конспект уроку з української мови (письмо) 1 клас

Про матеріал

Конспект уроку з української мови (письмо) 1 клас

Урок побудовано за педагогічною технологією "Росток", де вивчення рукописних букв відбувається за генетичним принципом (від простого до складного ).Усі літери поділені на групи за спільними елементами. Перевага надається діяльносному методу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова ( письмо ), 1 клас

( за педагогічною технологією «Росток»)

Написання малих букв и, й, ш.

 

 

 

 

 

 

                             Підготувала

вчитель початкових класів

Склярук Тетяна Борисівна

 

 

 

 

 

Українська мова ( письмо ), 1 клас

( за науково-педагогічною технологією «Росток»)

Тема уроку. Написання малих букв и, й, ш.

Тип уроку: відкриття нових знань.

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні: - сформувати уявлення першокласників про складові елементи рукописних малих букв и, й, ш;

                        - вчити каліграфічному письму нових букв и, й, ш;

                       - розвивати звязне мовлення учнів.

б) навчальні: - вивчити назви елементів та алфавітні назви рукописних букв;

в) знання: знати правила посадки під час письма та назви ліній у сітці зошита;

г) уміння: уміти розрізняти друковані та рукописні букви;

                  уміти орієнтуватись у сітці зошита.

Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, синтез.

Демонстраційний матеріал: малюнковий план уроку, чарівне дерево, казковий герой пані вчителька Сова, конструктор букв, картки з виучуваними друкованими та рукописними буквами для гри «Знайди пару».

Роздатковий матеріал: подарунки від Сови – міні-розмальовки, конструктори букв для роботи в парах, сонечка для рефлексії.

Технічне забезпечення уроку: мультимедійна презентація.

Оформлення дошки (малюнок): малюнок малої рукописної букви і в образі істоти для складання казки.

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.( Слайд 1 )

1. Привітання

Доброго ранку, щасливої днини

бажає вам наша класна родина.

2. Налаштування на роботу

Пролунав дзвінок – починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути укінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці.

3. Дерево очікувань

- У кого гарний настрій, посміхніться.

- Хто чекає від уроку чогось нового та цікавого, плесніть у долоні.

- Хто хоче, щоб цей урок пройшов з успіхом для вас, покажіть ОК.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення. Мотивація навчальної діяльності

( Слайд 2 )

Картинки по запросу правильно сиди при письмеПохожее изображениеПохожее изображение

 

  1. Повторення правил, яких потрібно дотримуватись під час письма.
  2. Знайомство з казковим героєм, пані вчителькою Совою та малюнковим планом роботи на уроці (завдання від учнів Лісової школи звіриків-малят).
  3. Повторення вивчених друкованих і рукописних букв.( Слайд 3)
  4. Чарівне дерево дарує нам осінній листочок з групою малих рукописних букв. Що їх об’єднує?
  5. Робота у прописах ( с. 8 )

Завдання від Сови

  • Назвіть букви та наведіть їх оранжевим олівчиком.
  • Дайте поради звірятам Лісової школи  щодо правильного письма букв і, ї. Напишіть ці літери в зошитах звірят ( Слайд 4 )
  1. Звернення Вовчика Вовченка до дітей.

( Слайд 5 )

  • Привіт, малюки! Бачу ви вже навчилися писати. Гайда гратися!
  • Діти, чи час нам уже гратися? Пригадайте чарівну квіточку, на пелюстках якої ми маємо написати свої бажання. Чи всі букви ми вміємо писати?

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі.

  • Сьогодні ми навчимося правильно писати малі рукописні букви и, й, ш та поєднувати їх у словосполучення. А для цього треба бути дуже уважними, старанними та наполегливими.

ІV. Побудова проекту виходу з утруднення

  1. Розвиток мовлення.( Слайд 6 )C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-dfcc4437be287ef5dc6f48720bfdaf48-V.jpg

Завдання від Вовчика

  • Складіть казку про дружбу букв і, ї, и, й, ш.

( Звук вітру, який розкидав усі букви на окремі елементи.) ( Слайди 7-8 )C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-d5e619894bef5a0ecdacf6634cb026d2-V.jpg

  • Ой, лишенько! Налетів сердитий вітер і зруйнував усі літери на окремі елементи. Пропоную відправитись у чарівну країну і звернутися за допомогою до Феї Доброти.
  1. Робота в парах ( складання букв з конструктора )( Слайд 9 )

C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-60cad571ff23eba0aba318b871e10040-V.jpgC:\Users\777\Desktop\росток\IMG-d863ec4546e0e864ca366efdf215ac3c-V.jpg

  • Перед вами лежать конверти з елементами букв. За командою Феї будемо працювати у парах. Памятайте про правила спілкування у парі, щоб до нас не повернувся сердитий вітер.

( Один учень працює з демонстраційним конструктором букв на дошці. )

  • Візьміть короткий похилий елемент із заокругленням унизу і покладіть над ним крапочку. Яку букву отримали? ( Звук чарівної палички ).
  • Букву і.
  • Покладіть поряд ще одну крапочку. Яка буква утворилася? ( Звук чарівної палички ).
  • Букву ї.
  • Заберіть крапочки і до першого елемента прикладіть іще такий самий елемент. Яку букву отримали? ( Звук чарівної палички ).
  • Букву и.
  • Покладіть над ними короткий горизонтальний вигнутий елемент. Яка буква утворилася? ( Звук чарівної палички ).
  • Буква й.
  • Заберіть короткий горизонтальний вигнутий елемент і до двох коротких похилих елементів прикладіть третій такий самий. Яку букву отримали?

( Звук чарівної палички ).

  • Букву ш.
  • Всі букви вам дуже вдячні за допомогу. Настав час для відпочинку.
  1. Фізкультхвилинка.

C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-46c03c1c0ed7e7f904ca95d4c2fc4a9e-V.jpg

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

Завдання від Зайчика

  1. Робота у прописах ( с. 9 ). ( Слайд 10 )

Письмо рукописних малих букв и, й, шC:\Users\777\Desktop\росток\IMG-2e1dc3c2cbf84864ff7e5536e182cdf5-V.jpgC:\Users\777\Desktop\росток\IMG-40c2b499f028baac6f2049ccfc680a19-V.jpg

  1. Гімнастика для пальчиків.
  2. Письмо буквосполучень ій, їй, ші.
  3. Гімнастика для очей.

VІ. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном

Задання від Білочки( Слайд 11 )

  • Знайдіть і закресліть букви, які написані неправильно.
  • Перевірте свою роботу за зразком на екрані.

VІІ. Включення у систему вправ і повторення

Завдання від Їжачка

  1. Гра «Знайди пару»

C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-45ad585e8445c07adc4117ac4744521c-V.jpgC:\Users\777\Desktop\росток\IMG-4623ceb8c405dcbc119b996e5deb42b7-V.jpg

( На дошці розсипані друковані та рукописі букви. Учитель бере одну з них, а учень знаходить їй пару. )

VІІІ. Рефлексія діяльності.( Слайд 12 )

  • Які букви навчилися писати?
  • Що на уроці найбільше сподобалося?Подаруйте Сонечку посмішку?

C:\Users\777\Desktop\росток\IMG-f35705c73ecc2f5143b1f0850e281771-V.jpgC:\Users\777\Desktop\росток\IMG-dd26f5abf4c64a881261e6888274f9c5-V.jpg

  • А пані вчителька Сова приготувала для вас ось ці розмальовки.

(Діти отримують подарунки-розмальовки від тітоньки Сови).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
4759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку