18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку з української мови у 6-ому класі"Ступені порівняння якісних прикметників,їх творення"

Про матеріал
Навчити учнів утворювати, правильно писати і застосовувати форми вищого і найвищого ступенів порівняння - мета уроку, яку просто виконати творчо : малюючи чи створюючи схематично,...
Перегляд файлу

Тема: Ступені порівняння якісних прикметників, їх  творення.

Мета: навчити учнів утворювати, правильно писати  і застосовувати  форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників.

                                                                                                                                            Хід уроку

  1. Мотивація  навчальної діяльності.
  2. Актуалізація  опорних знань.
  • Хто швидше згадає, яку загадку пана відгадала  мудра дівчина з однойменної  народної казки? (Що на світі найситніше, найпрудкіше, наймиліше?)
  • Назвіть у цій загадці прикметники. Як вони утворилися?
  • Прочитайте  вірш Т. Коломієць.  Перепишіть прикметники. Розкажіть про їхнє творення, визначте префікси  та  суфікси.

                                                                              У  вітру  - найспритніші

                                                                              Веселі вихорці.

                                                                               У сонця найясніші

                                                                               Гарячі промінці.

                                                                                     Лиш райдуга у небі                                    
                                                                                     Не вихваля синів-

                                                                                     Такі вони у неї,

                                                                                     Що не потрібно слів:

                                                                                     Аж сім найяскравіших,

,                                                                                                      Аж сім найвеселіших,

,                                                                                                     Аж сім найкрасивіших

                                                                                                          На світі кольорів!

  1. Сприйняття  та засвоєння навчального матеріалу.

Творення ступенів порівняння якісних прикметників

                                                              Вищий ступінь                                                                           

            Проста форма

 Корінь або основа

 Нульового ступеня     +   -ш-,-іш-

 

дорогий- дорожчий

дужий-дужчий

близький-ближчий

високий-вищий

                   Складна  форма

Більш        менш    +    нульовий ступінь

широкий -  більш широкий

вузький – менш вузький

 

 

                                                                                                                  Найвищий ступінь

                  Проста форма

 най,якнай,щонай + вищий ступінь

найдорожчий, якнайдорожчий, щонайдорожчий;

найвужчий, якнайвужчий,щонайвужчий.

 

 

 

           Складена форма

 

 найбільш

 найменш + нульовий ступінь

 успішний – найбільш успішний

   тихий – найменш  тихий

 Завдання для учнів.

  • Скориставшись таблицею розкажіть про способи творення прикметників вищого та найвищого ступенів.

В  зошитах  створіть свої графічні схеми до цієї теми.

 

  1.                Поясніть, що відбувається  при творенні ступенів  порівняння  від таких прикметників:

низький – нижчий, найнижчий;

близький – ближчий, найближчий;

високий – вищий, найвищий.

  • Як вимовляється  жч    в  утворених словах? ( Наближено до щ)
  • Отже, це – орфограма. Запамятайте : звуки г, ж, з  при творенні  ступенів порівняння  чергуються з ж.

2)                Вставте у подані речення прикметники  найвищого ступеня.

Говерла - …  вершина  Карпат.

Дніпро -… ріка в Україні.

Президент - … посадова особа.

Голодомор  1933р. -    трагедія українського  народу.

Шкільні роки -    пора.

Т. Шевченко - …  український  поет  XIX століття.

 Мати -  … людина  в світі.

  1.                Виправте  помилки  у поданих словосполученнях:

Найбухгалтерська газета (з телеграми);

Найбільший за всіх;

Найдорожчий  над усе;

Більш вигідніший  ;

Самий найкращий;

Найбільш дотепніший.

  1. Підсумки уроку.

Запишіть речення, підкресліть прикметники  хвилястою лінією, а іменники, від яких  вони  залежать, прямою. Утворіть  від прикметників, де можна, ступені порівняння.

                                                     Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,

                                                     І зелені луги, й солов’їні гаї,

                                                     І твоя незрадлива  материнська  ласкава усмішка,

                                                     І засмучені  очі хороші  блакитні  твої ( А.Малишко )

  1. Домашнє завдання.

Удоскональте  графічні схеми до теми «Ступені порівняння прикметників»               

 

 

 

 

 

 

 

  •  
docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
4458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку