Урок з навчання грамоти у 1 класі "Мрії збуваються"

Про матеріал

Мета:познайомити дітей з життєвим шляхом першого українського космонавта Л.Каденюка; вдосконалювати навички читання;розвивати мовлення учнів; збагачувати й активізувати словниковий запас учнів, ; виховувати наполегливість, працьовитість, любов до рідної Землі.

Перегляд файлу

Тема: Опрацювання тексту «Мрія збулася».  Складання усної розповіді на тему «Про що ти мрієш?»

Мета:познайомити дітей з життєвим шляхом першого українського космонавта Л.Каденюка; вдосконалювати навички читання;розвивати мовлення учнів; збагачувати й активізувати словниковий запас учнів, ; виховувати наполегливість, працьовитість, любов до рідної Землі.

Обладнання: портрети космонавтів (Ю.Гагарін, Л.Каденюк), ілюстрації «Земля із космосу», «Космічний корабель на старті», «Космонавт у відкритому космосі», таблиця «Читай за стрілками», презентація.

Хід уроку

Слайд 1

  1. Організаційний момент

Слайд 2

 

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До роботи! Швидше в клас!

Біля парти станем чемно

Хай мине час недаремно .

Будемо уважні і старанні всі!

Сядемо тихенько на місця свої!

 

II. Актуалізація знань та вмінь учнів

1.Робота над загадками

Сьогоднішня тема нашого уроку досить цікава і незвичайна. А для того, щоб дізнатися про що саме буде йти мова, пропоную відгадати загадки.

 

Блакитна хустина, червоний клубок

           По хустині качається, людям усміхається. (Сонце і небо)

Слайд 3 (1)

Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зірки)

Слайд 3 (2)

Золоте сховалося, а срібне показалося. (Сонце і Місяць)

Слайд 3 (3)

 

 

2.Гра «Жук-буквоїд»

  • До нас прилетіли слова, але по дорозі загубили деякі букви.  Вставте букви, яких бракує.

К.см.с,     пл.н.т.,   р.к.та

 

З чим пов’язана тема нашого уроку??

III. Повідомлення теми уроку

1. Повідомлення вчителя

- Чому зорі світяться? Чому зорі світяться неоднаково? Чому зорі не па­дають? Що тримає їх на небі? Ці та тисячі інших запитань з давніх-давен ціка­вили людей. Люди помітили, що небесні тіла знаходяться у певному порядку, і назвали цей порядок космосом. Слово космос у перекладі з грецької мови означає порядок. А людей, які досліджують космос, називають космонавтами.

- Діти, а скажіть , яке сьогодні число і місяць?  А вчора яке було число?

Може хто з вас знає чим знаменна вчорашня  дата?

 Правильно, 12 квітня вважається Днем космонавтики.

Слайд 4

 

Цього дня у 1961 році , а це 56 років потому, Юрій Гагарін на космічному кораблі “Восток” здійснив перший в історії людства політ навколо орбіти Землі. Політ тривав 108 хвилин. Під час польоту Гагарін переконався , що наша планета дійсно кругла, що більшість її території вкрита водою. Що вона прекрасна. (Показ ілюстрацій)

Слайд 5

 

  •  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про першого українського космонавта.

Ми будемо читати про нього текст . А як він називається ви дізнаєтесь, коли прочитаєте його назву за стрілочками:

 

     р     я      б     л      с    

м      і      з     у      а     я     

 

Слайд 6

ІV. Вивчення нового матеріалу

 Опрацювання тексту «Мрія збулася»

1) Читання тексту вчителем.

-  Про кого цей текст?

     2) Словникова робота

 

Слайд 7

 

Космонавт – це людина, яка досліджує космос

Слайд 8

Космос- – це зірки і планети, комети і астероїди, різні космічні світила і міжзоряний простір. 

Буковина  - Чернівецька область;

Слайд 9

 подвиг – героїчний, самовідданий вчинок, виконаний у важких умовах;   наполегливо – вперто добиватися чогось

Мрія – бажання, прагнення до чогось

Обов’язково - неодмінно

 

3) Розповідь вчителя про біографію Л.Каденюка.

- Ви прослухали, що розповідають про космонавта у підручнику, а  я  розповім вам  про нього ще деякі факти .З того часу  як Юрій Гагарін полетів  у космос Леонід мріяв про космос і робив усе, щоб досягти своєї мети. Коли  Льоні було 16 років, він  вступив до вищого військового авіаційного училища. Через кілька років сором’язливий  хлопчина перетворився на сильну, мужню та впевнену в собі людину – став членом загону космонавтів.

Готуватися до космічних польотів було дуже важко. Організм мав бути пристосованим до сильного морозу та спеки. Космонавтів по двоє закидали в пустелю і залишали дуже мало води, закидали за Полярне коло, де в хатинці було 20 градусів морозу.

Випробування були дуже важкі  під час підготовки до польотів загинув друг Леоніда. Не  раз був за крок від загибелі і сам Каденюк.

І ось Леонід Костянтинович в Америці, де познайомився з товаришами з команди корабля. А коли екіпаж везли на старт, він був дуже гордий, що саме його вибрали для польоту.

У 1997 році стартував космічний корабель. Пізніше, після старту, коли корабель вийшов на орбіту, і Леонід Каденюк в ілюмінаторі побачив нашу гарну різнобарвну планету сказав:

Слайд 10

«Така маленька наша планета, така беззахисна… Ми не бережемо її. Ми зле ставимося один до одного. Треба, щоб усі  побачили Землю з космосу і зрозуміли, що її треба берегти.» А як саме потрібно берегти нашу планету?

 

- Перш ніж ви почнете самостійно читати текст необхідно підготуватися.

давайте попрацюємо над артикуляційними вправами

Слайд11

Слайд 12

Слайд 13

Скоромовка

На екскурсію у космос попросився ескімос

Хто такі ескімоси? ( це народи півночі) Слайд 13 (2)

Слайд 14

3)Робота над чистомовкою.

Ись-ись-ись — в школі гарно вчись.

Мо-мо-мо — в космос летимо.

Ив-ив-ив — мрію він здійснив.

    3) Читання тексту учнями «ланцюжком».

  - Прочитайте оповідання самостійно і запам’ятайте імена космонавтів.

  • Як звали космонавтів, про яких ви читали?
  • Скільки років було Л.Каденюку, коли у космос полетів Ю.Гагарін?
  •  Про що мріяв Леонід Каденюк у дитинстві?
  • Що він робив для здійснення своєї мрії?
  • А що треба робити щоб мрія здійснилась. Знайдіть і прочитайте як сказано про це у тексті.

Слайд 15

 Фізкультхвилинка « Ракета»

Ми в ракету дружно сіли (Імітація.)

І у космос полетіли. (Махи руками.)

Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками.)

Летимо, як метеори. (Біг на місці.)

Обігнали ми комету — (Стрибки на місці.)

Повернулись на планету! (Повернення на місця.)

Слайд ‘16

4) Гра «Читає Незнайко».

Учитель читає речення, навмисно замінюючи в ньому слова. Учні відшу­кують речення і читають його без «помилки».

 

Коли перший у світі космонавт Єгор (Юрій) Гагарін полетів у космос, українському хлопчику Льоні Каденюку минав дев’я ий (десятий) рік. Він жив тоді в селі Климівці (Клишківці) на Буковині.

Льоня хотів (мріяв) повторити подвиг Юрія Гагаріна. Він гарно (наполе­гливо) вчився і займався спортом. І свою мрію Юрій (Леонід) Каденюк здій­снив. Він побачив нашу українську (рідну) Землю з далекого космосу.

5) Робота за малюнком.

— Розгляньте малюнок у Букварі. Кого і що на ньому зображено?

 

Додаткова вправа «Вибіркове читання»

  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться де жив Л.Каденюк.
  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться про що мріяв Л. Каденюк.
  • Знайдіть і прочитайте про що мріють багато хлопчиків і дівчаток)

V. Підсумок уроку

  • Коли вперше полетіла до космосу людина?
  • Хто був першим космонавтом у світі?
  • А хто першим українським космонавтом?

Складання усної розповіді на тему «Про що ти мрієш?»

  •       Як ви вже зрозуміли у кожної людини існує певна заповітна мрія, до якої вона прагне. Хтось мріє про багатство, хтось — про славу. Один прагне бути гарним, інший — сильним, третій — розумним. Люди мріють стати акторами, музикантами, мо­делями, політиками, лікарями, хочуть зайнятися бізнесом або присвятити себе науці. Я теж маю мрію. мрію мають і наші гості. Кожен з вас теж має свою заповітну мрію.  Давайте зараз вийдемо до дошки візьмемося за руки , закриємо очі , хвилинку подумаємо і кожен в декількох словах скаже про що він мріє. (Починає вчитель, діти продовжують)

 

ВІДЕО

 

Пісня

1. Хочеш все про всесвіт знать -2р

Треба більш читати.

І тоді в небесний світ -2р.

Будеш ти пірнати.

ПРИСПІВ:

Ні дощі, ні вітри, зорепади не страшні,

Якщо до знань усім іти -2р

 

2. Астрономом станеш ти -2р.

Вивчиш все про космос.

Будеш знати про зірки -2р.

Про сузір”я й Сонце

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку