Розроблений урок, за допомогою інноваційних технологій, дає можливість розвивати у учнів творчі здібності, вдосконалювати вживання прикметників у соєму мовленні, формує комунікативні компетентності.
Тема: Вживання прикметників у загадках.
Мета: Створити умови для систематизації і закріплення знань учнів про прикметник; вчити влучно вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати інтерес до усної народної творчості; збагатити словниковий запас учнів. Формувати соціокультурну і комунікативну компетентності . Виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: картки для парної, групової та індивідуальної роботи, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Я рада бачити тут кожного із вас.
Ви всі готові до уроку. В класі тиша.
Весна вже заглядає потайки у клас
І за вікном чарівну казку пише.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні, діти, диво дивне сталося. Тільки-но я зранку зайшла до класу, відчинила вікно, як у класі з’явилася гостя.
Гостя до нас завітала –
Холод, сніг увесь прогнала.
І дарує, залюбки,
Лісу – трави і квітки.
- Хто ж ця гостя? Так це Весна. Вона залишила кошик з квітами. А квіти не прості, а з завданнями. Виконуючи завдання, ми сплетемо весняний віночок.
1) «Мікрофон».
- Що таке прикметник?
- На які питання відповідає?
- Яким членом речення виступає?
- Навести приклади прикметників.
2) Каліграфічна хвилинка.
Дд ду дм до духмяний
- Складіть речення зі словом духмяний. Запишіть та визначте головні та другорядні члени речення.
(В саду пахла духмяна черемха. чи Звідкись вітерець приніс духмяний аромат квітів.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Створення проблемної ситуації.
Послухайте загадку про квітку.
Росту я на луках, в парках. У мене є листочки, голівка. Перетворююсь на кульку.
А тепер послухайте загадку з прикметниками.
Я весняна квітка, росту на зелених луках. Маю маленьку жовту голівку, схожу на сонечко з золотистими промінчиками. Перетворююсь на пухнасту білу кульку.
ІV. Робота над темою уроку.
Птах великий і красивий.
Чорний, а ще білий-білий.
Гострий дзьоб, тоненькі ноги.
Вернувсь з далекої дороги.
Запишіть загадку та підкресліть прикметники хвилястою лінією.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. (Під пісню «Тече вода з-під явора…»Музика Олександра Злотника у виконанні Дитячої Театральної Студії «Фора»)
Сонце, хмара, дощ, вітер.
Тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець …
І з’явився цвіт … . (біленький, весняна, тепленький)
Й … спідничку.
Запах … і …
Наповняє ліс … . (весняний, фіолетову, жовті, ніжний, духмяний)
Суконьки … .
Радо сонечко вітають,
… дзвоном зустрічають. ( синенькі, ніжним, маленькі)
Немов сніжинки … .
В … листі спочивають,
П’янкий … запах мають.( зеленім, білосніжні, весняний, ніжні — ніжні)
Додатково.
…, ніжні віти,
… кору, стан… .
Як я звуся, діти? (гнучкі, зелененьке, тоненький, білу)
|
4) к |
о |
н |
в |
а |
л |
і |
я |
|||
5) б |
е |
р |
е |
з |
а |
||||||
1) п |
і |
д |
с |
н |
і |
ж |
н |
и |
к |
||
3) д |
з |
в |
і |
н |
о |
ч |
к |
и |
|||
|
2) ф |
і |
а |
л |
к |
а |
|||||
1. Весна.
2. Красива, різнобарвна.
3. Прийшла, розвеселила, прикрасила.
4. Нарешті прийшла тепла весна.
5.Пора року.
«Рідна мова — це музика й малювання.»
V. Підсумок уроку. (Прийом «Крісло вчителя»)
- Які питання ви хотіли б задати класу?
- Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
- Які нові знання здобули?
- Що найбільше сподобалось?
VІ. Домашнє завдання. Самостійно скласти загадку. Можна віршовану, можна прозову.
Оцінювання.