Конспект уроку з української мови у 3 класі за підручником Л.О. Варзацької, Т.О. Трохименко. Тема уроку "Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів"

Про матеріал
Урок "Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів" познайомить учнів з префіксом як значущою частиною основи слів і навчить утворювати нові слова за допомогою префіксів.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

   української мови,

         проведеного у 3 класі

 

 

 

  Підготувала вчитель початкових класів

  ліцею №1 Коростишівської міської ради

Філончук Наталія Вікторівна

 

 

 

Тема: Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів.

«Радуйся, радуйся, земле.» (З народного)

 

 

Мета: Дати поняття про префікс як значущу частину слова, ознайомити з найуживанішими префіксами; вчити утворювати нові слова за допомогою префіксів; розвивати уміння узагальнювати, узагальнювати, порівнювати; знайомити учнів з народними традиціями святкування Різдва в Україні; збагачувати словниковий запас; виховувати патріотизм, любов до рідної мови.

 

 

Обладнання: Картки для роботи в парах, картки з тренувальними вправами, ілюстрації з колядниками та з святом Різдва в Україні, відеозапис колядування, картки каліграфічного написання букв, таблиця «Значущі частини слова».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І Організаційна частина

  •          Складіть девіз нашого уроку з «розсипаних слів» на дошці:

Добре  навчати того, хто хоче все знати.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  1.     Вправа 108
  •          Прочитайте колядку. -Які колядки знаєте ви?

(Перегляд відеозапису колядування)

  1.     Каліграфічна хвилинка
  2.     Вправа 109

- Із поданих слів утворіть слова і запишіть їх у зошит.

- До слова «колядка» підберіть споріднені слова.

- Спишіть речення.

 ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку

  •          Сьогодні ми продовжимо вивчати частини слова, а саме вивчимо «префікс»-значущою частиною основи.

ІV Ознайомлення з новим матеріалом

  1.     Робота з мовним матеріалом
  •          За допомогою частинок: за, до, пере  та словом співати утвори нові слова

і запиши їх у зошит. (Заспівати, доспівати, переспівати)

  •          Частина слова, яка стоїть перед коренем називається префіксом. За допомогою префіксів утворюються нові слова.
  •          Складіть речення з одним із слів. (Бабуся попросила заспівати гарну пісню.)
  •          Префікс виділяється позначкою
  •          Яке значення мають слова з різними префіксами?
  •          Зробіть висновок, яку роль виконує префікс у словах.

(За допомогою префіксів змінюється значення слова.)

  1.     Робота над правилом

Заучування правила. Метод «Карусель»

  •          Що називається префіксом?
  •          Що утворюється за допомогою префікса?
  •          Як позначаємо префікс?
  •          Цікаво знати, що у слові може бути один, два і більше префіксів, наприклад: поділити, розподілити, перерозподілити.
  •          Префікси найчастіше трапляються у дієсловах.
  1.     Робота в групах

Вправа 111

  •          Прочитайте текст. Усно доберіть до нього заголовок. Випишіть слова і виділіть у них префікси.
  •          Доберіть інші спільнокореневі слова з іншими префіксами

І варіант- прийшов, ІІ варіант-освітила.

  1.     Робота з текстом

Вправа 112

  •          Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Знайдіть у текстіслова з чергуванням голосних звуків у корені. Познач корінь.
  •          Випишіть слова з префіксами. Позначте їх.
  1.     Тренувальні вправи

Прочитайте речення  на картках. Відшукайте слова з префіксами. Випишіть їх і позначте префікс.

 Сонце зайшло за гору. Дідусь на лузі накосив багато трави. Від берега відплив новий теплохід. Сонячний зайчик побіг по партах. Василько швидко добіг до фінішу.

  1.     Робота в парах (На картках)

До поданих слів доберіть протилежні за значенням. У всіх словах позначте префікси.

З’їхав-виїхав  вбіг-…  заїхав-…  зліз-…

Відліт-…   приїхав-…  відчепитися-…  прийшов-...

  1.     Вибірковий диктант.
  •          З тексту випишіть тільки слова з префіксами

Запросила я сестричку до стола.

Клаптик білого паперу їй дала.

Посадила я сестричку на стілець.

А сама, немов учителька, стою,

І навчаю першокласницю мою.

V Осмислення, узагальнення і систематизація знань

  1.     Позначте префікси в словах

Знайшов, поласувала, вирити, прибережний, записка, запекти, захід, підземелля, перелітний.

  1.     Утвори нові слова за допомогою префіксів до слів: малювати, питати.

VІ Підсумок уроку. Рефлексія.

  1.     Гра «Утвори»

Йти-прийти, ліс-узлісся, ліз-приліз, дорога-подорожник, іхав-…

  1.     Просигналізуйте за допомогою смайликів:

Зелений-Я все зрозумів.

Жовтий- Мені дещо незрозуміло.

Червоний-Мені було складно.

 

docx
Додано
30 липня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку