Конспект уроку з української мови. Звук [з], [з']. Букви З з. Послідовність подій. Зачин, головна частина, кінцівка. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів.

Про матеріал
Даний урок ознайомить учнів із правильною вимоваю З (зе), навчить добирати слова на цей звук,правильно їх вимовляти.Формує уміння читати,ознайомить із будовою тексту,сприяє розвитку зв'язного мовлення, виховує інтерес до читання.
Перегляд файлу

16.11.2023 Відкритий урок

Українська мова 

Тема. Звук [з], [з']. Букви З з. Послідовність подій. Зачин, головна частина, кінцівка. Театралізуємо. Друкування букв, складів, слів.

Очікувані результати навчання:

-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні

та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується

або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2

МОВ 1-1.1-1];

- перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2];

- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань

тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3];

- ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації [2 МОВ 1-1.3-

2];

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1- 1.3-3];

- розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-1];

- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-2]
Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день, я рада вас вітати на уроці  української мови

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

-А  для цього налаштуємося на роботу.

Вушка, прислухайтесь,

 Очка, придивляйтесь

Носику ,глибше дихай,

Ротику , посміхнися.

 Нуму до роботи

Дружно всі взялись.

Розпочнемо  урок з Артикуляційної хвилинки

У     -     Що ви візьмемо  на урок?   (Увагу, усмішку, успіх)

Р      -    Без чого не можна обійтись на уроці ?    (Розуму,роботи,)

О    -      Яка повинна бути робота ?  (охайна, організована)

К    -      Наші  очікування від уроку    (Користь)

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправа «Квест-дослідження»   Робота з віршем.

-Дітки, послухайте уважно вірш, який я вам зараз прочитаю.

              Зіна в зарості пішла.

Зіна зайчика знайшла.

Заховала у корзинку.

Ззверху кинула хустинку.

Зайчик хитрий був, як лис:

З-під хустинки втік у ……   .    (Ганна   Чубач)

Дидактична  гра . Гра «Не скажу, а покажу» 

 Робота з предметним матеріалом.Викласти  букву Зз

-Який звук ви чули найбільше у віршику?.(ЗЗЗЗЗ)

-Який за звучанням звук [з]: голосний чи приголосний?

-А як ви думаєте, куди втік зайчик від Зіни?

Втік він до нас на урок української мови і приніс із собою завдання:

Зайчикова  гра «Складовий аукціон»

Придумайте слова, які починаються на склад

За …. (зайчик, завдання, заметіль, )

Зо    …….. (зошит , зоопарк)

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Гра « Хто швидше»  Відшукайте  слова

   Зима, казка.

    Надрукуйте їх у зошит і зробіть звуковий аналіз слова зима.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

Складання «Асоціативного куща» до слова зима

Що для вас

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником (стор 53)Читання слів

-Прочитайте слова першого стовпчика.

-Прочитайте слова другого стовпчика.

-Знайди слово – підпис малюнка.

Відшукай слово до схеми.

Словникова робота. Дітки,назвіть назви зображень, які ви бачите?

Зверху -  Замок,   а знизу замок.Чим відрізняються ці слова?

-Ви помітили спільний звук у словах казка, зима?

-Про що це свідчить?

Робота з конструктором LEGO. Гра «Відповідаємо цеглинками»

Учні піднімають зелену цеглинку, якщо відповідь «так»,  червону – «ні».

-Чи вмієте ви ліпити снігову бабу?

-У сніжки можна грати у квітні місяці.

-Бурулька дуже смачна.

-Можна зліпити снігову бабу влітку?

-Чи любите ви читати казки?

    -Так дітки , ми будемо  читати зимову казку про зайчикового друга Сніговичка

1. Читання казки вчителем.  Читання з передбаченням

 ЗАЧИН   Зима. Морозно. Сні-го-вик змерз. Невесело Сніговику.

               -Як ви думаєте чому снігвичку невесело. Що з ним може трапитися?(Пропозиції учнів)

ОСНОВНА ЧАСТИНА   Діти принесли йому пічку.

Якщо я зігріюсь, то розтану, - каже Сніговик.

Не розтанеш! Це піч для сніговиків. Гріє Сніговик руки зі снігу – не тане.

КІНЦІВКА  Тепло його рукам і серцю. Тур-бо-та зав-жди зігріває.

2.Робота над змістом прочитаного.

Про кого розповідається у казці?

Хто приніс Сніговичку  пічку?

Чому, на вашу думку не розтанув Сніговичок?

ГІМНАСТКА  ДЛЯ ОЧЕЙ

3. Пояснення вчителя.

Діти, текст складається із трьох частин: зачину, основної частини та кінцівки.

-У зачині йдеться про те, з чого все починалося.

-В основній частині розповідається, як герої вчинили у цій ситуації, що вони зробили.

-У кінцівці, чим все закінчилося.

Читання тексту учнями.

Прочитайте зачин?

-З яким настроєм треба його читати?

Прочитайте основну частину.

-Яку емоцію відчув Сніговичок? Чим він був  схильований?

-Що його здивувало?

Почитайте кінцівку казки.

Яке головне речення  у кінцівці?

Емоційна хвилинка

-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, який замерзав.

-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, коли йому запропонували допомогу.

-Зобразіть вираз обличчя Сніговика, який нагрівся.

Дискусія. Чи потрібно бути турботливим?

        Так, турботу люблять і тварини, і люди.

         Ні, турбота нікому не потрібна.

Робота з медіа. Після уроку у вільний час перегляньте мультфільм .А наступному уроці ми поділимися враженнями  від перегляду відео.

Кубик Блума

 Запропонуй, як допомогти птахам взимку?

Назви :частини ,з яких складається текст.

Поділись враженнями від уроку

Придумай власну казочку про зайчика

Чому треба вивчати українську мову?

Рефлексія Вправа рюкзачок

Які знання з уроку ви покладете у свій рюкзачок?

docx
Додано
7 січня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку