До дня української мови та писемності у Хмельницькій середній загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів ✓22 імені Олега Ольжича було проведено пізнавальне шоу з української мови вчителями початкових класів:Казмірук Тетяною Володимирівною та Блажко Альоною Анатоліївною.Ідею взято з телеканалу СТБ "Солов'їне шоу".
-Привіт,привіт,наші любі вкраїнчики-це солов’їне шоу.Шоу яке створене для того, щоб всі вчительки української мови в Україні змогли б сказати:”А я ж казала що пригодиться!”
(Вставка пісня з назвою)
-Всі ми знаємо і це не секрет, що знання це сила,а знання мови-це подвійна сила і зараз на ваших очах будуть мірятися своїми силами .Ці приємні блогери,тіктокери,учні 4-х класів,найвідоміші ведучі ютуб каналу школи №22,ваші оплески.
(Представлення дітей)
-Я все життя думала що мої знання української мови такі ж глибокі як Маріїнська впадина,а солов’їне шоу довело,що це навіть не озеро Світязь,тому я також разом з вами сьогодні буду навчатись як і наші глядачі,наші вкраїнчики. І нам в цьому допоможе незрівнянна ,романтична звичайно вчителька української мови Альона Анатоліївна.
Вчителька.
-Вітаю всіх, шановні учасники,одразу зазначу ніяких шпаргалок, так ви матеріал не засвоїте. А для того щоб перевірити ваші знання, у вас буде 3раунди.
За І раунд ви отримуєте-1 бал, за ІІ раунд-2 бали і за ІІІ раунд-відповідно-3 бали.
-Я вам зичу успіхів і нехай переможе найерудованіший або найерудованіша.
(Завставка І раунд)
І раунд (Так чи ні)
-У словах “менший”,”тонший”,”дощ” пишемо м’який знак?(Ні)
-Чудово впоралися, відповіли правильно ,проте дуже часто саме у цих словах припускаються помилки.Запам’ятаємо для себе,що м’який знак ми не ставимо якщо у нас є н,а далі йде ж,ч,щ. Не будемо ставити ь у словах типу інший, уманщина також не ставимо ь у кінці слова,після шиплячих на відміну від російської мови ,тому у нас дощ.йдеш не ставимо ь.Справа у тому що шиплячі звуки у нас не можуть бути м’якими,тільки пом’якшеними.
-Скажіть будь ласка,яка літера українського алфавіту вам на вигляд подобається найбільше?Чому?(Відповідь учасника)
- Отож,запитання.
-Слова брильянт і діамант обидва вживаються в українській мові?(Ні) Тому що лише діамант!
Наступне запитання для Вас.
Вчителька.
-Абсолютно вірно,тому ці слова є загальновживаними і не є іменами .
-А зараз запитання для вас,поїхали.
-Слова “витрачати ”і “гаяти”- це антоніми?(Ні)
Вчителька.
-Тому що ці слова мають однакові значення і вони синоніми.
-У мене до вас запитання ,які звуки у вашій вимові зустрічаються частіше голосні чи приголосні?(Відповідь учасника)
-І так.
-Букви ми бачимо і пишемо?(Так)
-Неймовірно, правильно.
(Заставка пісня солов’їна мова)
-А як ваші справи,мабуть засумували уже? А це запитання саме для Вас.
- Звуки бувають м’які та приголосні?(Ні)
Вчителька.
-Звуки в українській мові бувають голосні та приголосні.
-А тепер почуємо голос цього учасника-супер тіктокера.Ваше запитання!
-М’який знак звука не позначає?( Так)
-Запитання для Вас.
-Скільки голосних звуків у слові –стільки ж і складів?(Так)
-А зараз запитання для найвідомішого блогера.
-Сполучення дж позначає 2 звуки?(Ні)
Вчителька.
За правилом укр.мови сполучення дж позначає 1 звук.
-І останнє запитання.
-Буква я завжди позначає 2 звуки?(Ні,не завжди)
Вчителька.
-Справді існує безліч випадків позначень я двома звуками.
-Підвимаємо підсумки І раунду.Боротьба продовжується.
(Заставка солов’їне шоу)
Флешмоб (А ти лети у далекі світи)
(Заставка солов’їне шоу)
-І звичайно ми щиро дякуємо нашим захисникам, які тримають мирне небо над нашими головами. І ми дякуємо їм за те, що ми маємо можливість проводити солов’їне шоу. Ми дякуємо їм за те що маємо можливість жити в такому ритмі до якого ми звикли і я прошу всіх допомагати та малювати малюночки для наших ЗСУ.Слава Україні!Героям слава!
(Заставка солов’їне шоу)
(Заставка раунд ІІ.)
Ви готові?
Раунд ІІІ.Що це?(передбачено використання презентація з картинками назвами різних предметів українською мовою)