Урок української мови. Тема: Будова слова

Про матеріал
Українська мова. Тема: Будова слова, закінчення. Основа. Як визначити закінчення та основу слова?
Перегляд файлу

Українська мова

 

Тема: Будова слова. Закінчення. Основа.

Як визначити закінчення й основу слова.

Очікувані – взаємодіємо письмово: записує окремі результати слова та речення, дотримуючись навчання: опрацьованих правил щодо оформлення речень на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються, відновлює деформований текст;

  • Досліджуємо мовлення: знаходить у висловлюванні та пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів, утворює відповідні граматичні форми слів для поширення або ускладнення речення; творить нові слова на основі запропонованих (змінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова)

 

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організація класу
  • Девіз нашого уроку: Щоб знання глибокі мати – будем дружно працювати.

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й весело усім класом працювати.

  • Сьогодні на уроці вас чекає цікава мандрівка до Країни Слова. Виберіть букву і скажіть, що візьмемо з собою на урок, щоб він пройшов не марно?

У – увага

Р – розум

О – охайність

К – кмітливість і каліграфію.

 

ІІ. Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності. У Країні Слова живуть слова. А ще там є такі жителі: це дівчинка Мовка, яка добре знає українську мову.

І цей задерикуватий хлопчик, який не зовсім добре знає нашу мову, але у нього є велике бажання її вивчити. Допоможемо йому?

  1. Каліграфічна хвилинка.

Сьогодні, діти, ми розголосимо одну таємницю української мови, ми дізнаємося про будову слова.

 

Урок продовжим без заминки з каліграфічної хвилинки.

 

за    чен    ня   кін    закінчення

ва   но   ос   основа

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником с.83

Правило

Як визначити закінчення – змінити слово.

Частина слова без закінчення – це основа.

 

Літо   літа    за літом

Верба   верби   під вербою

  1. Робота з деформованими реченнями, вправа 4 с.83
  2. Фізкультхвилинка

Нас розминка жде нова –

Про світ слова, про слова.

Слово «оплески» кажу я –

Веселенько аплодую.

Промовляю слово «йду» -

Уявляю я ходу.

Слово «зайчик» я згадаю,

І скачу ураз, стрибаю.

…Про слова поговорили,

А тепер за парти сіли.

  1. Вправа «Броунівський рух»
  2. Завдання за вибором.
  3. Картка червоного кольору (зображення квітів)
  4. Прочитай. Зєднай стрілочкою слово із закінченням.

Хто ж ті ягоди не знає

Від застуди їх приймають.

Тільки це не є малина

Що за ягода?  (калина)

 

Картка жовтого кольору

Прочитайте. У виділених словах познач закінчення.

 

Плаче над водою із розплетеною косою.

Гнучка, як верба.

На городі під вербою стоїть криниця із водою.

Без верби і калини нема України.

Така правда, як на вербі груші ростуть.

 

ІІІ. Заключна частина

Метод «Мікрофон»

Що нового дізналися на уроці?

Суржик виконав вправу і надіслав вам листа.

 

Розкажіть батькам про закінчення.

Для чого воно потрібне:

 

Домашнє завдання

Зошит з друкованою основою с.53. Вправа 1 письмово, вправа 2 усно.

 

docx
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку