Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему "Вживання прикметників у загадках"

Про матеріал

Розроблений урок, за допомогою інноваційних технологій, дає можливість розвивати у учнів творчі здібності, вдосконалювати вживання прикметників у соєму мовленні, формує комунікативні компетентності.

Перегляд файлу

            

Тема:  Вживання прикметників у загадках. 
Мета: Створити умови для систематизації і закріплення знань учнів про прикметник; вчити влучно вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати інтерес до усної народної творчості; збагатити словниковий запас учнів. Формувати соціокультурну і комунікативну компетентності . Виховувати любов до рідного слова. 

Обладнання: картки для парної, групової та індивідуальної роботи, презентація.

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

Я рада бачити тут кожного із вас.

Ви всі готові до уроку. В класі тиша.

Весна вже заглядає потайки у клас

І за вікном чарівну казку пише.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні, діти, диво дивне сталося. Тільки-но я зранку зайшла до класу, відчинила  вікно, як у класі з’явилася гостя.

Гостя до нас завітала –

Холод, сніг увесь прогнала.

І дарує, залюбки,

Лісу – трави і квітки.

- Хто ж ця гостя? Так це Весна. Вона залишила кошик з квітами. А квіти  не прості, а з завданнями. Виконуючи завдання, ми сплетемо весняний віночок.

1) «Мікрофон».

- Що таке прикметник?

- На які питання відповідає?

- Яким членом речення виступає?

- Навести приклади прикметників.

2) Каліграфічна хвилинка.

Дд ду дм до духмяний

  - Складіть речення зі словом духмяний. Запишіть та визначте головні та другорядні члени речення.

(В саду пахла духмяна черемха. чи Звідкись вітерець приніс духмяний аромат квітів.)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Створення проблемної ситуації.

Послухайте загадку про квітку.

Росту я на луках, в парках. У мене є листочки, голівка. Перетворююсь на кульку.

  • Чи можна здогадатися про яку квітку йде мова? 
  • Чого не вистачає?

А тепер послухайте загадку з прикметниками.

Я весняна квітка, росту на зелених луках. Маю маленьку жовту голівку, схожу на сонечко з золотистими промінчиками. Перетворююсь на пухнасту білу кульку.

  • То яка це квітка? Так це кульбабка.
  • Яке значення мають прикметники? (Збагачують мову, роблять її яскравішою, виразнішою.)
  • Де ми можемо зустріти прикметники?
  • А сьогодні будемо працювати із загадками.
  • А що таке загадка? 
    Загадка – це один із давніх жанрів усної народної творчості. Вона виникла ще до того як люди навчилися читати і писати. Слово загадка походить від слова «гадати», що означає думати, міркувати. 
    Запишіть прикметники ознаки кульбабки та розфарбуйте її. З ким можна порівняти прикметник? (З художником, що малює картини світу різними барвами)

ІV. Робота над темою уроку. 

  1. Настала весна і птахи радо повертаються з вирію. Який це птах завітав до нас?

Птах великий і красивий.

Чорний, а ще білий-білий.

Гострий дзьоб, тоненькі ноги.

Вернувсь з далекої дороги.

Запишіть загадку та підкресліть прикметники хвилястою лінією.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.   (Під пісню «Тече вода з-під явора…»Музика Олександра Злотника  у виконанні Дитячої Театральної Студії «Фора»)

  1. А зараз  розбийтеся на групи та підберіть прикметники до слів:

Сонце, хмара, дощ, вітер.     

  1. Весна прикрасила ліси квітами. Та не можливо відгадати якими. Відсутні прикметники. Ваше завдання відтворити загадки за допомогою слів із довідки.

 

  1. Перша квіточка …                                          ПІДСНІЖНИК

Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець …

І з’явився цвіт … .       (біленький, весняна, тепленький)

 

 

  1.  Має гарні  … вічка.                                               ФІАЛКА

Й …  спідничку.

Запах … і …

Наповняє ліс … .    (весняний, фіолетову, жовті, ніжний, духмяний)

 

  1. Квіточки … .                                                  ДЗВІНОЧКИ

Суконьки … .

Радо сонечко вітають,

  дзвоном зустрічають.  ( синенькі, ніжним, маленькі)

 

  1. Дзвіночки в лісі …,                                          КОНВАЛІЯ

Немов сніжинки … .

В … листі спочивають,

П’янкий  … запах мають.( зеленім, білосніжні, весняний, ніжні — ніжні)

 

Додатково.  

  1. Маю плаття …,                                                      БЕРЕЗА

…, ніжні віти,

… кору, стан… .

Як я звуся, діти?  (гнучкі, зелененьке, тоненький, білу)

 

  1. - А зараз загадайте загадки один одному і впишіть відгадки у кросворд. Яке слово утворилось?  (Весна)

 

 

4)  к

о

н

в

а

л

і

я

 5)  б

е

р

е

з

а

1)  п

і

д

с

н

і

ж

н

и

к

3)  д

     з

в

і

н

о

ч

к

и

 

2)  ф

і

а

л

к

а

 

  1. «Сенкан» до слова весна.

1. Весна.

2. Красива, різнобарвна.

3. Прийшла, розвеселила, прикрасила.

4. Нарешті прийшла тепла весна.

5.Пора року.

 

  • Молодці діти! Всі завдання весни виконали, сплели чарівний віночок. Я бажаю вам, збагачувати свою мову, слідкувати за її виразністю та правильністю, бо

                          «Рідна мова — це музика й малювання.»

V. Підсумок уроку.  (Прийом «Крісло вчителя»)

                                            - Які питання ви хотіли б задати класу?

- Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

- Які нові знання здобули?

- Що найбільше сподобалось?

VІ. Домашнє завдання. Самостійно скласти загадку. Можна віршовану, можна прозову.

Оцінювання.

 

 

docx
Додано
25 січня 2018
Переглядів
2876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку