родами і числами (усно). Хотіти, працювати, доторкнутися, повірити, писати.

Номер слайду 22

Ігрове завдання « Знайди слово» Відновити дієслова у формі наказового способу.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1л і зьмо 2с я дьмо 3с т а ньмо 4в н о сьмо 5л а г о дьте 6в и в о зьте 7п р им  іт ьте8д о з в о льте

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Ознайомлення з теоретичним матеріалом підручника. Підберіть або складіть по два речення з дієсловами різних спо­собів. Поясніть творення умовного і наказового способу дієслів та їх правопис.

Номер слайду 24

Любі діти! Я вважаю, що сьогодні ми зуміли заповнити ще одну сторінку нашого уроку глибоким змістом і знаннями про дієслово, способи дієслова. І разом з цим посіяли зерна Краси, Добра, Любові до мови, традицій, звичаїв нашого народу.

pptx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку