Конспект уроку з української мови в 5 класі на тему: "Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі".

Про матеріал

Конспект уроку з української мови в 5 класі на тему: "Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі". Урок на закріплення приголосних твердих, мяких, а також на вивчення матеріалу про приголосні дзвінкі та глухі.

Перегляд файлу

  Тема: Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі

Мета: закріпити знання учнів про звуки мови, удосконалювати вміння розрізняти, правильно вимовляти голосні та приголосні звуки; формувати вміння розрізняти приголосні тверді та м’які, дзвінкі й глухі; розвивати зорову та слухову пам’ять, уміння застосовувати набуті знання

Обладнання: підручник ( 5 кл. Заболотний), дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.

    Актуалізація опорних знань учнів

  1. Лінгвістичний волейбол (діти називають, чи може бути даний звук м’яким чи напівпом’якшеним )
  2. Перевірка домашнього завдання.

Розподільний диктант

У 2 колонки – слово починається на м’який і пом’якшений

Біль, сіль, рік, сік, віз, міль, діти, кіно,літо, фіаско, зірка, нірка.

  1. Записати транскрипцію

Гірка, осінь, мідь, сіль,вівці, щирість

2.   Бесіда.

 Що вивчає фонетика?

 Що є найменшою одиницею мови та мовлення?

 Назвіть голосні звуки. За допомогою чого вони утворюються?

 За допомогою чого утворюються приголосні звуки?

 Скільки звуків в українській мові?

 Чи стільки ж звуків людина вимовляє в процесі мовлення? Чому?

 ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Вимовляйте почергово слова міць, річ, ніс, тримаючи пальці на гортані. Під час вимови яких приголосних звуків голосові зв’язки дрижали? Зробіть висновки. (Під час вимови перших звуків кожного слова; це — дзвінкі). А під час вимови яких не дрижали? (Останніх, бо глухі утворюються тільки із шуму).

 Отже, звуки бувають дзвінкі та глухі.

ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

Пов’язане зображення

 

 

Цап хоче фісташки – глухі приголосні

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправи 200 (у)

IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Розподільний диктант.(біля дошки)

Запишіть слова у два стовпчики: І — ті, що починаються дзвінкими приголосними; ІІ — глухими. Поясніть значення незрозумілих слів.

Джерело, тесля, син, льон, хорунжий, корогва, нива, боєць, зілля, шило, чаша, ґанок, цвях, родина, призьба, фіранка, йод, дзвін, вершина.

2.   Самодиктант

Записати по 3 слова, які починаються на дзвінкий і глухий пригосні.

3.   Гра «Найуважніший»

Учитель називає звуки дзвінкі – хлопають вдолоні, глухі - ні, учні реагують Хто помилився, вибуває з гри.

[б], [в], [ч], [н], [ш], [ц], [с], [т], [т¢], [з], [к], [х].

 

4..Робота з підручником

Вправа 202

VI.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 Сьогодні я більше дізнався (дізналась) про приголосні звуки…

 V.  Домашнє завдання

1)   Вивчити теоретичний матеріал стор. 84

2)   Виконати вправи 204

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
8949
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку