КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 3му КЛАСІ В ІНТЕГРОВАНОМУ КУРСІ.
ТЕМА: Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадок.
МЕТА: Вчити складати загадки, використовуючи елементи художнього опису. Досліджувати роль прикметників у загадках. Формувати комунікативну компетентність учнів. Розвивати в учнів навички усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки із зображенням птахів ( снігур, синичка, горобець, сорока), комп'ютер.
ХІД УРОКУ.
1. Привітання
Продзвенів дзвінок
Починається урок.
Поверніться до гостей
Привітайтесь: " Добрий день".
2. Настрій ( цеглинки лего).
- Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок?
- Аби гарний настрій мати, треба всім його бажати. З гарним настроєм приємно починати урок. Передайте свій гарний настрій і добрі думки своїм однокласникам і гостям.
Девіз нашого уроку: " Щоб успіх мати, треба добре працювати.
3.Очікування.
- Що ви очікуєте від нашого уроку?
4. Проблемне завдання.
Вправа " Незвичайна математика".
Зуб+і- убі+ага+дка.
Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати загадки, спостерігати, яку роль відіграють прикметники у загадках.
- А що ж таке прикметник?
5. Вправа : " Незакінчене речення".
1. Прикметник- це частина мови, яка..........
2. У реченні прикметник зв'язаний з.........
3. Прикметник змінються за....
4. В однині прикметники змінюються за.........
5. Прикметник завжди стоїть у тому самому роді, що й.........
6. Гра " Так, ні"(цеглинки лего).
Зимовий, веселий, мороз, сіренька, сніжинка, холод, маленька, жвавий, пташина, морозний.
7. Самооцінка на шкалі самооцінювання.
- А чи вмієте ви складати загадки? Оцініть свої вміння.
8. Впізнай предмет.
1. Білий, пухнастий, блискучий (що?) сніг.
2. Вічнозелена, висо
ка, лісова ( що?) ялина.
3. Тріскучий, холодний,
лютий ( що?) ...мороз.
Які слова допомогли нам впізнати предмет?
- Що ж це за частини мови?
9. Інтерактивна вправа " Прес".
Доведіть, що це прикметники.
10. Що таке загадка?
Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, який має прихований зміст, змушує нас замислитися, відшукати відповідь. Походить від слова " гадати", що означає думати, міркувати. У загадках предмет не називають, а описують, або натякають.
- Для чого нам потрібні загадки? ( Вони примушують думати, розвивати увагу, кмітливість, спостережливість.)
-Загадка- це кмітлива задача в художній формі.
Сьогодні ми будемо складати загадки про птахів, використовуючи для цього елементи опису.
Як складати загадку?
1. Обрати предмет.
2. Вибрати найхарактерніші ознаки предмета.
3. Включити ці ознаки в опис предмета так, щоб не можна було відразу здогадатися.
4. Записати складену загадку.
11. Інтерактивна вправа " Навчаючи учусь".
- Яка в нас тема місяця? ( Світ невидимий)
- Коли прилітають пташки?
- А яка пора року зараз? (Зима).
- Що сталося? Куди поділись пташки? Чому відлетіли? Чи всі відлетіли? Як живеться пташкам взимку? Що відомо про цих птахів?
Розповіді учнів.
12. Фізкультхвилинка " Привіт, привіт".
13. Робота в групах.
Записати характерні ознаки птаха:
1ша група - снігур.
2га група - синичка.
3тя група - горобець.
За розміром який? яка?
Голівка ( яка?), спинка( яка?),
крила (які?),
груди ( які?),
Дзьобик (який?).
Що любить їсти?
- Як ці ознаки використати в художньому описі?
14. Зачитують описи.
15. Складання загадок Робота в групах.
1ша група. Складіть і запишіть загадку про снігура за поданим початком використовуючи художній опис птаха. Що ж це за птах такий красивий і поважний? Він сповіщає про прихід зими.
2га група. Складіть і запишіть загадку про синичку за поданим початком, використовуючи художній опис птаха і слова: шубка, фартушок, щічки, дзьобик, капелюшок, хвостик. Цю пташку зустрінеш і в селі, і в місті. Вона веселі все пісні співає.
3тя група. Спишіть загадку, вписавши потрібні слова замість крапок.
Про цей...... і...... . По дворі стрибає, зерняток шукає. Вбраний в...... .піджачок, ...... сорочечку з ....... краваткою. Дзьобик......, щічки..... . А на голівці шапочка теж..... . Здогадались, хто ж цей птах?
( жвавий, маленький, коричневий, сіреньку, чорною, маленький, сіренькі, сіренька).
16. Зачитування загадок.
17. Самооцінювання роботи в групі.
Оцініть на шкалі оцінювання чи змінились ваші вміння складати загадки?
18. Загадка сюрприз.
Біла латка
Чорна латка.
По дереву скаче. ( сорока).
Вислів: " Дякуємо за туботу!"
19. Рефлексія.
Вправа "Мікрофон" .
- Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
- Що було для вас найбільш цікавим?
- Чи навчились ви складати загадки?
20. Домашнє завдання. ( Скласти загадку про дятла).