Конспект уроку з української мови в інтегрованому курсі . 3 клас. "Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадок."

Про матеріал
Спостереження за роллю прикметників у загадках. Розвиток вмінь розгадувати та складати загадки, використовуючи елементи художнього опису. Дослідження ролі прикметників у загадках.
Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 3му КЛАСІ В ІНТЕГРОВАНОМУ КУРСІ.

 

ТЕМА: Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадок.

МЕТА: Вчити складати загадки, використовуючи елементи художнього опису. Досліджувати роль прикметників у загадках. Формувати комунікативну компетентність учнів. Розвивати в учнів навички усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати дбайливе ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ: малюнки із зображенням птахів ( снігур, синичка, горобець, сорока), комп'ютер.

                     ХІД УРОКУ.

1. Привітання

Продзвенів дзвінок

Починається урок.

Поверніться до гостей

Привітайтесь: " Добрий день".

2. Настрій ( цеглинки лего).

- Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок?

- Аби гарний настрій мати, треба всім його бажати. З гарним настроєм приємно починати урок. Передайте свій гарний настрій і добрі думки своїм однокласникам і гостям.

Девіз нашого уроку:  " Щоб успіх мати, треба добре працювати.

3.Очікування.

- Що ви очікуєте від нашого уроку?

4. Проблемне завдання.

Вправа " Незвичайна математика".

   Зуб+і- убі+ага+дка.

Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати загадки, спостерігати, яку роль відіграють прикметники у загадках.

- А що ж таке прикметник?

5. Вправа : " Незакінчене речення".

1. Прикметник- це частина мови, яка..........

2. У реченні прикметник зв'язаний з.........

3. Прикметник змінються за....

4. В однині прикметники змінюються за.........

5. Прикметник завжди стоїть у тому самому роді, що й.........

6. Гра " Так, ні"(цеглинки лего).

Зимовий, веселий, мороз, сіренька, сніжинка, холод, маленька, жвавий, пташина, морозний.

7. Самооцінка на шкалі самооцінювання.

- А чи вмієте ви складати загадки? Оцініть свої вміння.

8. Впізнай предмет.

1. Білий, пухнастий, блискучий (що?) сніг.

2. Вічнозелена, висо

ка, лісова ( що?) ялина.

3. Тріскучий, холодний,

 лютий ( що?) ...мороз.

Які слова допомогли нам впізнати предмет?

- Що ж це за частини мови?

9. Інтерактивна вправа " Прес".

Доведіть, що це прикметники.

10. Що таке загадка?

Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, який має прихований зміст, змушує нас замислитися, відшукати відповідь. Походить від слова " гадати", що означає думати, міркувати. У загадках предмет не називають, а описують, або натякають.

- Для чого нам потрібні загадки? ( Вони примушують думати, розвивати увагу, кмітливість, спостережливість.)

-Загадка- це кмітлива задача в художній формі.

Сьогодні ми будемо складати загадки про птахів, використовуючи для цього елементи опису.

Як складати загадку?

1. Обрати предмет.

2. Вибрати найхарактерніші ознаки предмета.

3. Включити ці ознаки в опис предмета так, щоб не можна було відразу здогадатися.

4. Записати складену загадку.

11. Інтерактивна вправа " Навчаючи учусь".

- Яка в нас тема місяця? ( Світ невидимий)

- Коли прилітають пташки?

- А яка пора року зараз? (Зима).

- Що сталося? Куди поділись пташки? Чому відлетіли? Чи всі відлетіли? Як живеться пташкам взимку? Що відомо про цих птахів?

Розповіді учнів.

12. Фізкультхвилинка " Привіт, привіт".

13. Робота в групах.

Записати характерні ознаки птаха:

1ша група - снігур.

2га група - синичка.

3тя група - горобець.

За розміром який? яка?

Голівка ( яка?), спинка( яка?),

крила (які?),

груди ( які?),

Дзьобик (який?).

Що любить їсти?

- Як ці ознаки використати в художньому описі?

14. Зачитують описи.

15. Складання загадок Робота в групах.

1ша група.  Складіть і запишіть загадку про снігура за поданим початком  використовуючи художній опис птаха. Що ж це за птах такий красивий і поважний? Він сповіщає про прихід зими.

2га група. Складіть і запишіть загадку про синичку  за поданим початком, використовуючи художній опис птаха і слова: шубка, фартушок, щічки, дзьобик, капелюшок, хвостик. Цю пташку зустрінеш і в селі, і в місті. Вона веселі все пісні співає.

3тя група. Спишіть загадку, вписавши потрібні слова замість крапок.

Про цей...... і...... . По дворі стрибає, зерняток шукає. Вбраний в...... .піджачок, ...... сорочечку з ....... краваткою. Дзьобик......, щічки..... . А на голівці шапочка теж..... . Здогадались, хто ж цей птах?

( жвавий, маленький, коричневий, сіреньку, чорною, маленький, сіренькі, сіренька).

16. Зачитування загадок.

17. Самооцінювання роботи в групі.

Оцініть на шкалі оцінювання чи змінились ваші вміння складати загадки?

18. Загадка сюрприз.

Біла латка

Чорна латка.

По дереву скаче. ( сорока).

Вислів: " Дякуємо за туботу!"

19. Рефлексія.

Вправа "Мікрофон" .

- Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?

- Що було для вас найбільш цікавим?

- Чи навчились ви складати загадки?

20. Домашнє завдання. ( Скласти загадку про дятла).