6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з української мови у 2 класі з теми "Ставлю питання до назв предметів. Розпізнавання слів - назв предметів за питаннями хто? що?"

Про матеріал
Мета уроку: Формувати уявлення про слова, які означають назви предметів (іменники). Ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот». Вчити розрізняти неживі та живі предмети, ставити правильно питання хто? що?, а також відрізняти їх від інших слів.
Перегляд файлу

Тема. Ставлю питання до назв предметів. Розпізнавання слів - назв предметів

                 за питаннями хто? що? 

Мета. Формувати  уявлення про слова, які означають назви предметів (іменники). Ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот».  Вчити розрізняти неживі та живі предмети, ставити правильно питання хто? що?, а також відрізняти їх від інших слів. Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;  увагу та критичне мислення. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

 

Формувати предметні компетенції:

Мовленнєві:

  • уміння налагоджувати взаємодію з оточуючими, здатність вести діалог з дотриманням правил етикету;
  •   спілкування рідною мовою.

Діяльнісні:

  • вміння раціонально розподіляти час, організовувати навчальну діяльність у взаємодії з іншими її учасниками (у парі, групі);
  • здатність працювати з підручником, іншими джерелами;
  • вміння слухати, зв'язно, доказово відповідати, вести діалог;
  • вміння аналізувати, узагальнювати, вилучати зайве, групувати за певними ознаками;
  • уміння контролювати свою діяльність та оцінювати власні навчальні досягнення
  • гармонійний розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності - слухання, говоріння, читання і письма.

Формувати ключові компетентності:

Соціальні:

  • розвиток комунікативних якостей;
  • формування загальнолюдських ціннісних орієнтирів.

Мотиваційні:

  • розвиток творчих здібностей;
  • розвиток здатності до навчання;
  • розвиток самостійного мислення;
  • формування здоров'язбережувальної компетентності.

 

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-дослідження

 

Методично-дидактичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація до  уроку, картки для роботи в групах, парах, картки для опорної схеми, ноутбук, підручник К.І. Пономарьова. Українська мова. 2 клас – К.: "Оріон", 2019.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

   1. Привітання гостей "Хвилинка настрою".       

      - Привітайте наших гостей і подаруйте їм вашу щиру посмішку.

         Доброго ранку, доброго дня.

        Бажаємо щастя, бажаєм добра.

 

  2. Вправа «Долонька до долоньки».                       

  - Діти, щоб наш урок був продуктивним, з'єднайте свої долоньки та подаруйте один одному свою дружню підтримку.

     (Діти стоять в групах навколо столів).

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань

     1.  Вступне слово вчителя.                                  

 Сьогодні у нас - незвичайний урок.

 Сьогодні ми зробимо ще один крок.

 В країну чудову, в країну відому,

 Що нас чекає й збагачує мову.

 Це країна "Мовляндія".    

- В цій країні живуть багато різних слів. Які саме дізнаєтесь, закінчивши вірш.

   

    2. Гра «Закінчіть вірш»                             

Книжка, дошка, кабінет,

мотоцикл, велосипед .

Знають діти наперед,

кожен з них – це є    …..   ( ПРЕДМЕТ)                

     3. Словникова робота

        а) Робота над лексичним значенням слова.    

  • Річ, конкретний  матеріальний об'єкт, що сприймається органами чуття.
  • Певне коло знань, що становить окремий навчальний предмет.

        б) Каліграфічна хвилина

 Пп пр ре ед дм ме ет предмет                        

- Поставте наголос у слові. Підкресліть букву, яку треба запам'ятати.

- Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова.

    4. Проблемна ситуація.

- Пригадайте, які запитання ви ставили, коли були маленькими і бачили незнайомі предмети? (Хто це? Що це?)                      

- Чому до одних слів ставимо питання що?, а до інших хто?

- Відповідь на це питання отримаєте, переглянувши казку.  

 

   5. Перегляд  відео "Казка про іменник"             

     Висновок:  В країні "Мовляндії" живуть слова-назви предметів. Вони діляться на групи: живі і неживі предмети.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.                       

- Сьогодні на уроці ми станемо дослідниками нашої мови і будемо досліджувати слова, що називають предмети, а також розрізняти їх за питаннями.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

      1. Дослідження слів - назв предметів. Вправа "Дослідники".                                                  

  - Назвіть предмети, які зображені на малюнках  і поставте до них питання.

   Учитель дістає із мішечка  іграшки і демонструє дітям.

         Що це?  Ведмедик                             

         Що це? Лялька Маша.                     

         Що це? Машина.                              

- Як назвати їх одним словом? (Іграшки) Поставте питання.

- Чому до всіх цих слів ставили питання що?(Назви неживих предметів)

- Включіть свою уяву та уявіть, що ці предмети ожили. Ведмедик став тваринкою, лялька Маша дівчинкою.

- На яке питання будуть відповідати ці слова? (Хто це?)    

Проблемне запитання: А машинка зможе відповідати на питання Хто це?  

 Чому?                14 слайд

 

      2. Робота за підручником (ст.54, впр.1)           

    а) Бесіда за малюнком.

   - Що роблять люди уночі? (Відпочивають, сплять)

   - Ось і наші друзі Читалочка та Щебетунчик заснули. Їм снилися дивні сни.

   - Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, що наснилися дітям.

  

    б) Запис слів на дошці і в зошитах.                      

           Хто?                  Що?

         курка                  літак

         кішка                книжка

        лисиця              телефон

         лікар                 яблуко

- Визначте, у якій колонці слова називають людей і тварин.

- На яке питання відповідають ці слова?

- На яке питання відповідають предмети, що наснилися Щебетунчикові? (Що?)

-  Як можна назвати ці предмети? (Неживі)

 

    3. Читання правила в підручнику (ст. 54)

        Створення "Послідовних ланцюжків"       

        Доповнення правила термінами "істоти"- "неістоти", "живі" та "неживі" предмети.                                               

 

    4.  Розподілити предмети за групами "істота" чи "неістота".

         Гра "Заселіть будиночки". Робота в групах

             Фізкультхвилинка                                 

V.    Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

   1. Колективна робота за вправами 2,4.              

     а) Бесіда та складання речень за малюнками.

   - Що наснилося Родзинці?

   - Чим полюбляють займатися Родзинка, Читалочка, Ґаджик та Щебетунчик? (Спортом)

   - Що можна сказати про дітей за їх уподобанням? (Відповідально відносяться до власного здоров'я) А як ви ставитесь до свого здоров'я?

   - Складіть речення про те, чим займаються діти уві сні Родзинки.

   

    б) Запис з коментуванням одного речення.

   - У реченні підкреслити слова, що відповідають на питання хто?

    2. "Щоденні 5". Читання для друга (впр.6)         

         Гра "Прочитай та запитай"         

  - Прочитайте для друга колискову, що співала мама Читалочці.

  - З якою інтонацією ви будете читати? Чому?

  - Поставте питання до виділених слів.

 

  3.  Добір слів-назв істот до  неістот.

       Вправа "Встанови відповідність".  Робота в парах    

      Впр. 7 - робота в парах (на картках)

- Поєднайте слова, хто з колискової де спить.

         дитятко                   • ліс

            звірі                      • гніздечко             

      кити й акули •            • ліжко

          птахи                     • море

 

   4. Вправи на розпізнавання слів-назв предметів.

       Технологічний прийом "Трафарет". Робота в групах.      

       Повторення правил роботи в групах                                     

                                                  І група

           Знайдіть слова, які означають назви предметів                  

    

школа

літак

пенал

зелений

лисиця

швидкий

писати

чотири

дитина

                                       

                                                 ІІ група

           Знайдіть слова, які відповідають на питання що?            

        

хмара

школяр

парта

киянин

колесо

собака

лікар

кавун

чоботи

                                           

                                                ІІІ група

         Знайдіть слова, які відповідають на питання хто?              

        

синиця

шофер

літак

диктант

футбол

учень

заєць

кухар

комбайн

 

  5. Бесіда про користь дотримання режиму сну.

      Вправа "Цікавинка від Ґаджика" (вправа 9)                 

  - Прочитайте цікаву інформацію про сон, яку знайшов Ґаджик в інтернеті.

  - На що, на вашу думку, впливає сон?

  - Чому недосипати - шкідливо для здоров'я?  

 

VІ. Підсумок уроку

   1. Дидактична гра з LEGO "Хто? Що?"                      

        Самооцінювання власних навчальних досягнень     

     

    

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку