Перший урок – квест для учнів 4 класу
Тема: Я люблю Україну
Мета:
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.
Я гордий з того, що живу у цій країні,
Тут люди добрі, щирі і талановиті,
Душею вірні рідній Батьківщині,
Сяйвом добра й любові оповиті.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
1. Привітання
Пролетіло тепле літо,
В школу повернулись діти.
Відпочили всі нівроку!
Із новим навчальним роком!
2. Поздоровлення з Днем знань
- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок нового навчального року. Я хочу всіх вас із цим привітати і бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.
- Отже, ми починаємо наш перший урок.
3. Гра «Шифрувальник»
- Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого речення.
айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!
( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
(Діти з екрану читають тему «Я люблю Україну».)
Любов – найвище в світі почуття,
Вона не має меж – безкрая.
З любові починається життя,
Вона усе найкраще починає.
Радість вірність гордість бережливе ставлення
повага смуток
Україна єдність
любов
впевненість відвертість щирість
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини
А – активно діяти
Т – трудитися на благо своєї країни
Р - розвиватися самому
І – ініціативу проявляти
О – обережним бути
Т – творити добро
(Перевірка виконаного завдання. Групи звітують.)
ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку
На уроці ми будемо працювати за таким маршрутом
Наш маршрут
1 зупинка . Пазли карта України
Я пропоную вам із пазлів скласти карту України. Якщо ви її правильно складете, то отримаєте букву. Пазли «Карта України»
Поки учні виконують завдання, звучить пісня про Україну на вибір вчителя.
Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
(Що в Україні най – най… . Найбільша річка … (Дніпро). Найбільше місто … (Київ).
Найбільший звір … (зубр). Найвища гора …(Говерла). Найглибше озеро … (Синевір)).
2 зупинка . Подорож містами України
1 група: два склади (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ – Донецьк – Дніпро – Херсон)
2 група: три склади (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир – Вінниця – Чернігів – Черкаси – Одеса – Полтава )
3 група: чотири склади (Кіровоград (Кропивницький) – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь - Дніпропетровськ (Дніпро))
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).
Назвіть, які моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)
3 зупинка. Встанови відповідність
Перевірка виконаного завдання.
Пам’ятник засновникам Києва Замок Любарта Успенський собор
Музей «Золоті ворота» дендропарк Софіївка Домініканський монастир
Крим Одеса Запоріжжя Київ Львів Умань Луцьк
Херсонес Таврійський Театр опери острів Хортиця
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Актовський каньйон
Каньйон знаходиться в Миколаївській області на річці Мертвовод.
Чому варто відвідати це місце?
Площа території складає 250 гектарів, а глибина 40-50 метрів, тому робити тут можна в прямому сенсі що завгодно.
Потрібно відзначити, що Актовський каньйон – це унікальний симбіоз водної та лісової екосистем, які в сумі дають чисте повітря і мрійливий настрій.
Ансамбль скель і гранітних валунів, які розташовані на території каньйону – унікальне місце у всій Європі. Це неймовірно красиво!
Українське мертве море
Вилкове
Дендропарк Олександрія
Дендропарк Олександрія знаходиться в двох годинах від Києва – Білій Церкві.
Парк засновано за 11 років до народження Пушкіна – в далекому 1788. До речі, парк, знаменитий поет відвідував декілька разів! Можливо, так і з’явився «Євгеній Онєгін».
У дендропарку знаходяться понад 5 тисяч старовинних і рідкісних рослин. Тут також є фонтани і водоспади, монументи і барельєфи, які створюють цілий комплекс естетичних картинок.
4 зупинка . Славетні Українці
1 група: Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.
Інформація для вчителя. Вчитель доповнює відповіді учнів.
Л. Українка - (справжнє ім'я Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка; — українська письменниця, перекладачка, культурна діячка. Писала у поезії, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики (220 народних мелодій записано з її голосу) і брала активну участь в українському національному русі.
Л. Каденюк - льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю.Федьковича[2].
Б. Хмельницький – відомий український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України, засновник Української козацької держави.
2 група: І. Франко, Андр. Шевченко, Я. Мудрий.
І. Франко - видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії , почесний доктор Харківського університету . Усього за життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 видань, у тому числі більш ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.
Андрій Шевченко - український футболіст, виступав за київське «Динамо», «Мілан» та лондонський «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою — «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони Наразі — головний тренер збірної України.
Я. Мудрий – 37 років залишався Великим князем. У цей період Київська Русь перебувала на вершині могутності. Саме завдяки йому в Києві будувалися школи, було укладено перший літопис, засновано першу на Русі бібліотеку.
3 група: Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.
Т. Шевченко – український поет, письменник (драматург, прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України.
В. Кличко - український професійний боксер. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії . Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за різними версіями WBO, IBF, IBO, WBA.
Катерина Білокур – відома українська художниця – самоук. Жодного дня не вчилася в школі, не мала вчителів малювання, але її картини з квітами відомі на весь світ.
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Вчитель доповнює учнів додатковою інформацією див. на слайди.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Коротко розказати про видатних сучасних українців, яких ви знаєте. (Н-д. Руслана,
Б. Ступка, Л. Костенко, Олекс. Усик (боксер), Яна Клочкова ….)
Молодці! Ми маємо ким пишатися і ким гордитися. Можливо і ви своїми досягненнями прославите нашу країну. Отримання букв. Виконаємо наступне завдання.
5 зупинка. Символи України (слайд)
1 група: кросворд (прапор)
2 група: кросворд (тризуб)
3 група: кросворд (калина)
Перевірка виконаного завдання.
Інформація для вчителя
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Гра «Знайди слово»
1 група
ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ
БМАЛЬВАКИВАМАКТР
2 група
УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ
РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ
3 група
ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА
МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). (слайд)
Молодці! Отримання букв.
- Любімо свою землю, молімо Всевишнього про ласку і допомогу, вивчаймо, знаймо і поважаймо її символи, не даймо нікому скривдити рідну Вітчизну!
Виконаємо наступне завдання.
6 зупинка. «Поетична»
- Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличина художниками.
- Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш, вставляючи останнє слово.
Ми дуже любим весь наш край,
І любим _______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Додаткові запитання для груп , які справилися частково із завданням.
Вам потрібно продовжити прислів’я, а ще пояснити його зміст.
Без верби і калини … (нема України).
За рідний край … (життя віддай).
Кожному мила … (своя сторона).
Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).
Молодці! Отримання букв.
V. Підсумок уроку (слайд)
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!
І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?
1 група: Молодці
3 група: коровай
Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)