Конспект уроку з української мови (письмо) 1 клас
Урок побудовано за педагогічною технологією "Росток", де вивчення рукописних букв відбувається за генетичним принципом (від простого до складного ).Усі літери поділені на групи за спільними елементами. Перевага надається діяльносному методу.
Українська мова ( письмо ), 1 клас
( за педагогічною технологією «Росток»)
Написання малих букв и, й, ш.
Підготувала
вчитель початкових класів
Склярук Тетяна Борисівна
Українська мова ( письмо ), 1 клас
( за науково-педагогічною технологією «Росток»)
Тема уроку. Написання малих букв и, й, ш.
Тип уроку: відкриття нових знань.
Основні цілі уроку:
а) діяльнісні: - сформувати уявлення першокласників про складові елементи рукописних малих букв и, й, ш;
- вчити каліграфічному письму нових букв и, й, ш;
- розвивати зв’язне мовлення учнів.
б) навчальні: - вивчити назви елементів та алфавітні назви рукописних букв;
в) знання: знати правила посадки під час письма та назви ліній у сітці зошита;
г) уміння: уміти розрізняти друковані та рукописні букви;
уміти орієнтуватись у сітці зошита.
Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, синтез.
Демонстраційний матеріал: малюнковий план уроку, чарівне дерево, казковий герой пані вчителька Сова, конструктор букв, картки з виучуваними друкованими та рукописними буквами для гри «Знайди пару».
Роздатковий матеріал: подарунки від Сови – міні-розмальовки, конструктори букв для роботи в парах, сонечка для рефлексії.
Технічне забезпечення уроку: мультимедійна презентація.
Оформлення дошки (малюнок): малюнок малої рукописної букви і в образі істоти для складання казки.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.( Слайд 1 )
1. Привітання
Доброго ранку, щасливої днини
бажає вам наша класна родина.
2. Налаштування на роботу
Пролунав дзвінок – починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути укінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
3. Дерево очікувань
- У кого гарний настрій, посміхніться.
- Хто чекає від уроку чогось нового та цікавого, плесніть у долоні.
- Хто хоче, щоб цей урок пройшов з успіхом для вас, покажіть ОК.
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення. Мотивація навчальної діяльності
( Слайд 2 )
Завдання від Сови
( Слайд 5 )
ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі.
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення
Завдання від Вовчика
( Звук вітру, який розкидав усі букви на окремі елементи.) ( Слайди 7-8 )
( Один учень працює з демонстраційним конструктором букв на дошці. )
( Звук чарівної палички ).
V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Завдання від Зайчика
Письмо рукописних малих букв и, й, ш
VІ. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном
Задання від Білочки( Слайд 11 )
VІІ. Включення у систему вправ і повторення
Завдання від Їжачка
( На дошці розсипані друковані та рукописі букви. Учитель бере одну з них, а учень знаходить їй пару. )
VІІІ. Рефлексія діяльності.( Слайд 12 )
(Діти отримують подарунки-розмальовки від тітоньки Сови).