Українська мова.
Тема. Префікс. Роль префіксів у слові. Лідія Новикова «Осінь».
-Дорогі діти, сьогодні на нас чекає несподівана цікава зустріч. А кого ми зустрінемо дізнаємося, коли попрацюємо з цеглинками лего.
Погляньте на екран. (Слайд 1)
Спочатку покладіть жовту цеглинку,праворуч того кольору, на якій зображений глухий приголосний(зелена) далі – голубу цеглинку, потім такого кольору на якій зображений дзвінкий приголосний(червона), остання цеглинка на якій зображена буква, яка не позначає звука (оранжева)
Так , правильно, ми зустрінемо – осінь.
Вправа «Асоціативний кущ». (Слайд 2)
-Що ви уявляєте, коли чуєте слово осінь.
-У якому значенні прямому чи переносному вжито словосполучення «золота осінь»?
-А тепер прочитаємо розчитку. (Слайд 3)
Ра – ра - ра – чудова пора.
Ка-ка-ка – дозріли яблука.
Тя-тя- тя – опадає листя.
Тер-тер- тер – холодний вітер.
Нь-нь-нь – то настала осінь.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимся з віршем Л. Новикової «Осінь»
Уважно послухайте вірш і дайте відповідь на запитання:
-Поетеса зображує осінь, як живу істоту. Особа – це людина. Тому цей процес називають уособлення.
Зараз ми зустрінемо живу осінь.
(Пропоную підійти дівчинку (одягаю її золоті шати)
-А тепер вона буде виконувати дії, як жива істота.
Читання учнями по2 рядки
Сіла , розплела, привезла яблука, відчинила, сказала ,чекайте.
-Якою ти уявляєш осінь? Склади казку «Зустріч з осінню».
Подивіться на опорні слова на дошці. Прочитайте їх. Складіть казку. (Слайд 5)
Пригадайте :Казка це - …вигадка
Зустрів (ла)
Осінь сказала
Попросив (ла)
Пообіцяв(ла)
Попрощалися
Порозі – возі
Розплела – привезла
Відчинила – злетіла
Забирайте – чекайте
-Зараз ви самі оціните свою роботу . Перевірте роботу із слайдом на екрані .Підніміть цеглинки .
-Також сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати будову слова.
Погляньте на дошку. Пригадайте, які частини слова ми вже вивчили. (Слайд 7)
-А яку частину слова ми будемо вивчати, де вона стоїть і для чого вона служить, ви дізнаєтесь, коли переглянете відео.(Перегляд відео)
8.Каліграфічна хвилинка.
Під, пере за з об на при
-Отож діти, ця частинка яка стоїть перед коренем називається префіксом і служить для утворення нових слів
Впр 2 (Дивись слайд 8)
Усно утворити інші слова.
9.Робота в групах.
10.Вправа «Аукціон».
-Продаю частинки слова. Ви маєте утворити слово . Вишикуватись в рядок.
-Хто придбає префікс піднімає його догори. Це сьогодні найдорожча річ.
ЗА ХОВ А ЛИ
ОБ ЛЕ ТІ ЛО
ЗА ДОЩ И ЛО
ВІД ЛЕТ І ЛИ
ВИ КОП А ЛИ
О ПАД А Є
ПРИ МЕРЗ ЛО
11.Виконання вправ у підручнику.
Впр 3.Виписати з тексту слова з префіксами. Утворити нові слова з цими ж префіксами. (Слайд 9)
(Слайд 10)
Утвори і запиши слова за допомогою префіксів за-, роз-, ви-.
12.Робота в друкованому зошиті.
4.Підсумок уроку .
Вправа «Кольорова емоція»
Жовтий колір означає позитив.
-Які позитивні емоції відчули ви на уроці?
Осінь бере капелюх. Діти кладуть смайлики різних кольорів, відповідно до настрою.