Тема уроку. Велика буква в кличках тварин.
Мета уроку. Формування предметних компетентностей:
закріплювати знання учнів про слово як одиницю мови і мовлення; формувати уміння розрізняти тварину та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати спостережливість,увагу; розширювати світогляд; виховувати любов до тварин;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати навички доводити роботу до кінця, аналізувати результати роботи;
здоров’язбережувальної:учити дотримуватися норм гігієни читання і письма;
загальнокультурна грамотність.
Хід уроку
І. Етап орієнтації й мотивації діяльності
Створення сприятливої атмосфери
Ви – найкращі Ми- найкращі
Ви – активні Ми- активні
Ви- розумні Ми- розумні
сміливість – у скромних, комунікабельність – у мовчазних, рішучість – у невпевнених, а жагу до знань я хотіла б бачити у кожному з вас.
З каліграфічної хвилинки.
Загадка
Це слово кожен знає,
Ні на що не проміняє!
До цифри «сім» додам «я» -
Що вийде? (Сім'я)
Нащоліпшийклад, коливсім’їлад.
А ось однокласник Петрика Дмитрик зробив запис на своїй сторінці в інтернеті і, нажаль, припустився помилок. Знайдіть в тексті помилки і виправте їх.
Незабаром зимові канікули. Школярі будуть отдихати. Оленка з мамою вірою Петрівною поїде до бабусі в село. Дениско з дєдушкою Іваном семеновичем буде на дачі.
ІІ. Етап цілепокладання
Тема, мета уроку
Тема нашого уроку – Велика буква в кличках тварин. Ми навчимося розрізняти тварину та її кличку, правильно записувати клички тварин; доводити роботу до кінця та аналізувати її результати.
ІІІ. Етап цілереалізації
1. Словникова робота
- Що таке кличка? Де ми можемо з’ясувати лексичне значення слова?( в тлумачному словнику)- слайд
- якщо клички – це імена, то який висновок ми можемо зробити? ( правило)
- Подивіться на дошку. Прочитайте назви тварин, що живуть у Петрика та їх клички.
2. Самостійна робота ( слайд)
- А зараз подібне завдання виконайте самостійно.
Списати словосполучення і підкреслити однією лінією назви тварин, а їх клички- хвилястою. ( слайд)
3. Фізкультхвилинка
Гра «Велика буква чи мала»
( якщо іменник пишеться з великої букви – піднімаємось на носочки, руки вгору. Якщо з малої – руки на пояс і присідаємо)
Марійка, собака, Олег, корова, Барсик, коза, Оксана, Петрівна, котик, Іванович.
4. Робота в групах ( казка «Ріпка»)
- Кожного вечора бабуся читає Петрикові казки. А яку казку слухає Петрик сьогодні ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
( слайд)
ІV. Рефлексійно- оцінюючий етап
Підсумовуючи наш урок попрацюємо з кольоровими капелюшками.
2. Оцінювання діяльності учнів на уроці
- Якщо ви отримали міцні знання на уроці візьміть жовту кульку, якщо вам потрібно ще повторити правило, закріпити його на практиці - голубу, якщо ви зовсім мало що зрозуміли і вам потрібна допомога- червону. Прикріпіть кульки на ялинку.
3. Домашнє завдання ( на вибір) Виконати впр.1 стор.78 або творче завдання на картці.