Конспект уроку з української мови на тему: «Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 4 класу за підручником М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик. Київ Видавничий дім "Освіта" 2021 рік.
Перегляд файлу

 

Гужівський ліцей ІМР

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку української мови на тему: «Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.» 4 клас

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель початкових класів:

Оксана Шаповалова.

 

 

 

 

2022-2023 н.р.


Тема. Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.

Мета. Активізувати мислення учнів. Повторити і поглибити знання учнів про  загальне значення  та  граматичні ознаки іменника; продовжувати знайомити з поняттям відмінювання, з системою відмінків іменників; удосконалювати вміння  визначати відмінки іменників в тексті; розвивати усне та писемне мовлення учнів.

Формування ключових  компетентностей:

Уміння вчитися  вчити здобувачів освіти цінувати власний час та час інших людей, вдосконалювати навички зіставляти написане  із зразком та самостійно робити перевірку написаного.

Здоров’язбережувальна  – готовність допомагати.

Інформаційна  – вдосконалювати навички самостійного опрацювання матеріалу за підручником та використовувати інтернет-джерела для власного розвитку.

Соціальна – формувати здатність взаємодіяти з іншими учасника освітнього процесу.

Форми навчання: індивідуальні, парні, групові, фронтальні.

Тип уроку: комбінований

Підручник: М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик,  Частина І, с.80-82. впр. 1-5.

                                                 Хід уроку

І. Організація класу

Метод «Настрій крапельки»

Цеглинки Lego (показати свій настрій)

Картинки по запросу настроение капельки

Всім доброго дня. Покажіть цеглинками ваш настрій. В кінці уроку порівняємо, чи змінився він. Налаштовуємося на роботу та пригадаємо:

Тема місяця – Світ невідомий.

Тема тижня – Світ невідомий навколо тебе.

Тема дня -  Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Мозковий штурм»

(Під час фронтального опитування здобувачів освіти інші діти показують правильність відповіді цеглинками LEGO – червона цеглинка – відповідь неправильна, зелена цеглинка – правильна відповідь )

  • Яку частину мови ми з вами зараз вивчаємо? (Іменник)
  • Що означає іменник? (назву предмета)
  • Які бувають іменники? (загальні та власні)
  • Найчастіше чим виступає в реченні? (підметом)
  • Як в реченні ми його підкреслюємо? (Однією рисочкою )
  • Який це член речення? (головний)
  • На які питання відповідає іменник ? (Хто? Що?)
  • Які іменники відповідають на питання ЩО? (які називають предмет)
  • Які іменники відповідають на питання ХТО? (які називають живі істоти)
  • Іменники змінюються за…? (числами та відмінками)
  • Ми можемо визначити рід у іменників…? (які стоять в однині)
  1. Каліграфічна хвилинка

Записуємо в зошитах число, класна робота та елементи слова та саме слово

Сімнадцяте січня

Класна робота

Ві   рус

Вірус

(скласти з цим словом речення та записати його в зошит)

Віруси – невидимі мікроорганізми, що спричиняють хвороби в організмі людини.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми повторимо відмінювання  іменників, дізнаємося про початкову форму іменників, навчимося визначати відмінок іменника в реченні.

  1. Опрацювання матеріалу за темою уроку

Робота з підручником с. 80-82

        1. Бесіда

- скільки всього відмінків? (7) Шість із них відповідають на питання. Назвати відмінки та запитання до них.

- який відмінок відрізняється від решти? (Кличний)

- чому? (в нього немає питання і використовується під час звертання)

Вправа 1.

Розглянемо таблицю. Запам’ятаємо назви відмінків, скорочене їх позначення та запитання до кожного з відмінків. Прочитати приклад відмінювання слів учень (в однині) та учні (у множині). Звертаємо на закінчення слів при відмінюванні.

Вправа 2.

Прочитати вірш Дмитра Білоуса. Дібрати до нього заголовок.

  1. Словникова робота:

Доскіпує – прискіпливо допитується.

Навзаєм – взаємно.

Назвати всі відмінки. Пояснити, чому вони так називаються.

  1. Колективна робота

Складання тексту-розповіді за віршем про відмінки іменників.

Дослідження: який відмінок можна назвати початковою формою іменника? Чому?

  1. Фізхвилинка

ІV. Узагальнення й систематизація знань здобувачів освіти.

  1. Вправа 3

Записати висловлювання про Україні. Назвати повторювальний іменник. Позначити в ньому закінчення. Записати в дужках відмінок.

Україну (Р.), Україно (З.), Україна (Зн.), Україні (Д.).

Прочитаємо правило.

  1. Виконання вправи по темі.

Вправа 4.

Робота в групах

Щоб розпочати роботу над наступним завдання  – об’єднаємося в групи.

Давайте згадаємо правила роботи в групах.

  1.               Цінувати час
  2.               Бути доброзичливим і ввічливим
  3.               Бути активним
  4.               Говорити по – одному
  5.               Працювати тихо, швидко, організовано

Завдання до вправи: прочитати вірш Надії Голуб, визначити головну думку та тему, дібрати заголовок.

Один із здобувачів освіти читає вірша.

  • Назвати іменники вжиті у початковій формі.
  • Виписати в зошит іменники вжиті у множині, з дужках біля кожного зазначити початкову форму.
  • Довести, що іменники Україно, земле, матінко  вжиті у кличній формі.
  • Поміркуйте та складіть невеликий текс-міркування «Якою я бачу Україну майбутнього».
  1. Звуко-буквенний аналіз слова.

Матінко – [- о' = о - - о], 7 б., 7 зв., 3 скл., 1 скл. нагол.,    а'  т’  і  н  к  о].

  1. Вправа для очей. Пальчикова гімнастика.

IV. Домашнє  завдання

     Сьогодні  на уроці ми продовжували знайомитися із відмінюванням іменників, визначали початкову форму. В домашньому завданні треба пригадати, все що ми вивчили про абстрактні іменники, знайти їх у завданні. Скласти та записати два речення на вибір із будь-якими словами. Визначити рід слова біль.   

  1. V.  Підсумок уроку. Рефлексія.

Покажіть цеглинками ваш настрій. Чи змінився він? В яку сторону? Чому, як ви вважаєте?

Сьогодні ми змогли піднятися ще на одну  сходинку у світ української мови.

 Ви  сьогодні  молодці. Працювали активно та злагоджено.

  •                   Що цінного ви для себе змогли взяти?
  •                   Чи знадобляться отримані знання на уроці в повсякденному житті? Наведіть приклади.

Щоденні 5:

                         Я знаю…  правила правопису.

                         Я вмію … змінювати іменники за числами.

                         Я вказую … рід іменників.

                         Я виконую … звуко-буквений аналіз слів.

                         Я виконую … все правильно і охайно.

Домашнє завдання вправа 5 с. 82.

Урок закінчено.

docx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
2369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку