16.11.2023 Відкритий урок
Українська мова
Тема. Звук [з], [з']. Букви З з. Послідовність подій. Зачин, головна частина, кінцівка. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів.
Очікувані результати навчання:
-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні
та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується
або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2
МОВ 1-1.1-1];
- перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2];
- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань
тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3];
- ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації [2 МОВ 1-1.3-
2];
- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1- 1.3-3];
- розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-1];
- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-2]
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Добрий день, я рада вас вітати на уроці української мови
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
-А для цього налаштуємося на роботу.
Вушка, прислухайтесь,
Очка, придивляйтесь
Носику ,глибше дихай,
Ротику , посміхнися.
Нуму до роботи
Дружно всі взялись.
Розпочнемо урок з Артикуляційної хвилинки
У - Що ви візьмемо на урок? (Увагу, усмішку, успіх)
Р - Без чого не можна обійтись на уроці ? (Розуму,роботи,)
О - Яка повинна бути робота ? (охайна, організована)
К - Наші очікування від уроку (Користь)
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вправа «Квест-дослідження» Робота з віршем.
-Дітки, послухайте уважно вірш, який я вам зараз прочитаю.
Зіна в зарості пішла.
Зіна зайчика знайшла.
Заховала у корзинку.
Ззверху кинула хустинку.
Зайчик хитрий був, як лис:
З-під хустинки втік у …… . (Ганна Чубач)
Дидактична гра . Гра «Не скажу, а покажу»
Робота з предметним матеріалом.Викласти букву Зз
-Який звук ви чули найбільше у віршику?.(ЗЗЗЗЗ)
-Який за звучанням звук [з]: голосний чи приголосний?
-А як ви думаєте, куди втік зайчик від Зіни?
Втік він до нас на урок української мови і приніс із собою завдання:
Зайчикова гра «Складовий аукціон»
Придумайте слова, які починаються на склад
За …. (зайчик, завдання, заметіль, )
Зо …….. (зошит , зоопарк)
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Гра « Хто швидше» Відшукайте слова
Зима, казка.
Надрукуйте їх у зошит і зробіть звуковий аналіз слова зима.
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
Складання «Асоціативного куща» до слова зима
Що для вас
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником (стор 53)Читання слів
-Прочитайте слова першого стовпчика.
-Прочитайте слова другого стовпчика.
-Знайди слово – підпис малюнка.
Відшукай слово до схеми.
Словникова робота. Дітки,назвіть назви зображень, які ви бачите?
Зверху - Замок, а знизу замок.Чим відрізняються ці слова?
-Ви помітили спільний звук у словах казка, зима?
-Про що це свідчить?
Робота з конструктором LEGO. Гра «Відповідаємо цеглинками»
Учні піднімають зелену цеглинку, якщо відповідь «так», червону – «ні».
-Чи вмієте ви ліпити снігову бабу?
-У сніжки можна грати у квітні місяці.
-Бурулька дуже смачна.
-Можна зліпити снігову бабу влітку?
-Чи любите ви читати казки?
-Так дітки , ми будемо читати зимову казку про зайчикового друга Сніговичка
1. Читання казки вчителем. Читання з передбаченням
ЗАЧИН Зима. Морозно. Сні-го-вик змерз. Невесело Сніговику.
-Як ви думаєте чому снігвичку невесело. Що з ним може трапитися?(Пропозиції учнів)
ОСНОВНА ЧАСТИНА Діти принесли йому пічку.
Якщо я зігріюсь, то розтану, - каже Сніговик.
Не розтанеш! Це піч для сніговиків. Гріє Сніговик руки зі снігу – не тане.
КІНЦІВКА Тепло його рукам і серцю. Тур-бо-та зав-жди зігріває.
2.Робота над змістом прочитаного.
Про кого розповідається у казці?
Хто приніс Сніговичку пічку?
Чому, на вашу думку не розтанув Сніговичок?
ГІМНАСТКА ДЛЯ ОЧЕЙ
3. Пояснення вчителя.
Діти, текст складається із трьох частин: зачину, основної частини та кінцівки.
-У зачині йдеться про те, з чого все починалося.
-В основній частині розповідається, як герої вчинили у цій ситуації, що вони зробили.
-У кінцівці, чим все закінчилося.
Читання тексту учнями.
Прочитайте зачин?
-З яким настроєм треба його читати?
Прочитайте основну частину.
-Яку емоцію відчув Сніговичок? Чим він був схильований?
-Що його здивувало?
Почитайте кінцівку казки.
Яке головне речення у кінцівці?
Емоційна хвилинка
-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, який замерзав.
-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, коли йому запропонували допомогу.
-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, який нагрівся.
Дискусія. Чи потрібно бути турботливим?
Так, турботу люблять і тварини, і люди.
Ні, турбота нікому не потрібна.
Робота з медіа. Після уроку у вільний час перегляньте мультфільм .А наступному уроці ми поділимися враженнями від перегляду відео.
Кубик Блума
Запропонуй, як допомогти птахам взимку?
Назви :частини ,з яких складається текст.
Поділись враженнями від уроку
Придумай власну казочку про зайчика
Чому треба вивчати українську мову?
Рефлексія Вправа рюкзачок
Які знання з уроку ви покладете у свій рюкзачок?