Урок «Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами – назвами предметів».

Про матеріал
Підібрані завдання допоможуть вчителю зацікавити учнів та перевірити їх знання з даної теми.
Перегляд файлу

Тема. «Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами – назвами предметів».

Мета: повторити та узагальнити знання учнів про іменник, його граматичні  категорії; удосконалити навички правопису; розвивати вміння впізнавати іменники власні і загальні; формувати вміння працювати у групах; виховувати інтерес до казок.

Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, LEGO, предметні малюнки, картки, планшет «геоборд», завдання з програми «Розумники», аудиозапис УНК «Ріпка», клей, аркуш паперу А3.

Тип уроку:  урок  закріплення знань,умінь та навичок.  

Хід уроку

І. Організація  учнів до уроку.

1.Створення  емоційно – сприятливої атмосфери уроку для навчання

 Закінчилася перерва,

Продзвенів чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

Всі гарненькі, чепурненькі

Й до роботи беручкі.

Починаємо працювати,

Ви ж у мене молодці,

Мови рідної знавці.

 

2. Психологічна настанова.

 Гра «Склади план уроку».

  • А як будемо працювати на уроці – дізнаємось, розташувавши прислів’я в правильному порядку.

2.Хто багато робить, той і багато вміє.

3.Зробив діло – гуляй сміло.

1.Добрий початок – половина роботи.

- Молодці. У нас добрий початок і я сподіваюсь, що ми з вами виконаємо багато цікавих завдань.

Мотивація навчання учнів.

Вправа « Надія

- Яким же ви уявляєте цей урок ? Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Продовжте « Я очікую…»

Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Ви маєте:

  • закріпити свої знання і вміння з теми «Іменник»;
  • правильно і чітко висловлювати свої думки;
  • дотримуватися культури писемного мовлення;
  • переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.
  • Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші і мої очікування

 

II. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Кросворд (слайд 1)

Розв’язавши кросворд  дізнаєтесь з якої теми підсумковий урок.  

                                                   Б    І   Л  К  А 

                                              Т  У   М  А   Н

                                          В  І   Т   Е   Р

                                   С Н І  Ж  И  Н  К  А

                                          О  С  І   Н   Ь

                                                    З  И  М  А

                              Б  У  Р  У  Л  Ь  К  А 

  1. Ой, яка ж вона гарненька , пишно хвоста і раденька, не звірятко -– просто диво, невгамовне, пустотливе. Вгору – вниз, на гілку з гілки.  Хто це буде , діти ?  ( білка )
  2. Сиві воли усе поле залягли . ( туман )
  3. Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. ( вітер )
  4. Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, стала  краплею води (сніжинка)
  5. Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає . ( осінь )
  6. Хто наткав волокна аж до лісу від вікна ? І сміється, задається

«От така ширина !» ( зима )

       7.  Що росте догори коренем ? ( бурулька )

    - Яке утворилося слово ? (Іменник)

  •    От про цю частину мови й буде, діти, в нас сьогодні розмова. Ми повинні пригадати все, що ми вчили про іменник, а тому повинні  бути уважними, активними, старанними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа „Мікрофон”. Бліцопитування.   

«Продовжи речення»   

  • Іменник – слова, які називають ….
  • Відповідають на запитання ….
  • На питання хто? Відповідають слова назви …..
  • На питання що? Відповідають слова назви ….
  • Іменники є загальні і…..
  • Власні іменники пишуться з ……, а загальні -……..
  • Напевно ,  кожен знає: число іменник має

         Якщо один - це  однина,  якщо багато – множина

- Які слова з відгадок відповідають на запитання хто?

2.Тренувальні вправи з LEGO( презентація)

C:\Users\rozumniki\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\FB_IMG_1605720971288.jpg
3. Робота в групах.

(Об’єднання за кольорами з LEGO)

  • Розподіли слова.
  • Розподіли малюнки на істоти і  неістоти.
  • Виклади предмети з резинок (хто? що?)

Перевірка виконаних робіт. Висновок.

-Отже. Іменники – є істоти і неістоти .

4. Розумники. (інтерактивна дошка 2 кл. мова  4 файл,2 папка 3 завдання)

- На які запитання відповідають дані іменники?

- Який же птах зайвий? Чому?

4. Робота в зошитах.

- Розгорніть зошити,запишіть дату і вид роботи.

Загадка.

На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко,

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати? (Ріпка)

  • Ріпа була однією з небагатьох сільськогосподарських культур, врожай якої вдавалося збирати двічі на рік навіть в умовах нашого клімату.
  • У ріпі міститься багато кальцію, тому вона була незамінним засобом зміцнення кісток у селянських дітлахів. Суміш соку ріпи з медом дуже добре допомагає при простудних захворюваннях. А полоскання рота соком ріпи рятувало наших предків від зубного болю.

 

  • Каліграфічна хвилинка. Звуко - буквенний аналіз слова.

іп пк ка Ріпка

  • Прослуховування уривку казки «Ріпка»
  • Прослухайте уважно уривок казки і запам’ятайте загальні та власні іменники.
  • Давайте запишемо їх в зошити.

Дід Андрушка, баба Марушка, онучка Мінка, собачка Жучка, киця Варварка, мишка Сіроманка.

Підсумок: загальні назви пишуться з маленької, а власні – з великої.

  • Фізкультхвилинка

Не прожити без секретів.

Знаєм назви ми предметів.

Зможем всі секрет відкрити.

Тільки треба відпочити.

Стали, випрямили спини.

(хто?) – це люди і тварини.

Летим на лижах крізь замети. (імітують відповідні рухи)

(що?) – це інші всі предмети.

Дружно сіли на санчата

І щодуху будем мчати.

Не щипай, морозе, щічки.

Ми одягнем рукавички.

Ой не мерзніть, наші ніжки.

Ми пограємось у сніжки.

Добре, діти, взимку грати?

А тепер всім працювати.

  • Змінити  слова: один – багато (4 файл, 3 папка,4 завдання).
  • Записати попам’яті пари слів.
  • Отже, іменник має число: однина – множина.

IV. Узагальнення знань учнів. 

 Складання  інтелект- карти  на тему:  «Іменник».

Рефлексія.

Вправа "Незакінчене  речення"

- Я навчився/навчилася……..

- Я зрозуміла/зрозумів…….

-Я запам’ятав/запам’ятала…….

- Я дізнався/дізналася……..

V.  Підсумок уроку.

Молодці, ви добре засвоїли вивчений матеріал. Закріпили вміння розпізнавати іменники істоти та неістоти, власні та загальні назви. Цим ви збагатили і збагачуєте своє мовлення

 

-

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку