Конспект уроку з використанням технології ME-WE-US "Перша світова війна"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням технології ME-WE-US для здобувачів освіти з всесвітньої історії
Перегляд файлу

Науково-методичний центр професійно-технічної освіти 
та підвищення кваліфікації  інженерно-педагогічних працівників
у Хмельницькій області

 

 

 

 

 

Практичне завдання

 

 

на тему:

 

Конспект уроку з використанням технології ME-WE-US на тему: «Передумови і початок Першої світової війни»

 

 

 

 

 

 

 

Виконав: слухач КПК,

викладач всесвітньої історії

ДНЗ «Олевський професійний ліцей»

Осипчук Юлія Миколаївна

 

Керівник:

методистка лабораторії
Ворона Ю.В.

 

 

Хмельницький – 2021

 

 

 

 

Тема уроку:  Передумови і початок Першої світової війни.

Мета уроку: Розвивати творчий підхід до навчання як засіб виховання стійкого професійного інтересу; вчити постійному творчому пошуку нових ідей та пропозицій; розвивати необхідність постійного самовдосконалення і самоосвіти; вдосконалювати вміння здобувачів освіти аналізувати  навчальний матеріал, працювати з онлайн-дошкою Miro або фасилітаційною дошкою; розвивати логічне мислення, уміння і навички працювати з додатковими джерелами інформації, систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки; виховувати почуття людяності, гуманізму та індивідуальності.

Очікувані результати:

  • Формувати власні ідеї та пропозиції до подій та явищ історичного процесу.
  • Знайти нові та креативні відповіді на проблемне питання.
  • Оволодіти технікою самоконтролю та повагою до чужих думок.

Тип уроку: урок повторення з використанням технології  ME-WE-US.

Обладнання: плакати, стікери, клей, маркери одного кольору, аркуші паперу білі та кольорові (А4); предмет, який передають, щоби дати право голосу;

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання учасників уроку, представлення себе як фасилітатора уроку. Ознайомити здобувачів освіти з правилами взаємодії на уроці.

Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці всі здобувачі освіти будуть працювати індивідуально над проблемним питанням. Всі свої ідеї здобувачі освіти будуть записувати на стікерах, які потім будемо використовувати як відповідь на питання та приклеїмо на фасилітаційну дошку. Весь урок буде проходити у ІІІ етапи.

Проблемне питання :Чи можна було б уникнути війни?

На фасилітаційній дошці створюємо таблицю:

 

І етап Me.  Методика генерування нових ідей. Здобувачі освіти після оголошення проблемного питання починають працювати кожен індивідуально, щоб сформувати свою думку або ідею. На цьому етапі відбувається перша хвиля цікавих ідей. В аудиторії має бути повна тиша, ніхто не заважає один одному, в кожного є своя думка.

 Фасилітатор нагадує:

  1. Приймаються навіть фантастичні й абсурдні ідеї.
  2. Немає критики або оцінювання запропонованих ідей.
  3. Усі ідеї коротко формулюються і фіксуються.
  4. Можна генерувати максимальну кількість варіантів ідей без обмежень.

  Свої думки або ідеї здобувачі освіти записують на листочках. У випадку, коли учасник підняв руку, щоб повідомити про закінчення роботи, потрібно надати йому змогу ще подумати і щось написати. Адже саме в цей момент можуть виникнути нові ідеї або пропозиції.

 Це етап триває приблизно 1-2 хв.

ІІ етап We.  Застосовуємо метод коло. На цьому етапі фасилітатор пропонує здобувачам освіти розставити стільці колом (щоб учасники бачили одне одного). Фасилітатор дає першому від нього здобувачу освіти тенісний м’ячик. Цей предмет здобувачі освіти передають по-порядку один одному. Хто отримав даний предмет ділиться своєю особистою ідеєю відповіді на проблемне питання. Жодного учасника кола не можна пропускати. Можна ввести правило: не нав’язуємо свою думку, а слухаємо інших.

  Коли всі здобувачі освіти висловили свої ідеї, фасилітатор пропонує об’єднатися у ІІІ групи. Кожна група має відібрати однакові думки записані на листочках і приклеїти одну таку ідею на фасилітаційну дошку. Не однакові листочки приклеювати усі. Якщо деякі ідеї не зрозумілі іншим здобувачам освіти, фасилітатор може допомогти перефразувати висловлювання для кращого розуміння.

 На даному етапі можуть з’явитися нові ідеї у здобувачів освіти, які вони можуть написати додатково на листочках та приклеїти на дошку. Якщо в аудиторії з’являються активні 1-2 учасники, які починають нав’язувати свої ідеї іншим, фасилітатор може втрутитися в роботу групи і зупинити активних учасників.

 Кожна група обговорює свої пропозиції та ідеї. В ході обговорення можуть з’явитися нові питання, які фасилітатор записує окремо на аркуші А4 та приклеює на дошку, щоб не відходити від поставленого проблемного питання. До цих нових питань можна повернутися на наступному занятті або в кінці заняття. 

 Цей етап триває приблизно 10-25 хв.

ІІІ етап Us. Кожна група здобувачів освіти після обговорення записує на аркушах паперу А4 5 найбільш важливих/креативних/оригінальних відповідей від групи одним кольором маркера, щоб жодна відповідь не виділялася на тлі інших. Якщо якась ідея незрозуміла  інші здобувачі освіти можуть задавати питання для уточнення ідеї (без критики), а власник ідеї повинен конкретизувати незрозуміле.

 Ці аркуші з пропозиціями кожна група прикріпляє на фасилітаційну дошку поверх попередніх пропозицій. Після озвучення основних 5-ти пропозицій від кожної команди відбувається голосування – кожен здобувач освіти обирає три ідеї. Бали рахують додаванням голосів. Обираються ідеї з найбільшою кількістю голосів.

 На основі отриманих результатів голосування відбувається озвучення основної обраної всіма пропозиції або ідеї на проблемне питання. Адже до цього часу у всіх здобувачів освіти уже склалося загальне розуміння, накопичивши необхідний досвід з даного проблематичного питання.

 Цей етап триває приблизно 10-13 хв.

Підсумок. Фасилітатор підсумовує отримані результати відповідей на поставлене проблемне питання. Озвучує найкреативнішу ідею на думку всіх здобувачів освіти. Звертає увагу на окремі питання, які виникли під час обговорення та записані на окремому аркуші.

Домашнє завдання. Знайти відповіді на питання, які виникли під час обговорення, для того, щоб провести наступне заняття методом «світового кафе». Обрати 4 модератори, які будуть презентувати іншим свої ідеї та пропозиції.

docx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку