Українська мова
Тема: Будова слова. Закінчення. Основа.
Як визначити закінчення й основу слова.
Очікувані – взаємодіємо письмово: записує окремі результати слова та речення, дотримуючись навчання: опрацьованих правил щодо оформлення речень на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються, відновлює деформований текст;
Хід уроку
І. Вступна частина
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й весело усім класом працювати.
У – увага
Р – розум
О – охайність
К – кмітливість і каліграфію.
ІІ. Основна частина
І цей задерикуватий хлопчик, який не зовсім добре знає нашу мову, але у нього є велике бажання її вивчити. Допоможемо йому?
Сьогодні, діти, ми розголосимо одну таємницю української мови, ми дізнаємося про будову слова.
Урок продовжим без заминки з каліграфічної хвилинки.
за чен ня кін закінчення
ва но ос основа
Робота з підручником с.83
Правило
Як визначити закінчення – змінити слово.
Частина слова без закінчення – це основа.
Літо літа за літом
Верба верби під вербою
Нас розминка жде нова –
Про світ слова, про слова.
Слово «оплески» кажу я –
Веселенько аплодую.
Промовляю слово «йду» -
Уявляю я ходу.
Слово «зайчик» я згадаю,
І скачу ураз, стрибаю.
…Про слова поговорили,
А тепер за парти сіли.
Хто ж ті ягоди не знає
Від застуди їх приймають.
Тільки це не є малина
Що за ягода? (калина)
Картка жовтого кольору
Прочитайте. У виділених словах познач закінчення.
Плаче над водою із розплетеною косою.
Гнучка, як верба.
На городі під вербою стоїть криниця із водою.
Без верби і калини нема України.
Така правда, як на вербі груші ростуть.
ІІІ. Заключна частина
Метод «Мікрофон»
Що нового дізналися на уроці?
Суржик виконав вправу і надіслав вам листа.
Розкажіть батькам про закінчення.
Для чого воно потрібне:
Домашнє завдання
Зошит з друкованою основою с.53. Вправа 1 письмово, вправа 2 усно.