. Префікс. Роль префіксів у слові. Лідія Новикова «Осінь».

Про матеріал
.Тема. Префікс. Роль префіксів у слові. Лідія Новикова «Осінь». Урок містить інтерактивні вправи "Асоціативний кущ", "Аукціон", "Кольорова емоція"; рольові ігри; застосування 6 цеглинок леґо..
Перегляд файлу

Українська мова.

Тема. Префікс. Роль префіксів у слові. Лідія Новикова «Осінь».

  1. Організація учнів до уроку.
  2. Мотивація навчальної діяльності.

-Дорогі діти, сьогодні на нас чекає несподівана цікава зустріч. А кого ми зустрінемо дізнаємося, коли попрацюємо з цеглинками лего.

Погляньте на екран. (Слайд 1)

Спочатку покладіть  жовту цеглинку,праворуч того кольору, на якій зображений глухий приголосний(зелена) далі – голубу цеглинку, потім такого кольору на якій зображений дзвінкий приголосний(червона), остання цеглинка на якій зображена буква, яка не позначає звука (оранжева)

Так , правильно, ми зустрінемо – осінь.

Вправа «Асоціативний кущ». (Слайд 2)

-Що ви уявляєте, коли чуєте слово осінь.

-У якому значенні прямому чи переносному вжито словосполучення «золота осінь»?

-А тепер прочитаємо розчитку. (Слайд 3)

Ра – ра - ра – чудова пора.

Ка-ка-ка – дозріли яблука.

Тя-тя- тя – опадає листя.

Тер-тер- тер – холодний вітер.

Нь-нь-нь – то настала осінь.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимся з віршем  Л. Новикової «Осінь»

  1. Читання вчителем

Уважно послухайте вірш і дайте відповідь на запитання:

  •          Через скільки часу  діти мають чекати осінь?
  1. Читання дітьми (2 учнів)
  2. Відповіді на запитання
  3. Рольова гра

-Поетеса зображує осінь, як живу істоту. Особа – це людина. Тому цей процес називають уособлення.

Зараз ми зустрінемо живу осінь.

(Пропоную підійти дівчинку (одягаю її золоті шати)

-А тепер вона буде виконувати дії, як жива істота.

Читання учнями по2 рядки

Сіла , розплела, привезла яблука, відчинила, сказала ,чекайте.

  1. Складання казки.

-Якою ти уявляєш осінь?  Склади казку «Зустріч з осінню».

Подивіться на опорні слова на дошці. Прочитайте їх. Складіть казку. (Слайд 5)

Пригадайте :Казка це - …вигадка

Зустрів (ла)

Осінь сказала

Попросив (ла)

Пообіцяв(ла)

Попрощалися

  1. Добери рими(робота в групах)

          Порозі – возі

Розплела – привезла

Відчинила – злетіла

Забирайте – чекайте

  1. Самооцінювання. (Слайд 6)

-Зараз ви самі оціните свою роботу . Перевірте роботу  із слайдом на екрані .Підніміть цеглинки .

-Також сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати будову слова.

Погляньте на дошку. Пригадайте, які частини слова ми вже вивчили. (Слайд 7)

-А яку частину слова ми будемо вивчати, де вона стоїть і для чого вона служить, ви дізнаєтесь, коли переглянете відео.(Перегляд відео)

8.Каліграфічна  хвилинка.

Під, пере  за  з  об  на  при

-Отож діти, ця частинка яка стоїть перед коренем називається префіксом і служить для утворення нових слів

Впр 2 (Дивись слайд 8)

Усно утворити інші слова.

9.Робота в групах.

10.Вправа «Аукціон».

-Продаю частинки слова. Ви маєте утворити  слово . Вишикуватись в рядок.

-Хто придбає префікс піднімає його догори. Це сьогодні найдорожча річ.

ЗА    ХОВ    А   ЛИ

ОБ    ЛЕ    ТІ    ЛО

ЗА     ДОЩ  И  ЛО

ВІД    ЛЕТ   І    ЛИ

ВИ   КОП   А  ЛИ

О   ПАД   А   Є

ПРИ   МЕРЗ  ЛО

11.Виконання вправ у підручнику.

Впр 3.Виписати з тексту слова з префіксами. Утворити нові слова з цими ж префіксами. (Слайд 9)

(Слайд 10)

Утвори і запиши слова за допомогою префіксів за-, роз-, ви-.

12.Робота  в друкованому зошиті.

4.Підсумок уроку .

Вправа «Кольорова емоція»

Жовтий колір означає позитив.

-Які позитивні емоції відчули ви на уроці?

Осінь бере капелюх. Діти кладуть смайлики різних кольорів, відповідно до настрою.

 

docx
Додав(-ла)
Хомин Надія
Додано
3 серпня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку