Конспект уроку з української мови "Написання разом порядкових числівників з –тисячний"

Про матеріал
Комбінований урок української мови для учнів 6 класу ЗШ, де висвітлено цікаві матеріали з написання разом порядкових числівників з –тисячний
Перегляд файлу

Комбінований урок української мови

Тема. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.

Мета:поглибити знання про числівник, як про частину мови, вчити учнів правильно вживати числівники для позначення дат, часу; з ‘ясувати правопис складних числівників, що закінчуються на –тисячний, - мільйонний, - мільярдний, сприяти виробленню в учнів навичок вживання числівників в усному і писемному мовленні, розбору  числівника як частини мови, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати в учнів любов до рідного слова, до рідного краю.

Обладнання: кросворд, вірші, схеми

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання

Здрастуй, здрастуй, новий друже!

Кожен з нас тут небайдужий.

Станем всі – одна сім’я:

Будем друзі – ти і я.

Подивилися на мене

Усміхнулися усі

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

  • Девіз нашого уроку:

Хто поважає рідну мову –

 Вживає всі її слова безпомилково!

Вивчим цю частину мови,

Вивчимо обов’язково,

Бо вона потрібна дуже

І мені, й тобі, мій друже!

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання практичного  характеру.

  • Яку частину мови називають числівником?
  • На які групи за значенням поділяються числівники?
  • На які розряди поділяються кількісні числівники?
  • На які групи за будовою поділяються числівники?
  • Перевіримо числівники, в яких ви визначали розряд за значенням і за будовою.

Багато, сто вісім, третій, сотий,шестеро, дев’яносто три, п’ятдесяти, чимало, вісім цілих три десятих.

ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок свій починаймо!

 

г

е

к

т

А

р

 

ф

у

т

б

о

л

 

п’

я

т

с

о

Т

 

ш

і

с

т

н

А

д

ц

я

т

ь

 п’

я

т

д

е

С

я

т

 

н

а

п

а

м ‘

Я

т

ь

 

т

р

а

М

в

а

й

 

 

д

е

в ‘

я

Т

с

о

т

т

р

и

с

Т

а

 

 

м

і

л

Ь

й

о

н

  1. Одиниця земельної площі в метричній системі, яка становить 100 ар або 10000 квадратних метрів.
  2. Спортивна гра двох команд, під час якої гравці намагаються загнати м’яч в ворота суперника.
  3. 501 – 1 =
  4. 32 зменшити у два рази.
  5. 25 збільшити у два рази.
  6. Розповідати, не дивлячись на текст.
  7. Вид міського наземного рейкового електротранспорту.
  8. 1000 – 100 =
  9. 250 + 50 =
  10. Найменше семицифрове число або 999999 + 1 =
  • Які числівники використані у кросворді? Назвіть їх, до кожного поставте питання. Поясніть їх правопис.
  • Назвіть числівники у порядку зростання чисел.
  •         Від поданих числівників, які відповідають на питання скільки? утворіть числівники, що відповідають на питання який? котрий?

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  •         Тема нашого уроку «Написання разом порядкових числівників з –тисячний»

Тема ця хоч не проста,та для нас цікава

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему

Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

Будуть в ній знання й уміння, правила й завдання і оповідання,

І пісні, загадки ваші, й ваша власна казка

Тему нашого уроку запишіть будь ласка.

V. Мотивація навчання школярів.

 Запишіть фразеологізми та їх тлумачення. Запам’ятайте їх. Складіть з ними речення.

Визначте розряд числівників.

Якщо сядемо красиво, то напишемо на диво,

Чисто, рівно і красиво.

Раз, два, три, чотири, п’ять – починаємо писать.

Ручку вправно поверніть, зошит гарно покладіть

І рівненько запишіть.

Два чоботи – пара; гнатися за двома зайцями; опинитися між двох вогнів; відійти на другий план.

VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  •         Числівники, які складаються з двох чи більше слів пишуться роздільно. Порядкові числівники, що закінчуються на –тисячний, - сотий, - мільйонний, - мільярдний пишемо одним словом: двохсотий, п’ятитисячний, тримільйонний.
  •         Складіть чотири числівники за даним правилом і запишіть їх в зошити.

Щоб оцінка була гарна,

Треба вивести старанно

Кожну букву, кожен штрих –

Клас працює, клас притих.

  •         У датах назви місяців уживаються тільки у родовому відмінку однини.

День Матері цього року відзначається чотирнадцятого травня.

  •         Складіть два речення, поясніть правопис числівників у назвах знаменних дат.

Демонстрація годинника. Дайте відповідь на запитання «О котрій годині?»

(7.45, 8.30, 10.30, 13.15, 22.00)

Скажіть котра година буде через три години, шість, десять, чотирнадцять годин?

Ознайомлення з послідовністю розбору числівника як частини мови:

  • Числівник, його загальне значення. На яке питання відповідає.
  • Початкова форма.
  • Група за значенням і граматичними ознаками.
  • Розряд за значенням.
  • Рід, число, відмінок.
  • Який за будовою.
  • Синтаксична роль.

Ста – числ., означає кількість; поч. форма – сто; кільк.,ціле число; Р. в.; прост., додаток.

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

Ми активно знову попрацюємо,

Над творчою роботою мудруємо.

Запишемо в зошити свої думки,

Хай порадіють успіхам батьки.

Прочитайте. Випишіть один числівник, додайте до нього закінчення – сотий, - тисячний; складіть з цим числівником речення, де він буде датою якої – небудь події і розберіть цей числівник як частину мови.

Чудо в черевику

Як відомо, всі ледачі

Ждуть легенької удачі

Без труда, щоб їм було.

Так і з Васею було.

Вчиться Вася в п’ятім класі

Якось друг і каже Васі:

  •         Знаю чудо я одне,

Чудо справді чарівне!

Будеш мати без мороки три п’ятірки за уроки,

Лиш зроби, мій друже, так:

Роздобудь собі п’ятак,

Приліпи його, мов латку,

В черевик під праву п’ятку!

Узувайся і ходи.

Піде діло – хоч куди!

Це я, - каже, - перевірив

Вася з дуру і повірив

Ліпить Вася Боровик

П’ять копійок в черевик

Взувся, тупнув, взявсь у боки: - більш не вчитиму уроки:

Повезе мені і так – під п’ятою ж є п’ятак!

Вранці йшов і всю дорогу припадав на ліву ногу.

Ось, і школа, ось клас

Арифметика якраз.

  •         Боровик іди до дошки!

Вася встав, пом’явся трошки,

На п’ятак натис – дарма

Де ж ти чудо щось нема

За годину викликають, з географії питають

Вася встав – ні в сих ні в тих

Замість чуда в класі сміх

Мав мороку він велику,

Бо п’ятак у черевику

Відіграв одну лиш роль –

Надавив йому мозоль.

Закінчилися уроки –

Бігли учні в різні боки,

Ну, а Вася Боровик,

Ледве тяг свій черевик.

Під п’ятою п’ять копійок,

А у сумці - стільки ж двійок.

VIII. Підсумки уроку й повідомлення домашнього завдання (диференційоване)

  1. Провідміняти числівники 200000-тисячний; 40; 1,1.
  2. Розібрати числівник 25 за схемою.
docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
4194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку