Конспект уроку з української мови для 9 класу на тему "Складне речення з різними видами зв'язку"

Про матеріал

Урок із теми «Складне речення з різними видами зв'язку» розроблено відповідно до чинної програми. Запропоновані види робіт сприяють різнобічному особистісному та мовленнєвому розвиткові здобувачів освіти.

Серед форм робіт є ті, що формують у дев'ятикласників потребу у вивченні рідної мови, сприяють вихованню загальнолюдських цінностей, виробленню умінь та навичок користуватися засобами мови, засвоєнню базових граматичних, лексичних, правописних, стилістичних, пунктуаційних умінь та навичок.

Перегляд файлу

Тема уроку. Складне речення з різними видами зв’язку         

Мета уроку: поглибити, узагальнити й систематизувати знання учнів із    синтаксису; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички;

розвивати усне й писемне мовлення, увагу, пам’ять;

виховувати любов до рідної землі, батьківської оселі, народних символів. 

 Обладнання: індивідуальні картки, колективні картки, підручник, тлумачний  словник та словник синонімів.                                                                                                 

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань

Девіз уроку: Калина – це наша Україна.

      Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Робота з індивідуальними картками ( 2 учні працює біля дошки).                    2. Робота з колективною карткою ( учитель працює з рештою учнів класу).

     Колективна картка

Прочитати текст. Назвати в ньому речення з різними видами зв’язку. Записати. Накреслити схему.

 Колискова, як жодна інша пісня, передає багатющий світ материнських почуттів, безмежну любов до своєї дитини. У пісню для немовляти вкладали найсокровенніше, а ще мати вплітала калину, яка в колисанках символізує красу, силу, фізичне й моральне здоров’я дитини.

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Повторення, узагальнення й систематизація теоретичних положень теми

1. Лінгвістична розповідь одного з учнів про складне речення з різними видами зв’язку.

IV. Узагальнення й систематизація знань із теми

1. Робота з підручником

Виконати усно вправу 1 (с.112-113).

2. Пояснювальний диктант

Записати речення. Пояснити орфограми та пунктограми в них. Указати  складне речення з різними видами зв’язку та накреслити до них схеми.

Пам’ятаю: у нашій хаті завжди звучала пісня, бо рід наш був великий і співучий. Отак і зростали   в роботі та в пісні. Нас, дітей, дорослі не вчили пісень, але знали ми їх силу-силенну, вони самі лягали на серце. Багато пісень було про калину, їх дуже любила співати моя мати.

3. Робота в групах

Група А. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного слова.

Калина – один із прекрасних символів України, який уходить у нашу свідомість із калинової колиски.

Група Б. Зробити синтаксичний розбір речення. Пояснити орфограми та пунктограми.

 З-поміж усіх материнських пісень осібною пишною гілкою виокремлюються пісні, пов’язані з калиною.

3. Словникова робота. Пояснити лексичне значення виділених слів. Підібрати до них синоніми.

Осібний  1. Те саме, що окремий. 2. Належний окремій особі; власний, власницький.

Виокремлюються стають виразним, виділяються серед чого-небудь.

Осібною  вла́сний, власницький, особи́стий, прива́тний, свій.

Виокремлюються – виділяються, висвічуються, обрисовуються,

вирізняються.

4. Диктант із коментуванням

Пояснити розділові знаки в реченнях. Указати вид речень. Накреслити схеми.

 Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше мають її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої, вікової героїчної боротьби за волю, в результаті якої – велетенське кладовище: високі в степу могили, руїна та прекрасна на весь світ, безіменна, невідомо коли і ким складена пісня…                                                                                   

Україна – розкішний вінок із рути і барвінку, що над ним світять заплакані золоті зорі… (С. Васильченко).

 

V. Творча робота

Написати твір за поданим початком. У роботі використати складні речення з різними видами зв’язку.

Калина – це наша Україна. Любімо її, шануймо, причащаймося до незглибимих джерел народних звичаїв, традицій, символіки, що їх віками плекали наші пращури – на щастя, на добро, на звеличення рідної України.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

      Рефлексія

  1. Діти, чи задоволені ви собою?
  2. Які прогалини у знаннях виявили?
  3. Яких умінь не вистачило, щоб отримати кращу оцінку?

VII. Повідомлення домашнього завдання

Повторити § 32.

Виконати домашню вправу (с. 115) та опрацювати рубрику «Культура слова»  (с. 115).

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку