Конспект уроку для учнів 7 класу з теми "Прислівник"

Про матеріал
Конспект призначено для учнів 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів.Використано наступні інтерактивні методи навчання ; "Мозковий штурм",робота в групах,творча студія .Також є елементи емоційного налаштування ( вправа " Я в тобі впевнений" і прийом "Валіза.Кошик.М'ясорубка")
Перегляд файлу

Тема :Поняття про прислівник
Урок української мови для учнів 7 класу
підготувала :студентка 3 курсу факультету філології та журналістики
ЦДПУ імені Володимира Винниченка  Анна Геннадіївна Ліпленко
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Мета: ознайомити учнів  з прислівником ,як частиною мови ;сформувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови ,правильно їх писати та вживати в усному мовленні; збагачувати активний словник учнів ;виховувати культуру мовлення та спілкування
Обладнання: роздатковий матеріал із вивченої теми ,підручник української мови (автор Заболотний О.В, Заболотний В.В ),робочий зошит
I Емоційне налаштування:
  Вправа « Я в тобі впевнений»:
Учні дивляться в очі сусідові по парті. Потім по черзі висловлюються , щоразу, починаючи фразу наступними словами : «Я впевнена впевнений, що ти ….»Наприклад, «Я впевнена ,що ти допоможеш мені , якщо в цьому буде потреба»,  «Я впевнений ,що ти ніколи не скажеш про мене погано»
Це допоможе учням повірити в свої можливості й налаштуватися на робочий лад.
II Мотивація навчальної діяльності .Актуалізація опорних знань
Слово вчителя:
Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати частини мови і на уроці ми познайомимося із прислівником.
Але спочатку ,подивіться ,будь ласка, на дошку. Ви бачите слова видатної української поетеси Лесі Українки : «Слово-то мудрості промінь ,слово –то думка людська»(діти зачитують епіграф ,попередньо записаний на дошці та пояснюють як вони його зрозуміли)
Пропоную Вам  дати відповіді на запитання й таким чином пригадати ,що ви вже знаєте про частини мови ( Метод «Мозковий штурм»
1)Скільки є самостійних частин мови? Назвіть їх.
2)Яка частина мови не належить ні до самостійних ,ні до службових?
3) Слово «зелень» -це…(яка частина мови?)
4) Речення «Куй залізо поки гаряче» за метою висловлювання
5) Я, ми ,ти ,ви ,вони –це…..
6)Скільки існує частин мови?
7) До якої частини мови належать слова :радість ,краса ,сила ,мудрість ?
8) Утворіть  від поданих слів присвійні прикметники: мама ,тато ,бабуся , сестра ;школа, учителька, учень; лебідь, ластівка, сойка.
9) Чим відрізняються самостійні частини мови від службових?
10) Який розділ науки про мову вивчає частини мови?
III Ознайомлення з темою , метою і завданнями уроку :
Розгорніть ,будь ласка ,зошити й запишіть число ,класна робота й тему нашого уроку :
Прислівник: загальне значення ,морфологічні ознаки ,синтаксична роль
По завершенню уроку Ви :
знатимете: що таке прислівник, його лексичне значення та морфологічні ознаки
умітимете: знаходити прислівники в реченні ,визначати їх морфологічні ознаки ,правильно й доцільно вживати в усному й писемному мовленні
цінуватимете: красу та неповторність рідної мови
IV Вивчення нового матеріалу :
Робота з таблицею та роздатковим матеріалом з теми
Завдання: Заповнити   пропущені місця в таблиці «Усе про присліввник»
 

На які питання відповідає частина мови

Загальне граматичне значення

Морфологічні ознаки

 

постійні

непостійні

Синтаксична
роль

Як? яким способом?
з якого часу?
до якого часу? скільки? наскільки?
якою мірою? де? куди? звідки? з якою метою? який? яка?
яке?

1)
2)
3)



незмінність

1)
2)
3)

Робота з підручником :

Виконання вправи 328 (с.121) із  взаємоперевіркою

V Закріплення нового матеріалу:
Творча студія «Рекламний ролик»
Пропоную Вам шляхом жеребкування об’єднатися в групи .
Зараз кожен із вас отримає кольоровий аркуш папері і таким чином дізнається у якій групі доведеться працювати.
Ваше завдання :використовуючи прислівники ,створити «рекламний ролик» на задану тему :
Перша група: Реклама цікавого українського фільму (наприклад «Іван Сила»)
Друга група: Реклама відкриття розважального центру для дітей.
VI Підсумки уроку .Рефлексія .Виставлення оцінок . Інструктаж домашнього завдання
Прийом «Валіза .Кошик .М’ясорубка»
На жовтому аркуші зображено валізу –тобто знання отримано, на синьому аркуші є кошик- що означає що знань багато і це викликає сум ,печаль і негативні емоції ,на сірому аркуші зображено м’ясорубку, тобто, інформацію отриману на уроці необхідно прокрутити.
   Завдання учнів полягає в тому ,що необхідно витягнути певну картинку і пояснити свій вибір.
Домашнє завдання :скласти резюме про прислівник .,виконати вправу 333 (с.122)
 


 

 

docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку