Гужівський ліцей ІМР
Конспект уроку української мови на тему: «Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.» 4 клас
Підготувала учитель початкових класів:
Оксана Шаповалова.
2022-2023 н.р.
Тема. Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.
Мета. Активізувати мислення учнів. Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника; продовжувати знайомити з поняттям відмінювання, з системою відмінків іменників; удосконалювати вміння визначати відмінки іменників в тексті; розвивати усне та писемне мовлення учнів.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися – вчити здобувачів освіти цінувати власний час та час інших людей, вдосконалювати навички зіставляти написане із зразком та самостійно робити перевірку написаного.
Здоров’язбережувальна – готовність допомагати.
Інформаційна – вдосконалювати навички самостійного опрацювання матеріалу за підручником та використовувати інтернет-джерела для власного розвитку.
Соціальна – формувати здатність взаємодіяти з іншими учасника освітнього процесу.
Форми навчання: індивідуальні, парні, групові, фронтальні.
Тип уроку: комбінований
Підручник: М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик, Частина І, с.80-82. впр. 1-5.
Хід уроку
І. Організація класу
Метод «Настрій крапельки»
Цеглинки Lego (показати свій настрій)
Всім доброго дня. Покажіть цеглинками ваш настрій. В кінці уроку порівняємо, чи змінився він. Налаштовуємося на роботу та пригадаємо:
Тема місяця – Світ невідомий.
Тема тижня – Світ невідомий навколо тебе.
Тема дня - Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Під час фронтального опитування здобувачів освіти інші діти показують правильність відповіді цеглинками LEGO – червона цеглинка – відповідь неправильна, зелена цеглинка – правильна відповідь )
Записуємо в зошитах число, класна робота та елементи слова та саме слово
Сімнадцяте січня
Класна робота
Ві рус
Вірус
(скласти з цим словом речення та записати його в зошит)
Віруси – невидимі мікроорганізми, що спричиняють хвороби в організмі людини.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо відмінювання іменників, дізнаємося про початкову форму іменників, навчимося визначати відмінок іменника в реченні.
Робота з підручником с. 80-82
1. Бесіда
- скільки всього відмінків? (7) Шість із них відповідають на питання. Назвати відмінки та запитання до них.
- який відмінок відрізняється від решти? (Кличний)
- чому? (в нього немає питання і використовується під час звертання)
Вправа 1.
Розглянемо таблицю. Запам’ятаємо назви відмінків, скорочене їх позначення та запитання до кожного з відмінків. Прочитати приклад відмінювання слів учень (в однині) та учні (у множині). Звертаємо на закінчення слів при відмінюванні.
Вправа 2.
Прочитати вірш Дмитра Білоуса. Дібрати до нього заголовок.
Доскіпує – прискіпливо допитується.
Навзаєм – взаємно.
Назвати всі відмінки. Пояснити, чому вони так називаються.
Складання тексту-розповіді за віршем про відмінки іменників.
Дослідження: який відмінок можна назвати початковою формою іменника? Чому?
ІV. Узагальнення й систематизація знань здобувачів освіти.
Записати висловлювання про Україні. Назвати повторювальний іменник. Позначити в ньому закінчення. Записати в дужках відмінок.
Україну (Р.), Україно (З.), Україна (Зн.), Україні (Д.).
Прочитаємо правило.
Вправа 4.
Робота в групах
Щоб розпочати роботу над наступним завдання – об’єднаємося в групи.
Давайте згадаємо правила роботи в групах.
Завдання до вправи: прочитати вірш Надії Голуб, визначити головну думку та тему, дібрати заголовок.
Один із здобувачів освіти читає вірша.
Матінко – [- о' = о - - о], 7 б., 7 зв., 3 скл., 1 скл. нагол., [м а' т’ і н к о].
IV. Домашнє завдання
Сьогодні на уроці ми продовжували знайомитися із відмінюванням іменників, визначали початкову форму. В домашньому завданні треба пригадати, все що ми вивчили про абстрактні іменники, знайти їх у завданні. Скласти та записати два речення на вибір із будь-якими словами. Визначити рід слова біль.
Покажіть цеглинками ваш настрій. Чи змінився він? В яку сторону? Чому, як ви вважаєте?
Сьогодні ми змогли піднятися ще на одну сходинку у світ української мови.
Ви сьогодні молодці. Працювали активно та злагоджено.
Щоденні 5:
Я знаю… правила правопису.
Я вмію … змінювати іменники за числами.
Я вказую … рід іменників.
Я виконую … звуко-буквений аналіз слів.
Я виконую … все правильно і охайно.
Домашнє завдання вправа 5 с. 82.
Урок закінчено.